Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va f....
Det skulle vara uppehåll idag och sedan regna varannan dag ungefär under de närmaste tio dagarna.
Nu vräker regnet ner och SMHI har ändrat det till att det kommer att regna samtliga tio dagar framöver.

ORKA :arghh:
Och här börjar det bli torrt, jag vill ha mera regn. Det regn som utlovas av SMHI den närmsta veckan är bara typ en millimeter åt gången och det räcker inte långt.
 
På väg hem. Fick dåndimpen idag när det efter mycket om och men kröp fram att en enda avdelning har annorlunda rutiner än alla andra avdelningar, inte underligt det vart så mycket administrativt strul med just den avdelningen! Jag hade ett litet miniutbrott på mitt kontor över det hela, ibland är det tur det finns en dörr att stänga :angel: Men det får lösas imorgon! Ikväll blir det Bones och fisktacos :d
 
Har jobbat idag
Väldigt långsamt och väldigt bredvid kollega men ändå.
Det gick bra men nu är jag slut.
Kanske inte hjälpte att jag hade möte via teams med facket sen också.
Men känns att det är långt till toppform.
Har en deal med rektor att jag kan gå hem om orken tar slut, så jag tar det sakta och långsamt.
Skönt att slippa stuffa runt hemma.
 
Har ätit så mycket smärtstillande i väntan att få komma till tandläkaren att jag tror jag fått magkatarr kanske. Svullen mage, illamående, ont i magen och kallsvettig. 😬 Vad äter man som är snällt mot magen när man har magkatarr, tänker att jag lär må ännu mer illa om jag inte äter.
 
Tänkte premiärklippa gräsmattan nu för kommer inte ha tid dörren på lördag typ sen eftermiddag eller söndag tidigast.
Men glömde tanken hemma och tänker inte åka 5 km extra bara för att tanka den dunken.
Blaha blaha
 
Har ätit så mycket smärtstillande i väntan att få komma till tandläkaren att jag tror jag fått magkatarr kanske. Svullen mage, illamående, ont i magen och kallsvettig. 😬 Vad äter man som är snällt mot magen när man har magkatarr, tänker att jag lär må ännu mer illa om jag inte äter.
Känner du som ett sug i magen?

Omeprazol och låt bli stekt mat, inga starka kryddor heller. Yoghurt och kokta ägg brukar funka bra för mig. Fisk är bra också. Tänk "lätt" mat.
 
Har ätit så mycket smärtstillande i väntan att få komma till tandläkaren att jag tror jag fått magkatarr kanske. Svullen mage, illamående, ont i magen och kallsvettig. 😬 Vad äter man som är snällt mot magen när man har magkatarr, tänker att jag lär må ännu mer illa om jag inte äter.
När jag har väldigt ont av magkatarren fungerar bara Mariekex.. Men när magen är mer stabil är ris och kokta grönsaker bra.
Och omeoprazol och novalucol.
 
Har jobbat idag
Väldigt långsamt och väldigt bredvid kollega men ändå.
Det gick bra men nu är jag slut.
Kanske inte hjälpte att jag hade möte via teams med facket sen också.
Men känns att det är långt till toppform.
Har en deal med rektor att jag kan gå hem om orken tar slut, så jag tar det sakta och långsamt.
Skönt att slippa stuffa runt hemma.

Jag tycker du är beundransvärd hur du kämpar på trots krämpor :bow: :heart
 
Särbon klippte stora gräsmattan för några dagar sedan... det skulle behövas igen :nailbiting:

Jag känner ett överväldigande behov av att göra skyltar och sätta upp i min trädgård med denna text:

3a2y4einl2v51.jpg



(är just på väg ut och ta en kamp, kommer jag inte tillbaka så vet ni)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 758
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 404
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 023
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp