Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ar Maken's fodelsedags middag avklarad. Det blev en "strip steak" 5-6 cm tjock och ungefar 20cm lang. Jag sous vide steken till perfect "medium rare" och "brande" den pa utsidan med grillen. Fantastiskt god! Till den gjorde jag bearnaise sas, asparagus (vad heter det pa svenska?) med kryddor och parmesan ost i ugnen och "tots" av brockoli. Till totsen anvande jag det jag hade kvar av chimichurri fran i gar. :p
Allt blev super gott! Maken korde ut mig fran att stada koket, han behovde rora sig och vill gora det sjalv. Inte mig emot. :)

Nu sitter jag har med ett 1/4 glas av min favorit Cabernet Sauvignon och ungefar lika mycket av en lokal Pinot Gris som anvandes i bearnaise sasen i ett annat glas. Vin kan man ju inte bara kasta bort. :cautious:
Jag maste nog gora bearnaise sas oftare ... det ar inte helt fel med en oppen flaska vin i kylen.:p
Gott! Det heter sparris :)
 
Suck, varför blir det nästan alltid så att jag vaknar ännu tidigare när jag har bekymmer med omställningen till sommartid? För att vara rättvis ska väl sägas att jag vaknade pga. huvudvärk men det är liksom omöjligt att somna om. Detta tajmades såklart in med att partner för ovanlighetens skull snarkar och tar upp större delen av sängen, så jag gick upp före fyra och började skriva på ett utkast jag är lite efter med. Spår att jag kommer vara en zombie den här dagen. Gnäll, gnäll gnäll.
 


Tack fina ni! Utöver att denna födelsedag sammanfaller med månadens tjurigaste dag så känns det alldeles utmärkt att fylla 33. Jag är SÅ REDO att byta ut Acne för GANT och Newport, köpa hus och fylla det med tupperware och förfina mina muffinsrecept. Odla en björnbärsbuske och samla gammalt porslin från olika loppisar. Jag kommer inte gråta en endaste tår om jag aldrig behöver dricka en dålig grogg till i hela mitt liv.
 
Grattis @Voeux 🥳

Själv är jag sjukt trött somnade klockan tre inatt, hmpft nu kämpa sig igenom tre timmar av kursstart och sen ville arbetslaget ha ett zoom möte med...
 
Är folkj*vla (förlåt men blir sååå less) så rabiata över vaccin eller är vc:s telefon trasig ?!?? VC öppnar 08. Jag ringde direkt då. Tydligen är kön fylld för dagen redan 08.02. Rimligt?!??!
Det kanske inte finns så många tider (= så mycket vaccin att tillgå) att boka? Och, ja, jag tror att folk längtar rätt mycket efter att bli vaccinerade också....
 
Tjoho det lönar sig att ringa 14 ggr i följd, nu har jag fått en plats och ska bli uppringd
🥳
.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 567
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 389
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp