Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker komma på en lösning med hamstern som känns bra medan jag är inlagd. Nu är han ensam i min lägenhet sedan igår, han har mat och vatten och är självgående. Så frågan är om jag ska be någon kolla till honom imorgon och hoppas på att jag kommer hem på fredag eller be någon ta hem honom till sig på en gång.

Det är iaf så skönt att inte behöva oroa sig för hästen.
Den ska ses till minst en gång om dagen, annars bryter du mot djurskyddslagen.
 
Har gett mig själv en utmaning: ska slänga minst tio saker om dagen. Har så jäkla mycket skit egentligen, saker som aldrig använts. Har t.ex. brev kvar från min pojkvän som jag hade för 20!!! år sedan.
Idag slängde jag 16 saker, tre gamla hundleksaker som var söndriga men som jag av någon anledning sparat, och 13 gamla tidningar från bla rasföreningen (hund).
 
Älskade hästen som myste i min famn ❤ innan hon kom in i sin mockade box utan mat; då blev det rullning 😂. Hon skrämde mig duktigt när hon halkade med bakkärran och nästan satte sig på ändan 😱 men tack och lov lika pigg och fräsch som innan; småbockade mellan tömmarna och taktade när jag tömkörde lite I skogen så hon fick springa av sig lite på volt på banan; vårkänslor kanske 😅.
 
Reste mig från sängen för att hämta min bärbara dator för att kolla på dokumentären om Tone Sekelius, Tände lampan men var inne i min egna värld så hoppade till och fick nästan reboota mitt hjärta samt katten som jag halft lyckades skrämma ihjäl medan jag reste mig (och var anledningen till att jag hoppade till).
 
Är så fruktansvärt irriterad. Först la jag en felaktig order hos Plantagen, upptäckte felet en halvtimme senare, mailade direkt och meddelade att jag ville annullera. Naturligtvis bara ett auto-svar om att det var roligt att jag kontaktade dem. Ringde kundtjänst 09:01, fick meddelande att de inte kunde svara just nu och ringa tillbaka senare. Ringde igen och tryckte på kundklubb. Pratade med kundtjänst som lovade annullera om ordern inte hunnit gå ut ännu. Kollade ordern hade inte gått ut, puh. Kundtjänst ringer tillbaka och säger att ordern skickats till två olika lager, hon ska kolla om det går att annullera båda och ska höra av sig. Har fortfarande inte ringt.

Beställde dessutom en solcellslampa efter mycket funderande fram och tillbaka eftersom den jag egentligen ville ha var slut. Köpte (man ska inte klicka runt halv ett på natten btw). Idag får jag ett mail att lampan jag ville ha nu är i lager. Men lampan jag köpte halv ett är redan på väg :meh: Jo jag har ångerrätt men frakten fram och tillbaka kostar mer än lampan och den måste jag bekosta själv. Blir isof dyrare än att köpa den andra lampan. :banghead: Nu kommer jag gå runt och irritera mig över det.

Plantagen suger verkligen. Så usel kundtjänst hade jag inte väntat mig av ett så pass stort och etablerat företag. Varning för att köpa från dem via nätet. Att inte ens kunna få tag på kundtjänst är helt otroligt. Kvinnan sa glatt att ja du kan alltid returnera men då behöver du betala för frakten.
Slutade handla där för flera år sedan.
 
Maken och Jag satt ute pa verandan pa framsidan, jag hade precis hallt upp ett glas vin nar jag kom ihag att vi skulle hamta en skolbuss ute pa sta'n. 😫 Pa vagen hem igen uttryckte jag en viss forhoppning om att mitt vinglas, som jag lamnat pa bordet pa verandan, inte skulle vara fullt av sma ackliga blomflugor (har lever de utomhus:cautious:). Maken tittade pa mig och sa, med ett litet skratt,
"Det ar val bara att halla ut vinet och ta nytt da?"
Da jag gillar att alltid vara beredd pa det mesta har i livet ... och lite till ... sa koper jag vin per "case", dvs 12 flaskor och jag har aldrig mindre an 12 flaskor hemma, sa det skulle vara latt. Maken skrattade at min absoluta HORROR :nailbiting: att halla ut vin ...
"OH NO, forklarade jag ... Man silar bara over det till ett nytt glas":angel:😆. Just nu sitter jag med en liten skvatt kvar i det nya glaset och alla flugor ligger i en sil i koket.
Maken fnissar fortfarande at att jag vagrade halla ut vin :cautious: men han forstar inte stackarn, han gillar ol battre ... och ar inte lika bra :angel: pa att planera som jag ar.:p

Oh ... och det var 24*C ute pa verandan vid solnedgangen. :love: En helt underbar varkvall helt enkelt.
 
Jag ska göra mig iordning och gå till bussen om 10 minuter, myser kvar i soffan tills dess :) Har världens kaffesug men slut på mjölk och då går det ju inte att dricka :cautious: Som tur är så brukar servicepersonalen på jobbet ha bryggt kaffe lagom till kl 8 och där finns det alltid mjölk :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 601
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 650
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
555
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 452
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp