Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frukosten är serverad här! Mums.

Var tvungen att kolla väderprognosen här också pga all blåst. Maxar på 8 m/s idag. Skönt.

Bor tillfälligt hos mamman, först var det för att det är så himla kallt hemma, men nu har ena kombon fått covid, så jag håller mig hemifrån ett tag till. Hon mår rimligt. Skönt!
 
Fick en obehagligt Flashback nu att jag hittat ngt konstigt på golvet och ba ”skumt” och kastat det 😳
Men obs detta kan vara en efterkonstruktion pga paranoid av tanken :rofl: Får muddra ”hela lägenheten” (borde inte ta så lång tid haha ) men spontant känns det som den är försvunnen pga en snabb koll gav inget.
Katterna.... :nailbiting: ?? Titta under och bakom ALLT, tänker jag.....
 
Jag har en liten burk där jag sparar chihuahua-morrhår :laugh: Jag vet inte varför eller vad jag ska ha dem till, blir bara löjligt exalterad när jag hittar ett stort tjockt strå :o

Det gjorde jag ett tag med min ena katt :laugh: . Men numera kan jag inte avgöra från vilken av katterna morrhåret är ifrån ändå (herr röd kan släppa både svarta, vita, tvåfärgade, små korta, grova långa...), så jag slutade med det.
 
Jag brukar aldrig hävda att jag kan saker även om jag är ganska påläst inom ämnet för att jag aldrig känner mig smart nog. Två gånger denna vecka har jag ifrågasatt en professor emiritus angående en arkitektonisk fråga (hej 7.5hp arkitekturhistoria) och en professor i arkeologi (hej 0hp arkeologi). Den första fick jag att ändra sitt statement och ge mig rätt, på måndag ska jag få se om jag har rätt angående klassificeringen av ett järnåldersföremål :p vart fick jag det här självförtroendet ifrån?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 109
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 021
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp