Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken skillnad på temperaturen! När jag åkte till stallet 9.30 i morse var det 2 ruggiga grader och när jag åkte hem efter 5 härliga timmar kändes det ju rejält milt med 8 grader! Hann skritta ut en sväng i 45 min utan vare sig regn eller blåst 😊.
Efter stallet och i väntan på att sambon skulle komma hem passade jag på att dra igång disk- och tvättmaskin och städa lite före tacos och cider som var himla gott 😋
 
Hoppsan, det visade sig visst att ett glas bubbel ingår vid besök på de flesta ställen som säljer vigselringar i denna stad O_o Tur att vi hade laddat upp med både lunch och fika innan vi kom så långt i vår shoppingtripp. Innan dess fick vi handskas med en MYCKET STRÄNG äldre skotsk kvinna som så att säga visade oss var skåpet ska stå när det kommer till att få en kilt vävd och uppsydd. Detta föranledde en förklaring för Herr Sambo om vad det svenska uttrycket "ord och inga visor" betyder. Hon påminde mig om min mattelärare i högstadiet och det var knappt så att man vågade andas i hennes närhet :D

Håller nu på att ladda om för att knata upp till grannarna som mycket spontant bjöd upp oss på ett glas vin när vi träffades vid soptunnorna i förmiddags. Om jag klagar på huvudvärk imorgon så påminn mig om att jag tyckte det var värt det vid 20:49 kvällen före :angel:
 
Här tar blåsten i ordentligt, låter i hela huset i mellan åt. Ska ta och försöka sova, får se hur mycket och hur hårt de blåser i morgon bitti kanske får skjuta på att släppa ut djur i morgon om de blåser för jäkligt med tanke på att det går i skogshagar hela bunten :nailbiting: Det hade gärna fått gå nere i det andra sommarhagarna imorgon men de är ju blank is så vi kommer inte dit. Skit vinter är så trött på den, is överallt och varierande väder konstant. Nej får nog bosätta mig på Spaniens solkust tror jag.
 
Ska blåsa ända tills framåt lunch i morgon över hela landet :banghead:
oh yay, tur jag inte ska åka till killen. Va lite sugen när vi båda var positiva, men vägen till honom är säkerligen fylld av nedblåsta trän vid det här laget.
Den vägen är känd för nedblåstna trän å vilt. Så lika bra det kanske. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
44 905
Senast: Gnist
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
55 733
Senast: Görel
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp