Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaotisk natt.
Fick snabbt väldigt ont i magen, och sedan ännu mer ont. Ungefär där kräktes jag blod. Sedan fick jag ännu mer ont och svimmade av smärtan. Vaknade upp och kräktes blod igen. Och smärtan eskalerade. Så jag ringde ambulansen och svimmade av smärtan i ambulansen på väg till sjukhuset.
Väl där visade det sig att det var min magkatarr som ställde till det, fick mirakelmedicin som tog bort smärtan rätt så snabbt. Och efter runt fyra timmar på akuten fick jag åka hem med rådet att kontakta vårdcentralen så jag kan få mirakelmedicin utskrivet.
Haft magkatarr sedan barn, men aldrig haft så här ont eller kräkts blod av det, så hoppas på att vårdcentralen vill reda i set lite..

Hursomhelst slapp jag graviditetstest när jag muttrade något om att jag var gay och inte har sex med män..

Nu ska jag försöka sova några timmar.
Det är inget magsår ?! :nailbiting:
 
Pratat med previa och i samråd med dem har jag sjukskrivit mig till imorgon så ska jag ta en dialog med chefen. Då jag är täppt och rivig i halsen som jag brukar bli vid användning av munskydd hade jag ändå tänkt arbeta. Men eftersom sambon som sagt ikväll fick veta att kollegan han varit nära har covid ska mina symtom ändå tas med allvar.
 
FedEx kom igår med mina Holo Tacos, men inte fan stannade de och levererade. Vände vid vändplan och drog igen.
Chattade i går med FedEx och klagade. "De har inte alltid möjlighet att ringa" :banghead: Förklarade att nej ok, men i det här fallet måste de ringa eftersom porten är låst.
Hoppas att de levererar på riktigt i dag.
 
FedEx kom igår med mina Holo Tacos, men inte fan stannade de och levererade. Vände vid vändplan och drog igen.
Chattade i går med FedEx och klagade. "De har inte alltid möjlighet att ringa" :banghead: Förklarade att nej ok, men i det här fallet måste de ringa eftersom porten är låst.
Hoppas att de levererar på riktigt i dag.
Vad är vitsen med att ens åka dit om de inte ens försöker leverera? :cautious:
 
Ligger fortfarande i sängen. Var upp vid 6-tiden för att mata hundarna och fixa en kopp te. Funderar på att ta mig upp nu, äta lite själv och ta en till kopp te. Foten gör inte riktigt lika ont idag (tack Voltaren...) men ja, bara såpass bra att jag kan halta runt utan kryckor precis hela tiden.
 
FedEx kom igår med mina Holo Tacos, men inte fan stannade de och levererade. Vände vid vändplan och drog igen.
Chattade i går med FedEx och klagade. "De har inte alltid möjlighet att ringa" :banghead: Förklarade att nej ok, men i det här fallet måste de ringa eftersom porten är låst.
Hoppas att de levererar på riktigt i dag.

URGH jag hatar fedex. Beställde en grej från Etsy i november och det stod att jag skulle få hemleverans. Är hemma hela dagen, bor i villa också så hör ju om det kommer en lastbil. Hörde ingenting på hela dagen, sen fick jag notis om att de försökt leverera... QUE? :confused: Fick som tur är ngn trevlig snubbe på kundtjänst, tänkte att risken är större att de kör iväg om de behöver påskrift, så jag godkände att de bara lämnade paketet vid dörren. Fick paketet till slut, men hatar att krångla så kommer undvika dem i framtiden
 
Det undrar jag med. Såg ju bilen komma, slängde på mig skor och gick ner. Ser då bilen vända på vändplan och gasa iväg. Får 5 minuter senare ett sms om att de inte kunde leverera för att jag inte svarade i telefonen. 🤷‍♀️
Wtf... Själv plingar jag på när jag lämnar paket vid dörren (vi levererar ibland paket som får lämnas så), bara för att göra eventuell person hemma medveten om att någon varit där. Visst, tar en halv sekund extra, men de som bor på mina rundor brukar bli väldigt glada för det och ropar ofta ett glatt "Tack!" efter mig, vinkar osv. Det blir ju dessutom trevligare att jobba om man är lite trevlig mot de människor man möter...
 
Gud, har haft en sjukt dålig natt :arghh: först låg jag och grubblade över en sak när jag skulle sova och sedan på morgonen så vaknade jag av en mardröm kring just denna sak 😒 gav mig själv en halvtimme extra där jag kunde slumra lite och på så vis få kliva upp från mera rätt sida ur sängen.

Men bläh, jag avskyr dessa mardrömmar - de handlar om min pappa och hans Alzheimers, och de gör mig RASANDE! Jag blir alltså inte ledsen utan jag blir så förbannat arg, vilket känns inte så bra, uppenbarligen :cautious:
 
Wtf... Själv plingar jag på när jag lämnar paket vid dörren (vi levererar ibland paket som får lämnas så), bara för att göra eventuell person hemma medveten om att någon varit där. Visst, tar en halv sekund extra, men de som bor på mina rundor brukar bli väldigt glada för det och ropar ofta ett glatt "Tack!" efter mig, vinkar osv. Det blir ju dessutom trevligare att jobba om man är lite trevlig mot de människor man möter...
Älskar när bud/brevbärare gör så. Speciellt om de fått med sig ett paket eller något som inte kommer ner i brevlådan, som de (om jag fattat rätt) annars behöver ta med tillbaka och skicka avi om att jag ska hämta. Tar några sekunder extra men måste ju spara hur mycket annan administrationstid som helst!
 
Älskar när bud/brevbärare gör så. Speciellt om de fått med sig ett paket eller något som inte kommer ner i brevlådan, som de (om jag fattat rätt) annars behöver ta med tillbaka och skicka avi om att jag ska hämta. Tar några sekunder extra men måste ju spara hur mycket annan administrationstid som helst!
Haha, faktiskt sparar vi inte många sekunders administration (inte på mitt jobb iaf), men några kronor åt företaget på att inte skicka till ombud. När vi inte kan få ut paketet så tar vi in det igen, scannar av streckkoden vid datorn och en ny etikett kommer automatiskt ut som vi klistrar på paketet. Sedan åker det till ombud tillsammans med andra paket (vi får alltid in några paket som ska direkt till ombud tex). Men ja, jag gillar att kunna få ut paketen, det känns klart bäst så. (Förutom när folk har bedrövliga brevlådor som knappt något större än små kuvert går ner i, då kan jag inte hjälpa att tänka "Skyll dig själv!" :angel: )
 
Jag hade redan sett dagens Lilla huset … - avsnitt så kollar på Malou efter tio i stället.
Fick tidigare en snilleblixt. Kunde det vara så att den dammiga vinröda sockan som låg i en pappkasse i hallen hörde ihop med en ensam vinröd socka i byrålådan? Jo det kunde det! Har nu tagit bort dammet med en klädvårdsrulle och lagt den fd dammiga sockan i tvätten. :up:
Då återstår bara de andra udda sockarna … 🧦
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 953
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 846
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp