Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ju mera du/ni tassar på tå för hunden ju känsligare blir hon för ljud, mina valpar klara alla ljud inkl diskmaskin,damsugare,dörrklocka,musik tv, att jag springer fram o tillbaka, inte tusan ska dom fara upp för sådant
I vanliga fall låter vi på som vanligt. Uppfödaren låter ju och har sig. Så de är vana sedan födsel.
Men jag är vansinnigt trött(vi pratar vill börja gråta och lägga mig och sova resten av livet typ) och hon är övertrött och vaknar lätt då.
Jag behöver en paus för min egen skull. Hon somnar väl igen någon gång om hon vaknar. Men jag behöver lite lugn och ro nu. Så jag safe:ar för att få det.
Självklart ska de tåla normala ljud!
 
Skitdag. Sitter och tänker att jag nog snart trotsar allt jävla snusförnuft och hugger första bästa hund som dyker upp. Jag är så trött på att lusläsa avelsdata, uppfödarsidor, stamtavlor, allt, och bara hitta fel. Och trött på att försöka komma fram till något genom att diskutera med andra. Det får mig bara att känna mig dum och som att jag inte hör hemma i hundvärlden, precis som jag aldrig hör hemma någonstans. Jag vill bara ha en trevlig kompis i vardagen men tydligen ska det vara världens projekt att få till ens det. Orkar inte mer. :cry:
 
Mmmmm....säger bara SOPPA när det är kallt :d ! Man blir liksom varm ända ner i tårna :) ! Jag fick - som vanligt - koka soppa på en spik men det blev SÅ gott. Röd paprika, morot, palsternacka, krossade tomater, vatten, en överbliven skvätt vispgrädde, röda linser, basmatiris och majs. Kryddade med buljongtärning, salt, peppar, chiliflakes, honung, samt lök- och vitlökspulver (mina nya vänner så jag slipper ha vitlök och lök hemma :D). Först muttrade jag över att jag hade helt slut på potatis, men nu i efterhand var det nog tur. För det blev MYCKET gott med ris i soppan i stället.... :)

Ikväll ska jag verkligen BARA ta det lugnt.... :)
 
Jag är så vansinnigt trött och har fastnat på sängen med telefonen fast jag egentligen är jättehungrig. Det är -17 grader och mörkt ute så vill verkligen inte gå ut men har inte riktigt nån mat här hemma.

Drömmer om att någon ska komma förbi med snabbmat 🥺
 
Usch, jag ryser lite när jag hör hur kallt vissa av er har det. Här är det nog bara ett par minusgrader ungefär. Har äntligen fått brasan i kaminen att brinna hyfsat bra. Funderar på att lägga mig i ett hett bad en stund..... Sedan nattlinne på, och absolut soffläge hela kvällen (eller tills hästarna behöver nattfodras i alla fall) :) !
 
Fixat pyntet till julavslutning på jobbet
 

Bifogade filer

  • 20211126_183616.jpg
    20211126_183616.jpg
    250,6 KB · Visningar: 18
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
645
Senast: em76
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: hundtant
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 636
Senast: pepp
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp