Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag blir tokig. Muttern till blomsterpålen var helt igenrostad, jag inköpte rostbortagare, nepp, fick inte upp den. Jag (ja jag vet) fixade det med ivar bokhyllshållare och tejp. Fick fast den strålande till slut - ca 10 cm på fel ställe. Grubblar nu på hur jag ska försiktigt knacka den med hammare på plats. Vilket innebär stege, vilket innebär svindel. Och jag lovar att hela eländet kommer trilla ner så jag antingen krossar fönstret eller den åker ner på balkongen under och krossar deras fina möblemang och blomlådor. :nailbiting: :meh:
Har du testat cola cola mot rosten? Jag har fått loss fastrostade muttrar så.
 
Senast ändrad:
Med ilska desperation och värkande fingrar har jag lyckats skruva fast postlådan på ställningen igen. Inget jag vill göra om. Postis har varit snäll och stoppat post i lådan fast den stått på marken ett par dagar..

En bekant sa att om man har hög fart på plogbilen och snön är blöt så kan den slå sönder saker sådär. :rage::rage:
 
Kom precis hem och kände mig redo att äta allt godis i hela lägenheten. Killen jag träffar föreslog att vi skulle laga mat istället :eek: Laga mat! Alltså. Det tar tid! Visserligen är det enda som tar tid nu att steka några bitar grillost, men jag vill ha något NU.

Försöker nu desperat underhålla mig vid datorn i väntan på grillosten. Är så vansinnigt trött och hungrig. Killen hackar lök. Jag orkar inte vara social.
 
Oh my lord, TUSEN tack!
NU fattar jag. Uppskattar verkligen att du tog dig tid :love:

15 år sedan jag ens tittade åt matematikens håll, och hoppar rätt in i detta. Så det grundläggande som man ska ha koll på innan är ju också lite ringrostigt, minst sagt!
Ni kanske redan använder det i kursen men jag vill annars tipsa om eddler.se som har små instruktionsvideos och skrivna förklaringar om matten för alla momenten i kurserna från åk 7-9 och hela gymnasiet. Samt matteboken.se.
 
Om en liten stund börjar digital föreläsning från Historiska museet. Häxor, barnamord, sedlighet och revolution! heter den. Tillsammans med ett glas onsdagsvin, så blir det nog jättebra :) !

Annars är det lugnt här. Lite lagom såsig i soffhörnet efter att ha umgåtts hela dagen med femton 1- och 2-åringar (många goda skratt :) !), samt handlat spån på vägen hem från jobbet. Det blev bakpulverpizza till kvällsmat. Enkelt och bra :up: !
 
ÅH så gott det var med middag!! Gjorde typ halloumiburgare, men med grillost istället. Har äntligen hittat svensk ost som beter sig precis som halloumin. Saltade lite för att få till lite samma smak och herrejösses så gott. (men NU har jag te och godis :p )
 
Jag försöker varva ned mentalt med extremt lättsmält (eller rentav helt hjärndöd) TV-serie i bakgrunden och drar mig för att behöva formulera och skicka ett jobbigt mail, något jag nog inte kan skjuta längre på nu. En vecka eller två eller femton någonstans väldigt långt bort hade suttit fint just nu!
 
Försöker komma på en lösning med hamstern som känns bra medan jag är inlagd. Nu är han ensam i min lägenhet sedan igår, han har mat och vatten och är självgående. Så frågan är om jag ska be någon kolla till honom imorgon och hoppas på att jag kommer hem på fredag eller be någon ta hem honom till sig på en gång.

Det är iaf så skönt att inte behöva oroa sig för hästen.
 
Hällt upp ett glas viiin och lagt undan allt vad matematik heter för dagen.

Dålig TV i bakgrunden och undrar hur man egentligen frågar HR vad som gäller om man funderar på att börja plugga :confused:
Är anställd ett år i taget just nu för en som är tjänstledig, och det kontraktet går ut i september. Nu ska personen med 99.9% säkerhet fortsätta vara tjänstledig och även om jag inte stormtrivs på jobbet så är det ju trevligt med inkomst medan man pluggar. Men hur lägger man fram det 😅
 
Om en liten stund börjar digital föreläsning från Historiska museet. Häxor, barnamord, sedlighet och revolution! heter den. Tillsammans med ett glas onsdagsvin, så blir det nog jättebra :) !

Annars är det lugnt här. Lite lagom såsig i soffhörnet efter att ha umgåtts hela dagen med femton 1- och 2-åringar (många goda skratt :) !), samt handlat spån på vägen hem från jobbet. Det blev bakpulverpizza till kvällsmat. Enkelt och bra :up: !
Det lät väldigt trevligt!

Inser efter att ha kikat in i tråden att det nog är en bra dag för vin. Men först yoga! Känns som att nåt har fastnat i vänsteraxeln/skuldran.

10 timmars arbetsdag (och liknande igår) men nu börjar jag komma ikapp lite. Imorgon em kanske jag kan börja slappna av lite igen (åtminstone bortsett från att jag blev påmind om 2 stora webbinarium närmsta veckorna :rofl: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 319
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 737
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
574
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 517
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp