Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär då tog jag ett varv med gammeltanten också. Sista 200 m tröttnade hon och försökte tvärnita men lyckades få henne fortsätta hem.

Runt kvarteret visade sig vara 1,3 km så helt okey testa-på-sträcka för både mig och hundarna.
Lillhunden skulle lätt klara det dubbla medans gammeltanten gärna skulle tagit 300 m mindre. :p
 
Mina knepiga djur alltså....

Katten. Han älskar shettisen. De har något konstigt love-hate-relationship. Jag hittar OFTA döda byten framför boxarna. Idag hittade jag inte mindre än TVÅ stycken döda näbbmöss. Antar att det är offergåvor till hans stora prinsessor..... :crazy: :D

Haflingern. Hon nuddade eltråden idag. Det är en av hennes få rädslor. Först blev hon JÄTTERÄDD, men sedan blev hon....förorättad och kränkt. Det verkligen syntes hur SUR hon blev över att ha blivit "stucken" av tråden (visserligen håller jag med henne. Det är VIDRIGT att få sig en stöt... :nailbiting: )..... :D
 
Klappar mig själv på axeln.
Lyckades vända en fråga till vår fördel på nämndmötet. Det krävdes list och politiska krumelurer men det gick. Tjänstemannaprestige fick ge sig. Inte illa, när jag är ensam ledamot från C och dessutom tillhör oppositionen. Majoriteten gav med sig.
 
Gosar 🥰
16531069-D89D-4C08-B0C2-D55938F394E1.jpeg
 
Var i stallet ett par timmar eller så, grejade lite och pratade med Mamma häst och tala om för henne att dräktiga mamma hästar måste äta sin mat för bebisen vill ha just mat ❤️ Hon tycker de är jobbigt och äta och kan på något sätt förstå henne med den storleken hon är i nu.

Selade ut Trulis också åt husse. De är såna dagar jag saknar att ha egen häst, men intalar mig att jag egentligen inte har tid ( vilket i för sig är sant, studierna tar mycket av min tid ) men samtidigt gör de så ont i hjärtat att inte kunna bara sadla/sela ut och ta en tur i skogen när man vill och känner för de 😔 Men får fortsätta intala mig att den här sista fyra terminerna går fort sen ska jag fylla ett helt stall med Trulisar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 563
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 388
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp