Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ruggigt jävla förbannad nu!!

Stått och pratat med en släkig till mig som hade vägarna förbi. Släkting på lååångt håll äldre man., Han har haft ett helskotta större delen av sitt liv med diagnoser som kom fram sent. (vi pratar om mannen som lämnade in en hockeybag med medeciner när rätt diagnos stäldes)

Han har haft det riktigt tufft. Han bor ihop med en kvinna som är handikappad och boendearrangemanget är enbart för att de ska ha råd att leva och lite sällskap. Inget romantiskt eller liknande. Bott ihop i många år.
Först gick han pappa bort och ganska så nära inp ågick hans mamma bort. Han kände sig väldigt ensam och hade självmordstankar. Kontaktar VC och får en kurator som ringer upp och förklarar för honom att pga av hans autism så tar de inte emot honom utan ha måste vända sig till vad det nu hette kallar det X för lätthetens skull. Släktingen blir lite förundrad men tänker att han behöver någon att prata med så han kontata X varpå de säger att de inte kan hjälpa honom de har bara hjälpmedel gällande hans diagnos. De ger honom numret till Vuxenpsyk och ber honom väldigt vänligt att ta kontakt med dem.
Släktingen l ringer dit och där år ahn förklarat för sig att han inte är tillräckligt "dålig" utan det räcker gott och väl med VC och en kurator...
Släktingen ganska uppgiven nu kontaktar dem återigen och förklarar läget varpå denna förbannade jävla kurator säger till honom att de inte kommer ta emot honom.ochhar han börjat tänka på tillvägagångsätt? På hur han ska avsluta allt? Släktingen säger att Nej så långt har jag inte kommit. Nej men då är det ingen fara, det är inget akut ha en bra dag Klick

Behandlar man människor som behöver hjälp såhär? :(

Hans tidigare kurator/psykolog sen 20 år tillbaks har gått i pension likaså hans läkare så nu är han bollad runt. Han sökte nu för ahn ena knäprotes gör ont och har redan fått träffa 3 olika läkare alla säger att det kan vara akut och att de ska rådfråga sen ringa upp. Blir så ledsen för hans skull
Autismdiagnos och vården funkar skit :rage:
 
Fryser. Tycker kroppen kunde sparka igång lite ämnesomsättning och skapa värme (och bränna fett). Men där är vi tydligen inte överens. Bah.
 
För den som är tvättmaskinsintresserad - om en maskin låser sig (iaf på märke Miele PW 6065) så finns det en lucka längst ned till vänster. Inne i den luckan finns det en liten spak som man kan trycka på med exempelvis ett mynt. Det öppnar låsmekanismen på maskinen och du kommer åt tvätt som blivit instängd.


:banana::banana::banana::banana::banana:
 
Skjut mig. (ja ja jag vet att det blir kladdigt)
Jag är i karantän och försöker hitta de få glädjeämnena som tillvaron bjuder.

Nu har ena katten slagits och skaffat ett sår i huvudet som jag sköter om. Han är gammal och har tappat koncepterna och kissar nu överallt. Antar att såret stressar honom. Jag har fyra mattor på förstubron som jag slängt ut för tvätt sedan igår kväll.

Nyss borstade jag tänderna och hunden kommer in och lyfter på benet mot badrumsmattan. Den mattan som jag la in nytvättad igår - efter att katten hade pinkat på den.

ORKA! Tycker att allt stinker piss och att allt är smutsigt. :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
 
Då har jag varit hos massören, det var välbehövligt, ondast gjorde det när hon knådade runt ländryggen speciellt på sidorna ovanför rumpan. Det var inte alls skönt, men nu så här i efterhand känns det bra.
Spänningarna mellan skulderbladen är borta och nacken känns mer rörlig.
Kommer gå dit igen, nästa gång blir det nog en timme, började lite försiktigt med 30 min.

Fick handlat och kom hem, håller även på och avfrostar frysen. Lite störigt att man även måste stänga av kylskåpet för att det ska funka, går inte att stänga av bara frysen.
La kylklamparna som legat i frysen i kylskåpsdelen så det håller kylan lite längre.

Snart klart så jag kan torka ut och sätta tillbaka allt igen och starta upp det igen.
 
Haft en kämpig förmiddag. Haft abstinens efter utsättningen av stesolid, kliat över hela kroppen, jag har bara gråtit och hyperventilerar. Duschade kallt länge och det hjälpte då, men sedan blev det lika illa igen.
Så fick till slut ge upp och ta en stesolid.
Trodde inte det skulle bli såhär jobbigt..
 
Funderar på om jag ska sälja den stora hästen och skaffa något ridbart projekt istället, men tycker lite synd om henne som åkt runt mycket. Å andra sidan trivs hon inte så bra med valackerna här hemma (förutom grannens gamling som hon försöker ragga upp lite väl mycket så de får inte gå ihop nu) så hon skulle nog trivas bättre någon annan stans.
 
Jag håller så smått på att börja jobba lite igen (hemifrån) efter operationen av min brutna fot. Känner mig mycket piggare såhär en vecka efter op och jag har börjat vara uppe lite mer utan att huvudet snurrar och foten värker. :)

Men min magkatarr har verkligen gått bananas senaste veckan med massa mediciner, kräkningar och förstoppning och inaktivitet. Ont i magsäcken, får upp magsyra och nu har det börjat göra ont i ryggen också (vet inte om det kan bero på att det är omöjligt att inta en ställning som både är högläge och bra för ryggen, eller om det har nåt med magen att göra). Men det är bättre om jag sitter upp eller ligger på vänster sida. Men då gör foten ont :p Can’t win!
 
Gick en liten skogspromenad med hunden och två av hästarna på lunchrasten. Skönt att komma ut en sväng med satan så råkallt och surt det! Men men, det regnar iallafall inte! :D

Råkade rita upp hur jag vill att mitt stall ska se ut :angel: Får drömma ett tag till för vi har andra stora projekt före stallombyggnad.

Nu blir det kaffe, kexchoklad, ljudbok och mera jobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 715
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 246
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 825
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 851
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp