Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också gett bort tungan på mina älgar, är inte så förtjust i tunga :D

Filéerna behöll han dock... :angel: :laugh: Det är ett litet lag så en filé tillfaller alltid skytten och sedan har de dragit lott och gjort en filélista. När alla fått enligt lottningen gör de en ny lottdragning och börjar om (den som sist fick en lottad filé enligt den tidigare listan hamnar automatiskt längst ner på nya listan). Jag tycker det känns rättvist.
 
Filéerna behöll han dock... :angel: :laugh: Det är ett litet lag så en filé tillfaller alltid skytten och sedan har de dragit lott och gjort en filélista. När alla fått enligt lottningen gör de en ny lottdragning och börjar om (den som sist fick en lottad filé enligt den tidigare listan hamnar automatiskt längst ner på nya listan). Jag tycker det känns rättvist.

Hos oss brukar filéerna lottas mellan de som är med och styckar :) Brukar bli på en vardag så långt ifrån alla kan vara med och då lottas dom mellan de eldsjälar som styckar.
 
Hos oss brukar filéerna lottas mellan de som är med och styckar :) Brukar bli på en vardag så långt ifrån alla kan vara med och då lottas dom mellan de eldsjälar som styckar.

Här styrs det rätt hårt styrt vilka som FÅR stycka... alla är inte intresserade av enbart färs :angel: :rofl: Sedan är som sagt laget litet, under 10 personer.

Jag är så ledsen att pappa aldrig lärde mig stycka ordentligt :( Iofs kanske jag ska vara glad, jag vet vem som hade fått stå och stycka här om jag var ordentligt upplärd (jag och särbon)! :laugh:
 
Vaknade och har så fruktansvärt ont i knät att det är helt omöjligt att ens ta sig upp ur sängen? Vad sjutton har jag lyckats med?

Knät är aningen böjt och det tar emot och gör svinont att försöka böja mer eller räta ut. På det har jag kramp i den andra vaden... :cautious:

Liiite jobbigt läge att försöka ta sig ner från en loftsäng, det går inte, alls. Men jag behöver komma ner så jag kan ta smärtstillande för jag ligger mest och hyperventilerar pga smärtan. :arghh:

Måste nog säga till att jag kommer försent eller inte alls till jobbet i dag.
 
Dagens mantra..

Jag är vaken, jag är inte en zombie.... jag är vaken jag är inte en zombie..

För helskotta vad skön sängen var i morses och hundarna hjälpte inte till det minsta när de gosade in sig hos mig när väckarklockan ringde. Hoppade över duschen för att få 10 min extra (inte bra behövde egentligen duscha redan igår) så nu har kag en keps på huvudet och en rejäl raggardusch med deo.

Heja corona tider :D
 
Hos oss brukar filéerna lottas mellan de som är med och styckar :) Brukar bli på en vardag så långt ifrån alla kan vara med och då lottas dom mellan de eldsjälar som styckar.
Här styrs det rätt hårt styrt vilka som FÅR stycka... alla är inte intresserade av enbart färs :angel: :rofl: Sedan är som sagt laget litet, under 10 personer.

Jag är så ledsen att pappa aldrig lärde mig stycka ordentligt :( Iofs kanske jag ska vara glad, jag vet vem som hade fått stå och stycka här om jag var ordentligt upplärd (jag och särbon)! :laugh:
Här styckas det alltid på lördagen efter älgjakten, även om vi är några som försöker förändra lite rutiner. :meh: Jag har egentligen ingenting att säga till om eftersom jag inte jagar älg, men jag har blivit upplärd av lagets styckare och har de senaste åren fått allt mer att säga till om när det gäller köttets hantering.
Ett tag malde de ner typ allt till färs men numera så styckar vi upp det mesta, det blir fortfarande en del färs men även en hel del kokkött och stekar och de flesta är väldigt nöjda över det. Vi delar ut filéerna i kötthögarna som sedan lottas.
 
Jag blir lite trött på folk som inte har koll, i december köpte maken en grej av en person i föreningen. Personen har inte varit i lokalen på länge och maken skickade meddelande och fråga om personen ville sälja och fick ett ja, ett pris och swishade det. I går kom en annan medlem och säger glatt att hen har köpt grejen av personen och undrar var den finns, den skulle finnas någonstans i lokalen.

Så nu har maken haft kontakt med personen och personen hade helt glömt bort att hen redan hade sålt grejen. :banghead: Så nu är det lite drygt och försöka reda upp den här härvan.
 
Här styrs det rätt hårt styrt vilka som FÅR stycka... alla är inte intresserade av enbart färs :angel: :rofl: Sedan är som sagt laget litet, under 10 personer.

Jag är så ledsen att pappa aldrig lärde mig stycka ordentligt :( Iofs kanske jag ska vara glad, jag vet vem som hade fått stå och stycka här om jag var ordentligt upplärd (jag och särbon)! :laugh:

Vi har ett par experter som delegerar till oss andra. Blir både stekar, bitar och köttfärs och jag brukar tycka det blir en bra hög :) Kommer väl jaga i det laget för sista året i år, blandade känslor här, så jag vet inte hur dom gör i nya laget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
481
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 715
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 238
Senast: sjoberga
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
23 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp