Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Killen jag träffar sov över nu och behövde lägga sig tidigt pga jobb. Jag behöver egentligen alltid det, men har för vana att lägga mig för sent :angel: Han blev förvånad när jag tänkte lägga mig samtidigt, men jösses så mycket sömn jag fått inatt! Vaknade till vid klockan 1 och trodde att klockan var typ 5, för jag kände mig lika "pigg" som jag brukar göra när jag vaknar då. Känns som om det kan bli en bra dag nu!

Förövrigt lite intressant hur jag måste sova med strumpor. Sov halva natten med strumpor, tog sedan av dem för att det blev för varmt och sedan drömde jag sååå mycket konstiga saker, snudd på mardrömmar. Så blir det varje gång. Med strumpor: lugn sömn. Utan strumpor: Galna drömmar som väcker mig. Märkligt det där...
 
Bra dag även igår! Jagade älg fram till kl 13 kanske. Sen hem och filosofera om hur vi kan bygga om det befintliga stallet till att bli så som jag drömmer om :love: Jäkla massa jobb men kan gå😅 Sen var det farsdagsfika hos svärföräldrarna. Efter det åkte vi till en kompis som fixat ett par grejer till mig och maken och när vi kom hem släppte jag och äldsta dottern två av hästarna på ridbanan för lite bus innan vi gjorde klart för kvällen.

Nu blir det mera kaffe innan jag ska iväg med ungarna:)
 
På joobb, Kaos

Huvudvärk så tänkte försöka sluta tidigare idag men tji fick jag. Fick in ytterligare körningar så det går ju inte

Klickade hem en försenad födelsedagspresent/julklapp till min väninna så nu mår jag lite bättre :D
 
Ska nog ta och hitta på vad som sägs under mitt påhittade möte idag (jag gör en "fejkutredning" till VFU). Är inte ensam hemma och det stör min koncentration något enormt.
 
Redan haft en diskussion om köttätande med två som "gärna skulle vara vegetarianer, men det är för dyrt". Förklarade att det är mycket billigare med baljväxter än kött.
Gick därifrån rätt snabbt, orkar inte med diskussioner.
 
Ruggigt jävla förbannad nu!!

Stått och pratat med en släkig till mig som hade vägarna förbi. Släkting på lååångt håll äldre man., Han har haft ett helskotta större delen av sitt liv med diagnoser som kom fram sent. (vi pratar om mannen som lämnade in en hockeybag med medeciner när rätt diagnos stäldes)

Han har haft det riktigt tufft. Han bor ihop med en kvinna som är handikappad och boendearrangemanget är enbart för att de ska ha råd att leva och lite sällskap. Inget romantiskt eller liknande. Bott ihop i många år.
Först gick han pappa bort och ganska så nära inp ågick hans mamma bort. Han kände sig väldigt ensam och hade självmordstankar. Kontaktar VC och får en kurator som ringer upp och förklarar för honom att pga av hans autism så tar de inte emot honom utan ha måste vända sig till vad det nu hette kallar det X för lätthetens skull. Släktingen blir lite förundrad men tänker att han behöver någon att prata med så han kontata X varpå de säger att de inte kan hjälpa honom de har bara hjälpmedel gällande hans diagnos. De ger honom numret till Vuxenpsyk och ber honom väldigt vänligt att ta kontakt med dem.
Släktingen l ringer dit och där år ahn förklarat för sig att han inte är tillräckligt "dålig" utan det räcker gott och väl med VC och en kurator...
Släktingen ganska uppgiven nu kontaktar dem återigen och förklarar läget varpå denna förbannade jävla kurator säger till honom att de inte kommer ta emot honom.ochhar han börjat tänka på tillvägagångsätt? På hur han ska avsluta allt? Släktingen säger att Nej så långt har jag inte kommit. Nej men då är det ingen fara, det är inget akut ha en bra dag Klick

Behandlar man människor som behöver hjälp såhär? :(

Hans tidigare kurator/psykolog sen 20 år tillbaks har gått i pension likaså hans läkare så nu är han bollad runt. Han sökte nu för ahn ena knäprotes gör ont och har redan fått träffa 3 olika läkare alla säger att det kan vara akut och att de ska rådfråga sen ringa upp. Blir så ledsen för hans skull
 
Nu gjorde jag en fuling och parkerade på den lokala mataffärns parkering. Det står att den bara är till för kunder och besökande till affärn och ett hyreshus.
Jag ska in och handla efter mitt 30 mins besök hos massören å de e ingen jätterusning på parkeringen så här tidigt på morgon. Så tror inte det ska va några problem. 🙈

Tänker mest på miljön att de kan va skönt att slippa flytta bilen när det tar max 5 min att gå mellan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 535
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 740
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 610
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp