Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska strax åka till naprapaten.
Behöver verkligen hjälp att återställa lite, både med dem och kiropraktor. Sedan vet jag att mycket jobb ligger hos mig att fortsätta underhålla hemma... Kan de inte bara magiskt fixa mig helt? :angel:
 
Upp kl 6 i morse, matade hunden, släppte över två av hästarna till stora hagen och tog med den tredje hästen och hunden på en halvtimmes promenad 😴
Återbesök på kliniken med hästen i morgon och jag har tänkt lasta vid 4.30.... Så därför ska jag försöka lägga mig riktigt tidigt ikväll och vill ha allt jag måste göra klart så snabbt och smidigt som möjligt.
 
Herregud vad jag är irriterad på folk!

En i min klass tyckte visst att det var en lysande idé att gå till skolan samtidigt som hen väntade på covid-provsvar. Nämnda provsvar var positivt. Det innebär att jag suttit i samma klassrum som någon med covid två dagar i rad och att hela klassen + alla lärare vi träffat ingår i en smittspårning.

Det innebär också att jag riskerar att ha dragit hem covid och att mamma riskerar att få det. Så. Himla. Onödigt. :banghead:

Jaja. Det är bara att hålla tummarna och hoppas att vaccinet gör sitt så att vi slipper covid!

Nej verkligen inte, ytterst oansvarigt.
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ hur är det med straff på sånt? Att gå till jobbet då är ju straffbart.
 
Har hunnit med drygt 4 km promenad med hunden och träffat boendestödet. Imorgon ska jag på anläggningsbesök hela dagen. Ska vara på plats kl 7 och ska hämta en kursare på vägen så jag måste åka typ 5.45 😅 och planera mycket matsäck att ha med under dagen som kan ätas enkelt.
 
Jag har nu satt i mig tva liter "Hood" jordgubbar. Det ar de godaste jordgubbarna i varlden och den forsta sorten som mognar har. De har varit tillgangliga lite overallt i 3 veckor nu ... men det har ar de forsta jag kopt. Man kan ju undra vad som ar fel med mig nar jag vet hur goda de ar. :angel:

De har ocksa borjat skorda ... klover tror jag och nagot annat ocksa.:p I alla handelser nyser jag som skjutton nar jag kor forbi vissa nyskordade falt.
Haha, min chef berättade just på ett möte igår om när han bodde i Nya Zeeland och fick en allergisk reaktion p.g.a överkonsumtion av jordgubbar som växte överallt kring deras hus. Han är inte allergisk mot jordgubbar egentligen, men detta var när han ätit 3-5 liter om dagen varje dag i nån vecka... :angel:
 
Jag äter en sen frukost (innehållandes jättegoda färska skotska jordgubbar minsann!) efter att ha börjat jobba tidigt, och har Buke som sällskap. Det är ännu en sådan där sak jag älskar med att jobba hemma, att inte behöva äta frukost direkt utan kunna vänta tills aptiten faktiskt kommit igång :)
 
Släppt ut hönsen och städat deras lilla boning. Är så galet allergisk idag 🤧 Är helt gult ute så det beror väl på det.

F140C11A-461A-408B-BA85-F525675787DC.jpeg
 
Har precis suttit på världens mest meningslösa möte. Herregud.
-Jaha, du har hög frånvaro pga sjukdom/skada, finns det något vi kan göra för att förbättra läget?
-Jo, vi kan tex göra såhär och såhär.
-Du kan inte bara skylla ifrån dig nu! Vad tänker du att vi ska göra?!
Osv om och om igen. Ungefär.

Hittade till sist några "godkända" svar och fick åtminstone fram att jag inte är nöjd med situationen. Vet inte om det är jag som är helt inkompetent på alla plan eller vad det är frågan om...
 
Har precis suttit på världens mest meningslösa möte. Herregud.
-Jaha, du har hög frånvaro pga sjukdom/skada, finns det något vi kan göra för att förbättra läget?
-Jo, vi kan tex göra såhär och såhär.
-Du kan inte bara skylla ifrån dig nu! Vad tänker du att vi ska göra?!
Osv om och om igen. Ungefär.

Hittade till sist några "godkända" svar och fick åtminstone fram att jag inte är nöjd med situationen. Vet inte om det är jag som är helt inkompetent på alla plan eller vad det är frågan om...
Det är företaget som är inkompetent.
 
När man får brev om covid-19-vaccination och tydligen varit fullständigt ovetandes om att man tillhör riskgrupp? :confused: Lämnar förvisso prover ett par gånger per år men att jag skulle tillhöra riskgrupp har jag inte haft en aning om.

Får väl vara glad som inte blivit sjuk. :p
 
🤬🤬🤬 Barnsäkra pillerburkar som även är (jag) vuxensäkra. Klippt och bänt och skruvat. Plötsligt händer det...

...levaxin över halva golvet som jag fick stoppa tillbaka i burken.
Nu är det kanske lite sent.. Men jag höll på att bli vansinnig innan jag hittade den lilla pilen på locket som pekade nedåt, den lilla pilen på burken som pekade uppåt. Snurra på locket så att dessa möts så kunde man "ploppa upp" locket. Det är alltså INTE skruvlock...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 903
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 572
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
358
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 569
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp