Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
200.gif

Preach it!
 
Knackat fast blomsterpålen, egentligen skulle den behöva en knackning till på toppen, men vågar mig nog inte upp på stegen (översta steget) och hålla i mig och knacka med hammaren så den får väl vara lite sned om jag inte kan knacka mer underst. Undrar hur allt ser ut under min påle. Fast sitter den iaf. Funderar nu på vad jag kan göra så den vita tejpen inte syns
 
hur gör du teet? Gott?
Kokar upp vatten, lägger i en tepåse med valfri smak, jag gillar fruktteer typ mango, citron, olika bär osv, just det teet på bilden är svart citron. I en sådär stor burk har jag 1,5 tesked honung eller 2 sockerbitar. Häller på vattnet när det kokar och rör tills honungen/sockret löst sig. Låter påsen dra i burken 3-4 minuter och rör lite emellanåt, tar bort påsen och sen får burken stå och svalna tills det går att dricka. Jag är extremt värmekänslig i munnen och bränner mig väldigt lätt så det tar ofta 30-40 minuter innan en såhär stor burk är sval nog för mig att dricka ur. Jag låter aldrig påsen ligga i medan jag dricker. Om det får dra för länge tycker jag det blir en väldigt besk och träig smak på teet. Jag gillar när det typ smakar varm saft.

Lite osäker på vad denna burken innehåller volymmässigt. Gissningsvis kanske 0,7-0,8 L eller något sånt. En påse räcker utmärkt även om det är en stor burk. Vill man ha asstarkt te kanske man får ha två påsar.
 
Hej och hå, nu lyckades jag få tag på Plantagen och de har annullerat hela ordern, så yay antar jag? Så fort jag får pengarna tillbaka så ska jag lägga en ny order.

Allt går liksom åt helvete just nu. Skruven jag behöver upptäckte jag saknas i paketet från Bauhaus så jag måste ändå dit en sväng, hah! lokaltrafik som jag avskyr just nu. Läkarbesök imorgon x2 är så trött på kroppen att jag spyr. Köket är en hazmat zone.

Behöver en kram.
Såg aldrig att du fick någon, så kram till dig🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 321
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 737
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
574
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 517
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp