Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte ljuga. Inte ens for Princess Diva. Hon rusar ut och hittar paron pa tomten den har arstiden. Nar hon, som vilken normal rottis som helst alltid ar oerhort hungrig, och ater paronen stinker hon sa det ar rent plagsamt att vistas i samma rum. Har jag inget godis att byta med maste jag ga fram till henne innan hon ger upp paronet och da hinner hon ata flera tuggor ... och stinker igen 🤢
Jag forsoker verkligen latsas att jag har godis sa vi kan ga in och jag kan ta nagot (morot, ost, anything) men hon VET. Jag kan verkligen inte ljuga.:cautious:
 
Jag har varit i Röstånga och hämtat dottern. På vägen hem ringde vakthavande befäl och frågade om jag kan jobba övertid imorgon. Sjukhusresa med någon som säger sig ha svalt glasbitar :cautious:
Nåja, det innebär att jag börjar 7 och sen är sluttid någon gång mellan 10 och 20. (Jag hoppas på ca 14.00 för då hinner jag tömköra en ponny, dammsuga och laga mat på eftermiddagen.)
 
Nu är jag nästan klar med dagens bestyr. Inlämningsuppgiften tog bara cirka timmen att fixa! Kom precis på att jag lovat en kompis att se över hennes personliga brev, sen är jag nog klar för dagen (även om jag önskar att jag hunnit mer på min praktikuppgift, han bara sitta ned ungefär en timme idag).
 
dag hade en stallkompis och jag bestämt att rida ut en sväng och det blev en mysig skrittur I det fallande novembermörkret, det var så avkopplande och härligt 😍.
Säger bara. Medveten närvaro! Tänka efter hur jag satt i hoppsadeln på pållan för att inte belasta fel. Den lilla ångest innan. Pös väck. Så jag njöt av skritturen 😍. Sen fick pållan låna sin gamla bpx medan jag fixade hennes och hon trivdes; gäspade en massa och hade ju full koll på allt som hände i stallet. Stallfixet tog om möjligt ännu längre tid än vanligt för jag ideligen stannade till och gosade med henne och bara njöt av hur lycklig ägare jag är till denna underbara häst :love: :heart.
Hemma blev det bla risgröt med kanel och lite socker till kvällis ihop med sambon före ett bad och sen krypa ner i renbäddad säng :love:.
 
dag hade en stallkompis och jag bestämt att rida ut en sväng och det blev en mysig skrittur I det fallande novembermörkret, det var så avkopplande och härligt 😍.
Säger bara. Medveten närvaro! Tänka efter hur jag satt i hoppsadeln på pållan för att inte belasta fel. Den lilla ångest innan. Pös väck. Så jag njöt av skritturen 😍. Sen fick pållan låna sin gamla bpx medan jag fixade hennes och hon trivdes; gäspade en massa och hade ju full koll på allt som hände i stallet. Stallfixet tog om möjligt ännu längre tid än vanligt för jag ideligen stannade till och gosade med henne och bara njöt av hur lycklig ägare jag är till denna underbara häst :love: :heart.
Hemma blev det bla risgröt med kanel och lite socker till kvällis ihop med sambon före ett bad och sen krypa ner i renbäddad säng :love:.
Vad glad man blir av att läsa dina inlägg :love:
 
Kollar Alla mot alla. Somnade nog ifrån detta avsnitt i måndags (?) för jag minns bara några frågor.
Ska snart krypa i säng.
 
Har varit i Stora Staden (enligt små folk som går i lågstadiet i samhället vi bor :p) och tränat på möten med två av hundarna. Var där igår också med ena hunden, då var det några små folk som sprang runt på vägen. När en ropade på den ena kände jag igen namnet, tänkte att jag kanske gått i samma skola. Senare kom jag på att jag inte alls kände till namnet som på en människa, det tillhör ju en bukefalists katt! Mycket bättre då började jag ju tänka på katten och den är fin :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 533
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 669
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 609
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp