Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss betalat räkningar, och blev så himla glad! Allt extrajobb i december lönade sig verkligen, så äntligen äntligen nådde jag mitt första sparmål på 50’ på kontot! :bump:

Det låter inte mycket, och är säkert inte mycket för många, men jag som satt fast bland en massa blancolån, krediter, avbetalningar och skit för några år sen, har alltså 50’ på sparkontot, inte en enda kredit, och det enda lånet jag har idag är huslånet. 🥳

Ensamstående morsa, barn hemma varannan vecka, jobbar inom vården. Nu känner jag mig faktist lite stolt! 🙏🏻🙌🏻🥳
Du ska absolut vara stolt! :banana:
 
Det gjorde jag ett tag med min ena katt :laugh: . Men numera kan jag inte avgöra från vilken av katterna morrhåret är ifrån ändå (herr röd kan släppa både svarta, vita, tvåfärgade, små korta, grova långa...), så jag slutade med det.
Kul att man inte är helt ensam ändå! :D
 
Försöker komma på vad jag kan göra, skulle kunna glo på netflix men inte sugen att se på någon film, tycker också det är svårt att navigera/hitta filmer i tv appen, vad jag sett är det lättare på datorn, men jag har inte lösenordet så jag kan logga in på datorn. Så det får nog va som det är, vill inte va mer snåljåp än ja redan är. 😅
 
Trodde klockan var mer faktiskt. Eller snarare tiden är så svår att få grepp om när man bastar. Och det är väl lite av tjusningen också

Edit: oj råkade trycka på skicka men inte hunnit skriva klart och nu kom jag alldeles av mig men hade iaf en poäng (tror jag) med nånting :o

Ja, det är en poäng! Satt i badtunnan en gång och njöt av den stjärnklara himlen och värmen och när jag gick in var klockan betydligt mer än förväntat. Två timmar mer än väntat hade försvunnit i stilla njutning.
 
Ja, det är en poäng! Satt i badtunnan en gång och njöt av den stjärnklara himlen och värmen och när jag gick in var klockan betydligt mer än förväntat. Två timmar mer än väntat hade försvunnit i stilla njutning.
Sist vi badade badtunna var det -13 grader när vi satt oss. Bara jag och sambon.

Till slut gick vi upp, då hade det gått 4(!) timmar och det hade blivit -22 grader :laugh: jag hade inte ens en mössa på mig, ångan från vattnet höll värmen riktigt bra 😅
 
20220129_164721.jpg

Glömde självklart att ta en förebild som vanligt :banghead: men jag kan tala om att det var knökfullt, till den grad att jag inte kunde ställa ifrån mig något mera utan körde på knuffa-in-knöka-in.
Nu finns det faktiskt yta! :banana:
Lite halvfulla flaskor, torrt smink och förpackningar fick åka ut i en stor MQ kasse :D:banana::bump:

Perfekt, jag tänkte att jag skulle kunna göra detta någon kväll när jag låg i sängen och nu är det gjort! :up:
 
Nyss betalat räkningar, och blev så himla glad! Allt extrajobb i december lönade sig verkligen, så äntligen äntligen nådde jag mitt första sparmål på 50’ på kontot! :bump:

Det låter inte mycket, och är säkert inte mycket för många, men jag som satt fast bland en massa blancolån, krediter, avbetalningar och skit för några år sen, har alltså 50’ på sparkontot, inte en enda kredit, och det enda lånet jag har idag är huslånet. 🥳

Ensamstående morsa, barn hemma varannan vecka, jobbar inom vården. Nu känner jag mig faktist lite stolt! 🙏🏻🙌🏻🥳
Bra jobbat! 👍
 
Jag har varit hemma från skolan så mycket de senaste veckorna så jag har ingen koll på vad det är för veckodag längre… men jag mår i alla fall lite bättre korta stunder. Det är fortfarande mörkt/ett stort svart djupt djupt hål, men det är inte så mörkt, djupt och jobbigt hela tiden :heart

På måndag ska jag träffa läkaren. Troligen blir det ett medicinbyte då, hon förvarnade redan förra gången om att det är dags att byta medicin nästa gång om den inte gett effekt då (har haft den mer än ett år). Jag måste också fråga om fler intyg till skolan… denna gången bara måste det gå smidigt, för jag orkar inte krångla med sånt här nu 🙃
 
Har faktiskt städat rätt bra! Återstår att diska och bädda rent men det kan jag göra imorgon.

Ute regnar det mer och mer, stora pölar på gården! Tänkte gå och hämta ett paket senare men tror jag avstår :D

Tänker på hästen. Jag måste nog inse att det blir för mycket. Jag blir rädd och jag kommer inte kunna hantera henne säkert ihop med mitt barn på flera år. Ägarna ska på semester nästa vecka så ska låta det sjunka in, men jag tror jag får bestämma mig. Hon ska ju bli travhäst och att jag ska våga köra in, och köra henne själv, finns nog inte på kartan. Det hade varit kul, men jag får nog inse min begränsning. Hon är ju så söt och fin på alla sätt och kommer direkt när hon ser mig 😭

Jag har ju gammelmannen än så länge, men ja, han är 33 år. Usch vad jobbigt allt blev…

Men det jag egentligen vill ha är en trygg häst som jag kan ha kul med själv OCH med barnet. Och det är inte hon.
 
Har varit och handlat, motionerat hundar, freestylat brödbak (som ser ut att bli bra, OMG 😳! Nu är det snart bara smaktestet kvar 😬), gjort en sallad med supergod dressing (tackar Jennie Walldén!), håller på och bakar en av mina favvokakor och ska strax börja göra sushi och spela brädspel!

Har även druckit två glas vin under allt matlagande, eldat i brasan och lyssnar på tilltagande vinden ute. Håller tummarna att det inte blir värre än såhär, för nu tar det i rätt hårt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 101
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 525
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 525
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 498
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp