Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästarna är utsläppta sedan länge. Frosten ligger kvar fortfarande här uppe 🙃 Trulis såg lite finurlig ut när han följde med ut i hagen funderar på om han vet att morötterna ligger på fodertunnan 😂 Fast han är för väluppfostrad för att titta efter.

Den lille hästen a.k.a fölis är lite misstänksam mot mig efter jag bytte grimma på henne här om dagen 😅 Får fjäska lite extra idag så går de över.

Bäst att göra klart sen är de dags att borra ned näsan i böckerna, men har inte allt för bråttom till de 🙈
 
Vaknade alldeles för tidigt (ja alltså jag har varit vaken ett tag nu, 9:15 som hon är nu räknas inte som "alldeles för tidigt"!) men det innebär ju å andra sidan att jag kan ligga kvar och mysa i sängen extra länge innan jag ska iväg och träna vid 11 :) Har skickat sambon till kvartersbageriet för att köpa croissants och ska dra igång ett avsnitt av någon serie på Netflix nu. Älskar lördagsmorgnar!
 
Legat och dragit mig på morgonen, släppt ut, matat och vattnat hönsen, gett hundarna och katterna mat och startat en vittvätt, kommer nog bli bra torkväder idag med hoppas jag. :up:

Ska ta en prommenad till hästarna senare, tror hundarna får följa med. ska nog även passa på och sätta saxen i Timmy, passa på att klippa lite av all päls under magen och på byxorna medan det är bra väder så föler det inte in lika mycket skit sen när regnet och leran kommer. :cautious:
 
SA nu nar halva Amerikanska befolkningen har hoppat av den allmanna "job cirkusen" sa har vi inte fok. Vi saknar 30% av vara chaufforer ... vilket innebar att vi som finns kvar ibland jobbar livet ur oss.
Nu blir jag nyfiken. Varför har folk slutat jobba? Hur klarar dom sig? Är det "medelklassen" eller på alla nivåer?

När media i Sverige raporterar om USA så handlar det om hur folk där ska klara sig! Begreppet "eat or heat" har vi också blivit matade med att den amerikanska befolkningen lider eller kommer att lida av. Att det inte finns jobb, att allt är så dyrt mm.

Det är ju två motsatser som beskrivs här, hjälp mig bena ut detta :confused1:
 
Tur att jag inte har nålskräck. De skulle ta ett speciellt blodprov som krävde lite mer skills. Ssk ett failade x antal ggr och blodet rann lite varstans. Hör henne sen ropa i korridoren ”gud jag klarar inte detta”!!!
Sen kom en mkt stabil ung kille och löste upp detta mess.

Hade ett högt värde som överläkaren lite raljant sa att akuten hade mätt fel. Tydligen inte för det var fortfarande över normal-spannet. Han ba hummade ”ja det var ju märkligt, du är märklig du”.
Man ba liksom… Kom med ngt nytt för guds skull! 😆
MEN slutsatsen är ändå att jag fått PERMIS över helgen! Tjoho!
Ungdomliga grannen ska bjuda på middag nu kl 18! Och en annan granne som har nyckel har städat lägenheten och handlat.
Haha, jag är också svårstucken, så det brukar krävas x antal försök innan det lyckas. Får alltid dåligt samvete när jag märker att vårdpersonalen får dåligt samvete så brukar lägga till att jag inte tycker att det är speciellt jobbigt. :D

Skönt med permis!!
 
Äsch var övertygad om att jag var feberfri. 38,6. Men det kunde varit värre! Ungdomliga grannen ska åka till konsthandeln och köpa en duk åt mig så att jag kan skissa upp mitt nya porträtt. Dock lite osäker om hen fattar mina instruktioner så kanske åker med och pekar 😆
 
Jag tänkte diska klart och städa badrummet idag men har fortfarande inte lyckats komma igång :o Så härligt idag, solen skiner och lite varmare i luften om än lite småkyligt. Tror jag ska läsa lite till innan jag sätter igång, måste väl smälta kaffekopp nr 3 först... och annars finns det ju en morgondag :angel: Har fastnat i Den franska fotografen :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 346
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
71 841
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
811
Senast: mamman
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
50 51 52
Svar
1 035
· Visningar
29 807
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp