Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sicken helg, igår fick jag rycka ut och spela krocket & kort med mina två systersöner som är 5 & 6 år. Deras morfar ( min pappa ) var lite trött då de vaknade klockan 06 😂😂 Han har nog glömt hur de är att ha barn i den åldern med tanke på att min storasyster är 37, jag 30 och lillasyster 27 år. Tiden flyger förbi .. 😅

Han såg dock inte mycket piggare ut idag, så tog Trulis och joggade honom tre varv på skogen på vår behändiga slinga som är lagd. Trulis var pigg & glad med spetsade öron, kommer faktiskt inte ihåg när jag körde honom sist. Men han är lika snäll som vanligt med matte 😘 En på miljonen häst man får dem inte så ofta i sitt liv men när de väl kliver in så etsar de sig fast med buller och bång. Och husse kunde vila upp sig 😁 Nu är jag ju sugen och köra igen så kanske kan sneaka åt mig Trulis på Tisdag igen, i morgon ska Pappa äntligen få sin första dos vaccin så då har han inte riktigt tid att vara med när jag åker ut med Trulis. Även om jag kan de här så vill jag nog att han iaf är hemma på gården iaf att de händer något, ren säkerhetsåtergärd.
 
Ska ta och städa lite innan jag lägger mig. Fruktansvärt opepp på att jobba imorgon, inte minst för att det ska ösregna när jag cyklar till jobbet, men det lär kännas ännu värre om jag vaknar till ett kaotiskt sovrum såååå, kvällsstädning it is! Dags för bra musik :D
 
Jag har just kommit hem igen efter en frukost i var lodge, med en Bloody Mary, Champagne, och mer champagne (glasen var sma :p) Pa vagen aker vi forbi flera klover falt, det ar sa himla fint med hela stora vita och roda falt mitt i det grona. har odlas klover for fron och jag njuter varje ar nar de blommar.

Visst ja; Happy Mother's Day :p

IMG_1661.jpeg
 
Jag tycker det är jätteroligt att experimentera med bröd. Just nu testar jag surdegsbröd som man inte använder maskin till utan bara rör ihop och sedan drar degen under jäsningen. Det fungerar riktigt bra, jag trodde verkligen inte det skulle göra det.
Har du någon länk till recept och hur man gör?
Instruktioner för en okunnig surdegsbrödsälskare alltså. 😅
 
Jag tycker det är jätteroligt att experimentera med bröd. Just nu testar jag surdegsbröd som man inte använder maskin till utan bara rör ihop och sedan drar degen under jäsningen. Det fungerar riktigt bra, jag trodde verkligen inte det skulle göra det.

Jag har ocksa provat det och overraskats over att det faktiskt blir battre an nar jag anvander min fina maskin att knada.:cautious: Onskar bara att min mage talde brod battre.:meh:
 
Mäh! helt slut i skallen igår när jag pluggade...Så lyckades visst arbeta med ett avsnitt som inte ens är med meeen en del extra har jag ändå lärt mig; mängdträning är ju aldrig fel men å andra sidan räcker det väl med det som ska göras enligt studieplanen
😆
.

Vaknade till ösregn och åska imorse; har ju varit kallt och ska bli varmt så var ju inte oväntat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 241
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 484
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp