Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridit fläcken, diskuterat lite om hur man löser den märkliga rörelsen "hörn/sväng" i trav. Han trycker ut bogen mot hörnet och vänder bara huvudet= tvärstopp. Men jag tror att vi fick löst det lite. Inte lätt att vara bäbis. :)

Nu har vi ätit middag och ska ta in hästarna :)
 
Jag: "jag tror jag börjar bli nördig"
Sambon: "åfan, vad fick dig att misstänka det?"
(Tilläggas bör att vi båda är nördigt lagda, har ruskigt lätt att snöa in på saker).
Jaja, det i sig kanske inte var nån nyhet, men att det riktar sig mot politik (satt och läste riksdagsmotioner om jordbruk) är nytt...
 
Sitter och kollar på en Netflix dokumentär och en kvinna berättar om när hon träffade sin man, att hon var osäker och stötte bort honom under en längre tid. Men att han stannade kvar genom allt, för att han var den rätta för henne. Jag tänkte ”Aaaaawwwww!”, sippar på mitt amarone och tänker att så var det när jag träffade min rätta också. Sen kom jag på att dokumentären heter American Murder och att det slutar med att han mördade henne. Och barnen.

Yikes!
 
Senast ändrad:
Sitter och kollar på en Netflix dokumentär och en kvinna berättar om när hon träffade sin man, att hon var osäker och stötte bort honom under en längre tid. Men att han stannade kvar genom allt, för att han var den rätta för henne. Jag tänkte ”Aaaaawwwww!”, sippar på mitt amarone och tänker att så var det när jag träffade min rätta också. Sen kom jag på att dokumentären heter American Murder och att det slutar med att han mördade henne. Och barnen.

Yikes!

Kanske inte helt igenom idylliskt :rofl:
 
Låter som om du behöver bli sjukskriven!
Jo, kanske... Behöver ha ett litet möte med chefen (och rapportera foten som arbetsskada, jippie vad glada miner det kommer bli av det :cautious: ) så det känns som om jag behöver tillbaka och jobba lite iaf. Får se hur länge det håller.

Om du har ont på måndag kanske du borde sjukanmäla dig? :heart

(Förlåt om jag är way off här, har missat vad som hänt och så. )
Har varit hemma från jobb i 9 dagar nu men sagt att det fungerar att jag jobbar på måndag. Har fått inflammerad sena på undersidan av foten pga för långt monotont arbete i för dåliga skor. De dåliga skorna ska slängas nu och schemat är inte lika hemskt som då foten började bråka, men tja, det hade varit skönt att vara smärtfri innan det var dags att jobba igen...
 
Äntligen läggdags, ser fram emot att slippa vara vaken iallafall delar av natten.
Imorgon har jag mycket att göra igen, mycket häst men en del jobbiga saker också. Hoppas måendet vänder lite uppåt eller iallafall planar ut sig och inte fortsätter i fritt fall med fullt med negativa tankar som ikväll :cautious:
 
Ännu en dag avklarad. Fått reda på att jag ska ha möte med alla inblandade i mig på tisdag, så ska ha ex-vak tills dess iaf.
Börjar vänja mig. Är bara en personal som är jobbig då hon stirrar på mig hela tiden. Vänder sig inte ens bort när jag ska gå på toaletten. Dom andra är mer chill.

Längtar hem iaf, till mitt eget space.
 
Puh, lite lugnare på jobbet nu.

Åkte och hämtade foder i morse och trasslade med att lyfta av gallergrinden på släpet när jag hämtade det. Tog en liten luftning med vovvarna medan jag väntade på att han skulle komma med traktorn och lasta, raka spåret hem, knuffa av balarna och tillbaka med släpet. Hade sån tur att det kom en kille som jobbade där jag hyrde precis när jag parkerade och skulle koppla loss så han hjälpte mig lyfta på grindarna igen och tog nyckel och kontakt så jag kunde bara åka hem.

Släppet ut hönsen och sen hjälpte grannen mig att lyfta in en bal med traktorn till hästarna, jag vattnade, åkte hem och började släpa in växter från altanen eftersom det är risk för minusgrader i helgen. Ju mer jag plockade desto mer plantor ville in kändes det som, så nu är hall, badrum och delvis kök fullt + jag har ett par till som står ute i natt och får komma in i morgon om de överlevt. Ska försöka komma ihåg att plocka en stor bukett ringblommor i morgon om de klarat natten.

Puh, tog Myran och la mig att sova några timmar innan jobbet. Hönsen nattade, hundarna matade och nattade, Myran tillsagd att sköta sitt jobb och jag är på mitt. Stökat undan det värsta nu hoppas jag, är inne på min andra kopp kaffe, första liter vatten, en påse nötter och har förhoppningsvis lugnt resten av natten. :up:
 
Det vore så skönt om jag kunde skriva klart min inlämning ikväll/inatt. Det är det sista jag behöver göra innan lovet (förutom att delta på lektionerna då ;)) och då kan jag fokusera helt på spanskan sen. Har kommit efter i mitt schema nu :cautious:

Men jag oooorkar inte! Det tar emot orimligt mycket nu och jag känner verkligen att jag inte vill (snarare inte orkar). Fast jag vet ju att det inte blir bättre av att jag drar ut på det, så det bästa vore ju om jag helt enkelt bara gör det snabbt som attan och kan släppa det sen :idea:

Så, kan min hjärna sammarbeta lite, tack? Bara en eller två timmar så att jag kan bli klar...
 
Megarakatten får mat 6 ggr per dag nu, 200 g. Inte mycket per gång och hon är mycket missnöjd. Hittade henne på diskbänken. Inte så att hon hoppar ner när hon ser mig utan stirrar gult och surt på mig när jag säger till. Gnager på soffan när jag är där, 30 cm från mig.

Men eftersom hon inte har tummar är det jag som öppnar maten, mwhahaha :sneaky:
 
Ja, underkläder är det som behövs, men så himla tråkigt, bio är nog det jag vill mest, men känns väldigt osäkert nu, jag är lite av en riskgrupp också, så det lutar nog allt åt hemmamys.
"Min" bio har stängt av varannan rad och har 2 platser mellan varje sällskap. Nu är det en stor salong på nästan 300 platser normalt. Så 50 Pers där har gått om plats att hålla avstånd däri.
Vet att andra begränsar antal personer utifrån sin/sina salongers möjlighet för socialt avstånd.

Alla biografer jobbar för att det ska vara tryggt att gå på bio. Tex Hålla avstånd mellan sällskap, handsprit vid entre och salong, anpassar starttider för filmer för att undvika trängsel vid kassa osv.

Vill/kan du tänka dig gå på bio är det möjligt. Känner du dig osäker kan du höra med din biograf vad dom har gjort för att "corona säkra" och utifrån det välja hur du vill göra.

//inom biobranschen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
694
Senast: em76
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
2 3
Svar
54
· Visningar
977
Senast: sthu
·
Svar
1 479
· Visningar
79 426
Senast: Unafraid
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp