Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet du vad det är som gör att du är så rädd för att folk ska bli arga på dig? Ilska är inte farligt i normalläget, varken för den som blir arg eller för den som någon blir arg på, och framförallt på en arbetsplats bör personer kunna hantera sin ilska på ett vettigt sätt. Kan de inte det, då får man kontakta andra chefer eller facket (eller polis om de nu skulle vara helt från vettet, men det är nog som tur är väldigt ovanligt). Förhoppningsvis är dina chefer på den position de är för att de visat att de har kvalitéer som behövs där och för att de är bra på att handskas med människor även i jobbigare situationer :)
Ja du, framförallt är det nog det här Duktig Flicka-syndromet jag lider av. Sen är just den här situationen lite unik, eftersom personen som i så fall skulle bli arg på mig är den som äger hela företaget. Och han är tyvärr inte känd som någon som kan hantera kritik särskilt väl (det finns väl en anledning till att han bestämde sig för att köra sitt eget race, om vi säger så). Han är fantastisk på många sätt och vis och är på flera sätt den bästa chef jag nånsin haft, men han är... Speciell. Därav att jag vände mig till den andra chefen istället, hen är betydligt mer mänsklig, ödmjuk och inkännande.
 
FedEx kom igår med mina Holo Tacos, men inte fan stannade de och levererade. Vände vid vändplan och drog igen.
Chattade i går med FedEx och klagade. "De har inte alltid möjlighet att ringa" :banghead: Förklarade att nej ok, men i det här fallet måste de ringa eftersom porten är låst.
Hoppas att de levererar på riktigt i dag.
Du såg bilen iallafall.

3ggr har min mammas man fått meddelande om att eftersom han inte är hemma så har de inte levererat (postmord) Han är hemma hela dagarna (jobbar natt ) är lättväckt och har dessutom hund som varnar så fort det kommer en bil in i på gården.

Dessa 3 ggr satt han verkligen och väntade då det stod leverans typ torsdag den 3. Inte en bil men de säger att de varit där.
 
Var ute och mockade i stallet idag innan jobbet. Köpte kanelbulle till frukost som en bra jobbat. Nu är jag igen kissnödig men har liksom ingen lust att resa på mig och gå till toaletten så sitter här en stund till och håller mig tror jag.

Hundarna måste snart ut och då passar jag på när jag ändå är uppe.

Vet inte om jag är för lat eller för bekväm eller bara riktigt korkad som inte gå på toa direkt?
 
Var ute och mockade i stallet idag innan jobbet. Köpte kanelbulle till frukost som en bra jobbat. Nu är jag igen kissnödig men har liksom ingen lust att resa på mig och gå till toaletten så sitter här en stund till och håller mig tror jag.

Hundarna måste snart ut och då passar jag på när jag ändå är uppe.

Vet inte om jag är för lat eller för bekväm eller bara riktigt korkad som inte gå på toa direkt?

Påminner mig om när jag var på julbord med kollegorna och jag kläcker ur mig att jag börjar bli jäkligt kissnödig.

Chefen bara: Men gå på dass då!
Jag: Tänkte dricka upp den sista ölen först så kan jag ta med en ny tillbaka samtidigt.
Chefen: Ja det är klart, du är ju administratör, typiskt att planera allt sådär.

😅
 
Försöker lära mig min nya dator och fundera över vad jag behöver spara ner från mina gamla innan jag rensar den åt maken som vill kunna surfa och titta på sport på den. :) Det verkar som om det bara är word som är helt galet och den håller väl så länge den håller helt enkelt åt honom. :)
 
När man försöker att inte äta fun foods på vardagarna och det ligger en stor, saftig, nybakad kanelbulle vid kaffeautomaten med texten "Varsågod!" :angel:🤰
Det är då man ska tänka på alla bacilusker och hur vidrigt en del beter sig när det kommer till mat som ligger framme....

Jag säger inte att det fungerar men ibland, bara ibland kan det få mig att hoppa över em såda sak.

och detta kommer från personen som åt köpt nybakad kanelbulle till frukost :D
 
Det är då man ska tänka på alla bacilusker och hur vidrigt en del beter sig när det kommer till mat som ligger framme....

Jag säger inte att det fungerar men ibland, bara ibland kan det få mig att hoppa över em såda sak.

och detta kommer från personen som åt köpt nybakad kanelbulle till frukost :D
Äh! I nuläget tror jag att det förekommer ovanligt få bacilusker, pga att mer eller mindre alla tvättar händerna oftare än förut. Vi har inte haft ett endaste fall av magsjuka hos barn eller personal sedan jag började jobba i förskolan igen i augusti. Så att jag skulle äta någon bacilusk, som dessutom överlever magsyran, oroar jag mig väldigt lite över faktiskt.....
 
Det är då man ska tänka på alla bacilusker och hur vidrigt en del beter sig när det kommer till mat som ligger framme....

Jag säger inte att det fungerar men ibland, bara ibland kan det få mig att hoppa över em såda sak.

och detta kommer från personen som åt köpt nybakad kanelbulle till frukost :D

Den var inplastad, därav kunde man också se hur sjukt moist den var 🤤
 
Var ute och mockade i stallet idag innan jobbet. Köpte kanelbulle till frukost som en bra jobbat. Nu är jag igen kissnödig men har liksom ingen lust att resa på mig och gå till toaletten så sitter här en stund till och håller mig tror jag.

Hundarna måste snart ut och då passar jag på när jag ändå är uppe.

Vet inte om jag är för lat eller för bekväm eller bara riktigt korkad som inte gå på toa direkt?
Om jag vaknar tidigt på morgonen och är kissnödig så brukar jag inte gå på toa utan somnar om, för då vaknar jag efter 1-3 timmar och MÅSTE gå upp.
 
Var ute och mockade i stallet idag innan jobbet. Köpte kanelbulle till frukost som en bra jobbat. Nu är jag igen kissnödig men har liksom ingen lust att resa på mig och gå till toaletten så sitter här en stund till och håller mig tror jag.

Hundarna måste snart ut och då passar jag på när jag ändå är uppe.

Vet inte om jag är för lat eller för bekväm eller bara riktigt korkad som inte gå på toa direkt?

Kollat BS? När jag behöver springa stup i kvarten är jag ofta uppe högt.

Fö blir jag galen. De håller på att borra eller hacka konstant och högt precis utanför mitt fönster. Huvudvärk delux och det är omöjligt att fokusera på något. SLUTA
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 967
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 909
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp