Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag nådde botten i höstas med fyra veckor ex-vak på psyk efter att ha legat på IVA. Och sedan bröt jag benet när jag väl kom hem och fick därmed bo hos föräldrarna ett tag. Hade lite tid för reflektion. 😅
Haha, det blir väl så. Du verkade lite lätt trött på tillvaron på psyk i inläggen här i höstas vill jag minnas. :D (även om det väl var nödvändigt, etc.)
 
2CD1110D-ABC4-4774-97EF-545F3015F656.jpeg

Nu tror väl mina bittra grannar under att jag tappat de helt 😂🤦🏻‍♀️ Och försöker bygga ett fängelse, men icke Gurkorna blev större en vad jag hade tänkt innan de ska flytta ut. De stackars krakarna måste ha något och klättra på, så då får man ta kompostgallret vi använder för att stänga ute andra katter från vår uteplats 😊
 
Dottern har åkt till sin pappa och jag har tittat på utbildningar inför hösten. Jag behöver göra något mer än bara jobba och vara i stallet nu när det fortfarande inte går att resa :banghead:
Jag har hittat åtta utbildningar på distans och max kvartsfart. (Tänker att det är max med heltidsjobb och två hästar.) Nu är bara frågan om jag ska läsa något som hänger ihop med mitt jobb eller bara något som är roligt :confused:
Kvinsp?
 
:banghead: :banghead: :banghead: Jag har väntat i nästan en och en halv månad på min lampa. Sedan lyckades de naturligtvis pricka in precis när jag var hos läkare - ca två timmar hem och dit. Så nu har de lämpat av den någon annanstans. Har jag tur på mitt lokala ICA dit PostNord brukar leverera saker, har jag otur någon obskyr DHL drop point man i princip bara når med bil.

Nu måste jag äta - det är ett fasligt tjatande om ätande just nu från vården - och köket är en hazmat zone. Men kokade lite bulgur med vermicelli tidigar idag, har kvar tsatsiki och lite lamm så det ska nog fungera på något sätt.

@parellikusken kan varmt rekommendera zainas kök versionen, en buljongtärning, sju kryddor, lite smör (kan bytas ut om man är vegan) och koka. Smakar som det brukar göra på vissa restauranger.
 
Fick ett "tack men nej tack" från ett jobb jag sökt. Det känns lite surt, jag söker bara jobb som jag tror att verkligen kan passa, men senaste tiden har det inte lett till något alls. Vet inte om det är så att så vansinnigt många söker allt tjänster att de helt enkelt bara tar någon lämplig lite slumpmässigt, eller om jag inte kan få fram i ansökan hur bra jag skulle passa.

Alltså, när en tjänst beskrivs som ungefär det jag gillar bäst på nuvarande jobbet (utan alla de andra momenten då) så känns det som om de borde vara intresserade... Eller är det kanske mer attraktivt att anställa någon nu som inte redan har ett jobb, för att de kan börja snabbare än vad jag kan med tanke på uppsägningstid osv? (Gissar att många är arbetslösa nu pga coronan...) Suck.

Ska fortsätta hålla utkik, och se om jag på något sätt kan få mina ansökningar ännu bättre...
 
Pluggar och borde sova, för måste gå upp tidigt så jag hinner plugga hela dagen lång 🤓 Vilket I landsproblem. Passar på att lyssna på en ljudbok samtidigt, de låter konstigt men för mig är de ända sättet jag ska fixa att koncentrera mig på all litteratur..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
79 80 81
Svar
1 611
· Visningar
45 921
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 612
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 433
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp