Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grundlig rengöring av kaffemaskinen jag fick för snart 4 år sedan..

Jag använder den ytterst sporadiskt och har en tendens att låta vattnet stå kvar i behållaren. Nu hade det nog stått några månader i alla fall sedan sist.. Luktar med andra ord akvarium där i och blir svårare och svårare att få rent.

Nu står den iaf med hetvatten och yes, förhoppningsvis kan jag få rent det. Jag öppnade också för att ta ut hela kvarnen så att säga, något jag inte gjort ja.. nånsin. Nog för att den har automatisk rengöring både när man startar och stänger av den men ändå.. och jo det var lite äckligt där i, lite mögel men inte ens i närheten av så illa som jag föreställt mig.

Så nu ska allt få torka något dygn eller så. Kanske kan jag börja använda maskinen igen, eller sälja den. Jag tycker egentligen att det blir godare ur kaffebryggare men det är inget jag kommer mig för att pyssla med.
 
Jag har vikt tvätt och varit en sväng hos morfar. Var nere i närbutiken och handlade åt honom och åt oss och lämnade varorna och var kvar en liten stund
🙂
. Nyss ätit lunch i lugn och ro och ska åka till stallet och min tanke är att hinna rida något före hovis kommer
🙂
 
Sitter och försöker hitta ork och motivation att gå ut och cykelträna yngsta hunden. Aldrig cyklat med henne och planen är att ta med cykel till campingen i år och då kunna motionera mig och hundarna bättre.

Men jag är bekväm och cykla är tråkigt :wtf:
Jag gillar att hunden kan få röra sig i högre tempo än när vi går, men ja själva cyklandet är tråkigt. ;)
 
Det var skönt med en paus från jobbet ihop med hästar, ungar och hund :) Dom skulle cykla till grannbarnen och se om det gick att leka några timmar så jag passar på att jobba ett tag till när jag ändå blev ensam.

Fick knappt någon lunch då ungarna fick det mesta så jag skulle nog behöva ta nåt mellanmål snart också. Maken jobbar till kl 17 så det blir sen middag.
 
Den var bättre förut men nu har den laggat ett tag.
Plus att det står olika saker när jag klickar på att spåra via Tradera-mejlet, jämfört med "Mina paket"-appen... O_o Och ytterligare annorlunda om jag kopierar kollinumret och söker via Schenkers hemsida..... :confused::crazy:
Det bästa man kan konstatera är att mina paket är....någonstans....på våg till något annat...... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 564
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 388
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp