Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
48F79124-A5F2-4E6A-8323-AC78D759706F.jpeg
Jag är så vansinnigt trött och har fastnat på sängen med telefonen fast jag egentligen är jättehungrig. Det är -17 grader och mörkt ute så vill verkligen inte gå ut men har inte riktigt nån mat här hemma.

Drömmer om att någon ska komma förbi med snabbmat 🥺

Jag tog mig ut 🥳

Så nu blir det fryspizza från Dr Otker och min favorit alkoholfria cider till middag. Och hunden fick en till promenad och var glad 🥰
 
Jag har inte tagit det allt för lugnt. Spånat 7 boxar och tömt lika många +sanerat.
I vanlig ordning gör alla ryttare precis som de vill vilket medför 15x mer jobb för oss.

Har även mockat massa. Nu 4 timmar senare börjar jag tappa energi, var tvungen att sätta mig i loungen och dricka te. Funderar på att säga att det får räcka för mig och gå och kolla showerna tills jag inte orkar längre.
Jag är ju I alla fall nästan värd funktionärsprivilegierna nu, tycker jag.
 
Jag är så vansinnigt trött och har fastnat på sängen med telefonen fast jag egentligen är jättehungrig. Det är -17 grader och mörkt ute så vill verkligen inte gå ut men har inte riktigt nån mat här hemma.

Drömmer om att någon ska komma förbi med snabbmat 🥺
Ååååh, SNABBMAT! :arghh:
Jag kanske helt enkelt måste ge efter nu när det är fredag.

Ring hemleverans, så blir ju drömmen verklighet. :heart
 
Nu har jag bakat 3 sorters kakor och en paj är i ugnen.
Stackars sambo skulle vara hemma vid 19 trodde han. Det blir kl 22 ist. Han skulle få nya vinterdäck och tryckluften pajade hos mecken.. Så han ska åka därifrån nu. Det tar över 2 h. Han började jobba astidigt idag med.

Han får iaf komma hem till kakor och nystädat!
 
Jag lovar, är på väg in nu, känner mig normal och fick sova 12 timmar i natt :up: har inte ens behövt ta cocillana i dag. En liten hostattack annars bra.
:eek: har du inte? Vi brukar få rabatter att ge till vänner, så känner du dig manad nästa år kan du få den rabatten jag får :)
Vad snällt av dig ❤. Menar; har jag aldrig varit där och då måste jag inte åka i värsta coronaskiten det första jag gör 🙃.
 
Jag tror det pågår en inofficiell tävling hur hemma. Hur kallt kan det bli i sovrummet innan sambon säger ifrån? Just nu är vi nere på 12.0 grader :angel:
Snäppet lägre än vad det blir här om man kör element och värmepump på fullt men inte har hunnit börja elda. Vaknar till typ 13.0 grader under de dagar det är -10 eller lägre ute. Fast det är såklart inte så många dagar per år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
17
· Visningar
843
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 489
Senast: hundtant
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 082
Senast: pepp
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp