Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvattmaskinen gar, Maken och jag har stoppat i innehallet i utemoblernas kuddar i fodralen. Det var inte latt. Alls. Jag plastade in dem i "clingwrap" sa nu blir de inte blota igenom langre aven om det regnar. :D
Och nu ser jag att mina colibrir ar sura igen, de staller sig framfor fonstret och "knapper" (det ar sa de later, de visslar och knapper) mycket hogljutt. Jag misstanker att de vill ha mer mat. :)
 
Haha när man är sinnesförvirrad delux 😂😳 Jag orkar inte med mig själv just nu 😂 Vfu skulle vart klar i onsdags ( snacka om att inte ha koll på veckorna ) vfu rapporten in imorgon 23.59 och kursstart imorgon bitti. Såååå nu ska den förvirrade tanten sätta sig och skriva tills ögonen går i kors och sen stupa i säng för att sedan sätta sig med zoom imorgon bitti. Men de gör inget att jag gjorde torsdag fredag förra veckan för de betyder att jag bara behöver göra Tisdag och Onsdag nästa vecka så är min vfu komplett tidsmässigts så jag blev sjuk mitt i alltihopa 😅
 
Ska lägga mig. Funderar på om jag ska låta sonen sova kvar i soffan, bära in honom till hans egen säng eller på en gång ta med honom in till vår säng.
 
Hmm, lite lätt panik. Returnerade två paket till Bonprix, det ena har jag returkvitto på, det andra hittar jag inte, måste slängt det av misstag :banghead: Det med kvitto har naturligtvis returnerats utan några problem. Det är det andra som inte finns när jag går in och kollar. Nu är det iofs drygt en vecka sedan jag lämnade in returen. Undrar om postnord har något sätt att spåra på trots att returettiketen på bonprix verkar ha paket-id för försändelse hit. Får ta itu med det imorgon.
 
Nu ar Maken's fodelsedags middag avklarad. Det blev en "strip steak" 5-6 cm tjock och ungefar 20cm lang. Jag sous vide steken till perfect "medium rare" och "brande" den pa utsidan med grillen. Fantastiskt god! Till den gjorde jag bearnaise sas, asparagus (vad heter det pa svenska?) med kryddor och parmesan ost i ugnen och "tots" av brockoli. Till totsen anvande jag det jag hade kvar av chimichurri fran i gar. :p
Allt blev super gott! Maken korde ut mig fran att stada koket, han behovde rora sig och vill gora det sjalv. Inte mig emot. :)

Nu sitter jag har med ett 1/4 glas av min favorit Cabernet Sauvignon och ungefar lika mycket av en lokal Pinot Gris som anvandes i bearnaise sasen i ett annat glas. Vin kan man ju inte bara kasta bort. :cautious:
Jag maste nog gora bearnaise sas oftare ... det ar inte helt fel med en oppen flaska vin i kylen.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 553
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 382
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp