Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ingen som står ansvarig för skolbusskort för gymnasiet på kommunens sida. Det finns länkar till vart man kan ansöka, men inget om ifall kortet är felaktigt. Mitt är feltryckt, de har tagit bort några ord i skolans namn och råkade ta bort de orden som skiljer grundskolan från gymnasiet. Plus att de har skrivit "scholl" istället för "school".

Kanske kan utnyttja pappa till att snoka i vem som är ansvarig :angel:
 
Usch ska besiktiga bilen, alltid motigt.

Ligger fortfarande i sängen och störs av folket som står ute på trottoaren och röker. Det är lokaler under min lägenhet och folket står förstås på trottoaren och röker. Men de verkar inte ha så mycket jobb. De har stått där länge nu.
 
Det finns ingen som står ansvarig för skolbusskort för gymnasiet på kommunens sida. Det finns länkar till vart man kan ansöka, men inget om ifall kortet är felaktigt. Mitt är feltryckt, de har tagit bort några ord i skolans namn och råkade ta bort de orden som skiljer grundskolan från gymnasiet. Plus att de har skrivit "scholl" istället för "school".

Kanske kan utnyttja pappa till att snoka i vem som är ansvarig :angel:
Enklaste sättet brukar vara att ringa kommunens växel och fråga vem det är. :)
De har betalt för att veta sånt.
 
Här styckas det alltid på lördagen efter älgjakten, även om vi är några som försöker förändra lite rutiner. :meh: Jag har egentligen ingenting att säga till om eftersom jag inte jagar älg, men jag har blivit upplärd av lagets styckare och har de senaste åren fått allt mer att säga till om när det gäller köttets hantering.
Ett tag malde de ner typ allt till färs men numera så styckar vi upp det mesta, det blir fortfarande en del färs men även en hel del kokkött och stekar och de flesta är väldigt nöjda över det. Vi delar ut filéerna i kötthögarna som sedan lottas.

Särbon är jaktledare och de andra gör som han säger eftersom det inte blir någon jakt om han inte är med :D de andra tjatar gärna om att ut och jaga men är särbon inte med och styr upp blir det av någon anledning inget :grin:

Han har faktiskt skaffat mörningstimer och viltsäck så hanteringen av köttet har blivit mycket bättre.
 
Fruktansvärd känsla, har själv varit där. Valde att växla ner och tog en tjänst i ett låglöneyrke på endast 55% - har aldrig varit nöjdare med mitt arbetsliv! Kräver en del uppoffringar men är absolut värt det.

Hade varit gött att ta ett jobb i ett höglöneyrke och jobba typ 5% istället! :D

Speaking of jobb så har jag faktiskt sagt ifrån nu. Jag kan jobba extra på mina villkor, typ ett par dar i veckan eller liknande. Och jobbar inte kontorstid, det funkar inte för mig helt enkelt.
 
110€ fattigare och ett påpekande om att ha koll på avgassystemet. Det fanns en spricka där som kommer att ge problem framöver. Så jag ska krypa under bilen ofta, tyckte han och ha koll...annars gröna papper.

Mitt blodprov var ok😁det sas inget om alkohol. Pust. Konstigt att jag bryr mig så. På min fritid får jag faktiskt dricka vin. Jag var supernoga med att inte dricka vin kvällen innan jobb när jag körde färdtjänst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
462
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 622
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 226
Senast: sjoberga
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
15 16 17
Svar
331
· Visningar
17 690
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp