Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Åh, helg! Skönt med vila!".
Eh. Ena hunden väckte mig vid 5:45, något efter att vi brukar gå upp. Hon tyckte nog att jag var sen. Lyckades efter en del om och men att somna om, men vaknade iaf 6:40. Om 45 min ska jag iväg och klättra, sedan blir det hem, äta lunch och så ut på rejäl långpromenad med en vän och hennes hund. Därefter ska jag och killen jag träffar direkt hem till hans mor för att äta middag. Visserligen är det alltid lugnt och trevligt där, men inte lika mycket vila som att parkera i soffan och inte göra något alls.

Å andra sidan, även under planerade vilodagar så brukar det räcka med en halv dag i soffan för att jag ska bli rastlös och känna ett stort behov av att göra något. Sååå jag gissar att det kommer kännas bra ikväll ändå.
 
I natt har jag drömt om att jag tävlade i någon form av vansinnig stafettävling till häst. Skulle ta stafettpinnen, rida förbi någon pinne, ner i något grumligt och skithögt dike som hästen var tvungen att kasta sig ner i, upp igen och rida genom massa eldhinder, sen var det något hinder genom taggtrådar och något med el. :cautious: Stressigt som satan, och i stafettpinnen satt elektronik som gjorde att ju längre tid du tog på dig desto fler elstötar fick hästen från någon himla mackapär under sadeln? Usel dröm, jag ger den minus fem moln av tio.

Sitter nu och lyssnar på grannens ständigt ledsna hund som ylar. De lämnar den ensam alldeles för ofta, och då brukar den skälla mycket, yla var dock nytt.:(
 

Jag körde ju som sagt hem igår (jag väljer ALLTID rätt dag :cautious:). Det började med snöstorm (till en bit norr om Strömsund) för att sedan glida fram och tillbaka mellan regn, hagel och sol :laugh:

Mötte pola(ren) Per också:

169985301_1134598713670232_4530071112305092521_n.jpg


Han ville hänga med polarna på andra sidan vägen (det stod en halv flock där) :D
 
Jag väntar på en matleverans och när den kommer ska jag rensa ur kylskåpet och torka ut det... Orka fixa den biten innan jag blir tvungen :angel:

Sen sitter jag och filosoferar på detta med katter och hundar. Jag får höra emellanåt att katter kräver så mycket mindre än hundar. Det stämmer då inte här! Lilla herrn blir högst kränkt och surar om han inte får minst 2 timmar gos/uppmärksamhet per dag, helst ska det vara 24/7. Lilltjejen Freja kräver inte lika mycket uppmärksamhet men kräver lek/promenad varje dag för att hon inte ska hitta på egna bus och får Floki gos när hon vill mysa så surar hon. Hon vägrar ligga bredvid mig då för där ligger inte hennes myspläd, trots att jag då skulle kunna klia henne samtidigt :meh:
Bästis lilla sällskapshund kräver mindre än dessa 2... Långpromenad, lite trix/godissök och sen är han nöjd med att ligga bredvid i soffan och hänga på, inget konstant pockande på uppmärksamhet.
.... Ja, jag är lite less på katterna just nu 😅
 
Dags för lyxfrukost... jag åkte förbi Björk&Co i Färila på vägen hem och köpte bla deras ost&bacon-korv. Jag är egentligen inte en korvätare men den är helt gudomlig :love:

Jag köpte leverpastej åt katten också #världensmestbortskämdakisse :laugh:

Edit: Är ni i faggorna rekommenderar jag starkt ett besök där. De är vansinnigt trevliga och har som sagt massor med godsaker. Åker man förbi på helgen kan man beställa i förväg och hämta på OKQ8, sådan service! :up:
 
Senast ändrad:
Jävligt kul att komma till jobbet och 3 borta IGEN!!! Precis som förra helgen jag jobbade! Jag var på vippen att gå hem. Jag är kvar ett tag till och kommer jobba jävligt lugnt vilket jag sa till chefen när hon ringde upp för jag hade "åsikter" om hur tesen ser ut. Plockat bort lite...

Hoppas verkligen du får någon av de andra tjänsterna du tittat på! Du måste bort från det där aphuset... :cautious:
 
Jag hade tänkt åka till Plantagen idag, men knät värker och eftersom det är för kallt att plantera ut något ännu så känns det ok att skjuta upp det lite till. Om plantorna ska stå inne, vilket de behöver göra, så måste jag ställa dem i sovrummet, stänga dörren och sova på soffan, eftersom en viss brun katt är extremt förtjust i att gnaga på saker hon inte bör gnaga på. Jag har aldrig några växter hon inte kan äta, eg ampelliljor, hemma men vissa plantor är definitivt inte sådana hon bör tugga i sig.
 
Jävligt kul att komma till jobbet och 3 borta IGEN!!! Precis som förra helgen jag jobbade! Jag var på vippen att gå hem. Jag är kvar ett tag till och kommer jobba jävligt lugnt vilket jag sa till chefen när hon ringde upp för jag hade "åsikter" om hur tesen ser ut. Plockat bort lite...
Håller tummarna för att du får något av de andra jobben du sökt! Jobba lugnt du :heart
 
Jag njuter av en lugn morgon med frukost i sängen men ska snart göra mig i ordning, fixa en smoothie att ta med och åka iväg till stallet för att hinna putsa ordentligt på både mig själv (nåja, mina ridstövlar i alla fall) och hästen inför dagens programridning. Solen lyser från en klarblå himmel och det ska bli så roligt! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 442
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 705
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp