Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh så mysigt det var att komma till stallet och mocka och fixa innan jag tömkörde pållan; först skritt ut till vägen och sen lite arbete på ridbanan med fokus på trav mellan konor och efter regn hela dagen var det ju trevligt att det var uppehåll just då 😄. Nu efter dusch, middag och teve är det sovtajm, natti natt :).
 
Har haft astmakänningar hela dagen, tog medicin ett par gånger, men det var så liten och kortvarig effekt att det var inte mycket lönt. Har varit extrasupertrött hela dagen också. Tycker det är konstigt att min astmasköterska säger att astman inte kan ha med tröttheten att göra, märker alltid att den brukar bli värre när astman drar igång, och det känns ju logiskt att man blir trött av syrebrist... 🤷‍♀️

Jag har varit väldigt slut nu ett tag. Och astman blev sämre dag 2 av slutheten och håller i sig fortf. Har upplevt det förr med.
 
Dricker kaffe och försöker vakna. Marsvinen har fått frukostgrönsaker och mumsar för fullt.

Idag ska jag göra ett nytt försök för Sonja att sluta med smärtstillande. Jag tror inte hon har ont längre, men det trodde jag inte förra gången heller, och då blev hon frustrerad och kliade sönder sitt ena operationssår, så jag är lite nervös.
 
Tankarna snurrar. Hade ett ”bråk” med sambon igår och ja... jag vet inte. Vi sa inte så mycket mer efter det. Är ledsen över vissa saker, lättad över andra. Försöker äta frukost men kroppen vill bara ha kaffe. Barnet sover, tror jag, ligger kvar i sängen i alla fall :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 054
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 393
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 675
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 690
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp