Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka till "min" padda: Den sitter fortfarande på altanen och solen har nu gassat där i flera timmar. Visserligen sitter den i halvskugga - men det är trots allt 28 grader enligt termometern precis ovanför. Är det verkligen nyttigt för den? Bör jag ta en spade och försiktig flytta på den?
 
Mockade en box visserligen där mitt rara lilla fölbarn bor tillsammans med sin mamma sen somnade jag till på Pappas veranda i soffan medan de blåste skönt 🤣 Deras box är som att mocka tre vanliga boxar typ ..
Alltså va fasiken tur jag inte behöver köra någon häst idag för känner mig som en urvriden disktrasa. Tror all stress kom ikapp när vi äntligen blev klara för terminen och då gick luften lite ur mig och kroppen gick ned på lågvarv. Låg och tittade på Maggan medan hon lekte sen 😴😴😴
 
Klipper gräs i omgångar. Min kropp klarar bara av att köra den batteridrivna gräsklipparen och den är egentligen alldeles för liten för vår tomt. Har iaf klippt nästan allt innanför staketet. Resten får nog vänta till imorgon så batterierna får en chans att ladda.
 
Älskar min nya spis. Efter åratal av spis med plattor som värmer ojämnt och fluktuerar hit och dit i värme, med ugn som värmer lite som den vill (vanliga muffins kunde vara 10-30 minuter i skillnad innan de blev klara)

Den här härliga lilla saken kan man ju faktiskt ställa in så att köttfärssås puttrar utan att behöva noja och kolla var och varannan minut om den håller på att koka över eller slutat puttra.

Måste bara lära mig att den är redo för att lagas på inom en minut - inte 15 eller 20 minuter :angel:
 
Älskar min nya spis. Efter åratal av spis med plattor som värmer ojämnt och fluktuerar hit och dit i värme, med ugn som värmer lite som den vill (vanliga muffins kunde vara 10-30 minuter i skillnad innan de blev klara)

Den här härliga lilla saken kan man ju faktiskt ställa in så att köttfärssås puttrar utan att behöva noja och kolla var och varannan minut om den håller på att koka över eller slutat puttra.

Måste bara lära mig att den är redo för att lagas på inom en minut - inte 15 eller 20 minuter :angel:
Appropå detta. Kan man ha muskotnöt i köttfärssås? Hur mycket på ett ungefär?
 
Du måste dock räkna in hur mkt estetisk ångest du haft med framtidsutsikten utrivet originalfönster till förmån för en koloss av ljuddämpande aluminium. Hade hellre blivit överkörd av ett tåg som sedan backade tillbaka.

Jag tyckte ändå att de var mycket! Min syster på Gotland lägger nog en fjärdedel på sitt 280 kvm kalkstenshus (med originalfönster). Å andra sidan har de inga kalla vintrar.
 
Suck. Det verkar som att Trafikverket har tänkt bygga väg över halva min ridbana. Som inte kan flyttas åt andra hållet, för där har kommunen ett elskåp. Och jag rymmer inte den någon annanstans, det är min hagyta. Undrar hur mycket de kommer ersätta mig med? Löjligt lite säkert. Det känns inte aktuellt att kunna ha hästar här i framtiden alltså. :meh:
 
Suck. Det verkar som att Trafikverket har tänkt bygga väg över halva min ridbana. Som inte kan flyttas åt andra hållet, för där har kommunen ett elskåp. Och jag rymmer inte den någon annanstans, det är min hagyta. Undrar hur mycket de kommer ersätta mig med? Löjligt lite säkert. Det känns inte aktuellt att kunna ha hästar här i framtiden alltså. :meh:

Har du överklagat?
 
Har du överklagat?
Det är ute på samråd och vi får skicka in våra åsikter men jag är ganska säker på att de inte kan göra om en del av norrbottniabanan för en halv ridbana. (Vägen måste flyttas typ 10 meter för att de ska bygga en tunnel/bro över norrbottniabanan som kommer passera förbi oss). Så vi ska självklart lämna åsikten om detta och sen får vi se vad beslutet blir och om det är lönt att överklaga. Tycker dock det borde vara enkelt att bredda vägen åt nära hållet, där finns bara äng och skog, inga tomter. Nu blir det 5-6 tomter som blir av med mark.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 862
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 208
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp