Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men :banghead:
Bebisen haft namnsdag nyligen och blev nyss ett halvår. Massor av kommentarer på sociala medier med grattis och hur söt han är. Sen kommer en i pappas tjejs släkt och skriver "the firstborn (deras efternamn) är inte söt. Han är grym". Bebisen har två kusiner och kusinernas ena förälder skrev "firstborn...? Men grym håller jag med om"... person ett svarar "grandmother sets the rules, ta det med henne".

Alltså, måste vi ens prata om firstborn som om man är mer värd för att man är "the firstborn"? Grejen är att bebisens kusiners mamma var inte ingift när kusinerna föddes. Därav är de inte "riktiga" släktingar. Plus att en av dem kommer från ett tidigare förhållande, precis som jag och min bror. Men kan vi inte bara säga att alla är lika mycket värda oavsett biologiska föräldrar och oavsett efternamn? :meh:
Jag vet att just den personen har en förkärlek till att säga provocerande saker, både på sociala medier och IRL. Men det är inte jättekul att allt hela tiden går ut på vem som är bäst och vem som är riktig. Och det handlar inte om att jag inte är någon riktig släkting i hens ögon, jag klarar mig bra utan att vara en riktig släkting om det är så riktiga släktingar beter sig för det är ändå inte något jag vill vara del av.
 
Alltså, badrummet har tagit sjukt lång tid att kakla, så säger han idag att han ska börja med köket. Japp och räknar kallt med att han ska kakla där hela nästa vecka. Åker till stan och hämtar sonen och halva köket är kaklat?? Sjukt snabbt det gick helt plötsligt! Visserligen mindre plattor men ändå. Det kanske finns ett slut på den här renoveringen! :banana:
 
Verkar brinna någonstans vid Skansen, kände röklukt och gick ut, kan se lite rök från det hållet och hör sirener.

Hoppas det inte är nåt större - har planerat enda kortresan denna speciella sommar till att besöka Skansen om några dagar med 2 av mina barn. Egotrippat resonemang? Jag hoppas verkligen att det inte är nåt större oavsett om jag skulle haft planer eller inte för en resa...
 
Nu ringde en student från budbilen och sa att de är på väg.
Och nej, ingen bärhjälp beställd. Kul att jobba över på en fredag, speciellt när det är otympliga tunga saker som ska kånkas runt på, och jag har ont i hela kroppen. :meh:

Tur för dem att jag inte hade något besök till doktorn planerat eller liknande. :cautious:
 
Nu ringde en student från budbilen och sa att de är på väg.
Och nej, ingen bärhjälp beställd. Kul att jobba över på en fredag, speciellt när det är otympliga tunga saker som ska kånkas runt på, och jag har ont i hela kroppen. :meh:

Tur för dem att jag inte hade något besök till doktorn planerat eller liknande. :cautious:
Vad händer om du skulle ställa in allt så att det är inlåst, typ precis innanför dörren, och sen ta helg? Det kanske inte är en big deal att jobba över någon enstaka gång, sånt kan väl hända. Men ditt jobb verkar ju inte ha många delar som fungerar och många bäckar små...

Eller innebär det att du får ett helt orimligt schema på måndag i så fall, för att du har en miljon andra grejer du måste fixa då? :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
297
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 865
Senast: Lilla
·
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 490
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp