Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enklaste sättet brukar vara att ringa kommunens växel och fråga vem det är. :)
De har betalt för att veta sånt.
Absolut. Men sist vi ringde växeln kunde de inte göra något mer än att koppla vidare till personen som är ansvarig för skolbusskorten för grundskolan. Det är inte samma person för gymnasiet :)

Anledningen till att det nog är enklare att pappa frågar runt är för att han jobbar i samma hus som de som ansvarar för skolbusskorten. De har inte någon besökstid nu pga corona. Det kom inte med någon instruktion eller papper om vem man ska kontakta ifall kortet är felaktigt, vilket det har gjort tidigare :)
 
Fruktansvärd känsla, har själv varit där. Valde att växla ner och tog en tjänst i ett låglöneyrke på endast 55% - har aldrig varit nöjdare med mitt arbetsliv! Kräver en del uppoffringar men är absolut värt det.
Du behöver inte svara om du inte vill, men du klarar dig på den lön du får av det?
Jag skulle gärna vilja jobba mindre jag också men "alla" säger att man ska jobba så mycket som möjligt, annars blir det dålig pension etc etc.. Jag är singel också så det är inte så enkelt heller.
 
Du behöver inte svara om du inte vill, men du klarar dig på den lön du får av det?
Jag skulle gärna vilja jobba mindre jag också men "alla" säger att man ska jobba så mycket som möjligt, annars blir det dålig pension etc etc.. Jag är singel också så det är inte så enkelt heller.
Måste hålla med dig där... höll på att gå under ekonomiskt när jag var mammaledig och vi bodde i villa, trots sambo. Sen när jag började jobba igen testade jag att gå ner lite i tid men förlorade bara pengar och blev inte mycket mer ledig heller... :(

Säkert hade vi kunnat omprioritera men jag fattar inte hur folk gör?!
 
Måste hålla med dig där... höll på att gå under ekonomiskt när jag var mammaledig och vi bodde i villa, trots sambo. Sen när jag började jobba igen testade jag att gå ner lite i tid men förlorade bara pengar och blev inte mycket mer ledig heller... :(

Säkert hade vi kunnat omprioritera men jag fattar inte hur folk gör?!
Speciellt om man har häst, jag har ju bara en katt som borde vara betydligt billigare! :cautious::rofl:
 
Effie har varit riktgt needy att par dagar nu och ska vara nära. Lite för nära
119487291_321169359191295_6053364352640425166_n.jpg
119487291_321169359191295_6053364352640425166_n.jpg
 
Lång pendling eller höga löner 😅
Mina hyresvärdar som bor i dyr förort har ett eget företag. Uppenbarligen tjänar de tillräckligt för huset.

Eller inte bor runt storstäderna. Vi har ju både stort hus, gård, tre hästar, en hög med andra djur, maskiner, två bilar, ny hästtransport, två barn, renoverar och bygger nytt titt som tätt mm mm och vi har inga problem med att få det att gå runt. Maken pendlar hela 15 minuter till sitt jobb, det hade jag också gjort om jag inte hade förmånen att få ha hemmakontor :) Tror inte våra löner räknas som höga heller.
 
Eller inte bor runt storstäderna. Vi har ju både stort hus, gård, tre hästar, en hög med andra djur, maskiner, två bilar, ny hästtransport, två barn, renoverar och bygger nytt titt som tätt mm mm och vi har inga problem med att få det att gå runt. Maken pendlar hela 15 minuter till sitt jobb, det hade jag också gjort om jag inte hade förmånen att få ha hemmakontor :) Tror inte våra löner räknas som höga heller.
Gäller att man har eller kan få jobb där då förstås :)
 
Jag har gått en promenad. Inte så lätt att låta bli att svettas när det är 25 grader ute men jag gjorde mitt bästa.
Gjorde ögonbrynen igår så bör inte svettas på en vecka. Lite trist att inte kunna träna förrän nästa vecka men den som vill vara fin får lida pin :p
 
Jahopp.. Då har min bukspottkörtel fått ben igen och sprungit iväg.

Med andra ord mina sprutor har jag lagt på något bra ställe. Troligtvis tillsammans med mina andra 3 borttappade sen tidigare.

Inte riktigt imponerad av mig själv idag

Welcome to the club. Jag är evigt tacksam att insulin håller sig ett litet tag när det är uppvärmt sas. Tappar bort dem konstant och blir galen på mig själv. Sedan hittar jag dem på de mest märkliga ställen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
449
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 561
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 210
Senast: sjoberga
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
10 921
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp