Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här tyckte jag var fin! Brukar inte gilla den här typen av affischer som ofta är så klyschiga, men denna var lite annorlunda. Upplev din känsla, definiera känslan, välj hur du vill agera. 👍

4256C4F8-719C-4B17-9513-CAB200522E2B.png
 
Vi skulle på utflykt idag. Men vädret är himla tråkigt! Som tur var hann sambon hugga tag i mig innan jag tryckt i mig koffeintabletter etc för att vakna IOM tröööött idag. Så eftersom jag jobbat undan en massa för att vara ledig idag kan jag ta en nap nu efter maten. En lång en! Naps är typ det bästa som finns! ❤️
Utflykt får bli en annan dag.
 
I need help (det här är typ som ett rop på hjälp fast jag lägger det i den här tråden så det inte blir så uppenbart :cautious: )

Går nu in på dag tre och jag KAN INTE förmå mig att äta nåt ordentligt. Hjärnspökena har helt och hållet tagit kontrollen. Vad fan göra?
Har liksom ingen att "be om hjälp" och att jag VET att jag behöver äta för att orka rida osv hjälper inte ett dugg :banghead: Känner mig bara hopplöst tjock och dum i huvudet
 
I need help (det här är typ som ett rop på hjälp fast jag lägger det i den här tråden så det inte blir så uppenbart :cautious: )

Går nu in på dag tre och jag KAN INTE förmå mig att äta nåt ordentligt. Hjärnspökena har helt och hållet tagit kontrollen. Vad fan göra?
Har liksom ingen att "be om hjälp" och att jag VET att jag behöver äta för att orka rida osv hjälper inte ett dugg :banghead: Känner mig bara hopplöst tjock och dum i huvudet
Du är inte hopplöst tjock och inte dum i huvudet :heart
 
I need help (det här är typ som ett rop på hjälp fast jag lägger det i den här tråden så det inte blir så uppenbart :cautious: )

Går nu in på dag tre och jag KAN INTE förmå mig att äta nåt ordentligt. Hjärnspökena har helt och hållet tagit kontrollen. Vad fan göra?
Har liksom ingen att "be om hjälp" och att jag VET att jag behöver äta för att orka rida osv hjälper inte ett dugg :banghead: Känner mig bara hopplöst tjock och dum i huvudet

Du är inte tjock och dum :heart

Går det bättre om du försöker äta något proteinrikt? När jag mådde som värst kunde jag äta protein utan att få dåligt samvete (i min ätstörda hjärna var protein bra för det blir man inte fet av...). Kanske försöka börja med att få i dig protein för att sedan få i dig mer näring? Det är naturligtvis inte hållbart i längden men för att få igång sig iaf.

Sedan... om man inte ätit så mycket kommer inte så mycket ut heller så magen blir svullen - man känner sig fetare - äter ännu mindre, dvs ren idioti.
 
Du är inte tjock och dum :heart

Går det bättre om du försöker äta något proteinrikt? När jag mådde som värst kunde jag äta protein utan att få dåligt samvete (i min ätstörda hjärna var protein bra för det blir man inte fet av...). Kanske försöka börja med att få i dig protein för att sedan få i dig mer näring? Det är naturligtvis inte hållbart i längden men för att få igång sig iaf.

Sedan... om man inte ätit så mycket kommer inte så mycket ut heller så magen blir svullen - man känner sig fetare - äter ännu mindre, dvs ren idioti.

Jag vet inte, kan inte komma på nåt proteinrikt såhär på rak arm som känns "görbart" iallafall (eller nåt annat heller för den delen). Har du nåt specifikt tips på nåt sjukt "lättätet"?
 
I need help (det här är typ som ett rop på hjälp fast jag lägger det i den här tråden så det inte blir så uppenbart :cautious: )

Går nu in på dag tre och jag KAN INTE förmå mig att äta nåt ordentligt. Hjärnspökena har helt och hållet tagit kontrollen. Vad fan göra?
Har liksom ingen att "be om hjälp" och att jag VET att jag behöver äta för att orka rida osv hjälper inte ett dugg :banghead: Känner mig bara hopplöst tjock och dum i huvudet
Du är varken tjock eller dum, och definitivt inte hopplös :heart
Finns det någon mat som känns "safe" att äta som du kan börja smått på, för att kanske på något sätt närma dig tröskeln på ett mjukt sätt innan du tar dig över den?
Till exempel om äpple känns "ok" i alla fall ta några tuggor då och då.
Eller kanske känns det enklare att få i sig en måltid om du distraherar dig samtidigt? Genom att antingen äta tillsammans med någon, kolla en film, planera träningspass med hästarna eller liknande.
 
Jag vet inte, kan inte komma på nåt proteinrikt såhär på rak arm som känns "görbart" iallafall (eller nåt annat heller för den delen). Har du nåt specifikt tips på nåt sjukt "lättätet"?

Sådant som inte behöver tillagas:
*Rökt skinka
*Keso
*Kvarg

Äter du vegetariskt finns det massor färdigkokt på burk som kikärtor, bönor och linser. Något jag ofta åt när jag kunde äta baljväxter var mikrade kikärtor med tacosås. Perfekt som ett snabbt mellanmål.

Edit: Att jag inte kan äta baljväxter i större mängd längre beror på min magsjukdom, inte ätstörningen.
 
I need help (det här är typ som ett rop på hjälp fast jag lägger det i den här tråden så det inte blir så uppenbart :cautious: )

Går nu in på dag tre och jag KAN INTE förmå mig att äta nåt ordentligt. Hjärnspökena har helt och hållet tagit kontrollen. Vad fan göra?
Har liksom ingen att "be om hjälp" och att jag VET att jag behöver äta för att orka rida osv hjälper inte ett dugg :banghead: Känner mig bara hopplöst tjock och dum i huvudet
Du är inte dum i huvudet för då hade du inte insett problemet och velat göra något åt det :heart
 
Jag vet inte, kan inte komma på nåt proteinrikt såhär på rak arm som känns "görbart" iallafall (eller nåt annat heller för den delen). Har du nåt specifikt tips på nåt sjukt "lättätet"?

Hummus? Antingen direkt ut burk, färdiggjord från ICA. Eller så kör kikärtor i mixer med olivolja, lite salt, lite citronsaft, och någon msk tahini. Ät så mycket du orkar som dipp med grönsaker eller på smörgås. :)

Gryta med linser och bönor - kör superenkelt med en stekt lök, och sedan lite vatten med buljongtärning, och i med en tetrapack linser och en tetra vita bönor. Det blir gott hur man än gör. Har du vitlök och ingefära hemma så ha lite av varje precis på slutet när du steker löken också. Ät med bröd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
278
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
484
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 199
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp