Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lika illa här, som sagt. Fan va folk söker i coronakrisen....
Usch ja... Vet inte om jag ska hoppas att "alla" sökt "allt" och därför tackar nej i större grad...
Kan bara hålla tummarna I guess.

Usch, tanken på att vara kvar på jobbet gör mig illamående.

Mitt vikariat går ut 31aug, då borde man vara eligible (vad heter det?) för a-kassa väl? Om inget annat löst sig... Gäller det även om de erbjuder att skriva ett nytt kontrakt för ett år till? Hmm. 🤔
 
Fy vilket otrevligt möte. En kollega pressades på svar där han på studs skulle säga ja eller nej till en stor sak gällande hela vår enhet. Som får stora konsekvenser beroende på vad han säger.
Chefen blev aggressiv och otrevlig och kallade sin egen chef befängd och gnällde allmänt om hur synd det var om sig själv.

Kollegan var duktig och stod på sig, jag höll med, försökte medla och de-eskalera situationen som bara blev mer och mer invecklad och opassande.
"Nu får du ju lägga ner den aggressiva tonen förstår du väl? Så här låter inte en chef. Inte ens medkollegor, det är oprofessionellt" sa jag, man får inte säga så till sin chef - men jag gjorde det i alla fall :angel:
Snacka om svansen mellan benen efter det.

Nu har jag erbjudit kollegan att vara stöd på mötet hen kommer behöva gå på i eftermiddag, eftersom chef tyckte att det var nödvändigt att dra in högre chef för att "diskutera" med kollega.

Är så arg så jag skakar. :rage:
 
Usch ja... Vet inte om jag ska hoppas att "alla" sökt "allt" och därför tackar nej i större grad...
Kan bara hålla tummarna I guess.

Usch, tanken på att vara kvar på jobbet gör mig illamående.

Mitt vikariat går ut 31aug, då borde man vara eligible (vad heter det?) för a-kassa väl? Om inget annat löst sig... Gäller det även om de erbjuder att skriva ett nytt kontrakt för ett år till? Hmm. 🤔

Vet inte hur det är utanför Sverige men här får du väl några straff-månader typ om du tackar nej till jobb/säger upp sig själv.
Jag är inte med i a-kassan ska tilläggas så ingen expert 😅
 
Fy vilket otrevligt möte. En kollega pressades på svar där han på studs skulle säga ja eller nej till en stor sak gällande hela vår enhet. Som får stora konsekvenser beroende på vad han säger.
Chefen blev aggressiv och otrevlig och kallade sin egen chef befängd och gnällde allmänt om hur synd det var om sig själv.

Kollegan var duktig och stod på sig, jag höll med, försökte medla och de-eskalera situationen som bara blev mer och mer invecklad och opassande.
"Nu får du ju lägga ner den aggressiva tonen förstår du väl? Så här låter inte en chef. Inte ens medkollegor, det är oprofessionellt" sa jag, man får inte säga så till sin chef - men jag gjorde det i alla fall :angel:
Snacka om svansen mellan benen efter det.

Nu har jag erbjudit kollegan att vara stöd på mötet hen kommer behöva gå på i eftermiddag, eftersom chef tyckte att det var nödvändigt att dra in högre chef för att "diskutera" med kollega.

Är så arg så jag skakar. :rage:

Måste vara jobbigt att arbeta på en arbetsplats som är så dysfunktionell och liksom suger ut all ens energi? Hade aldrig pallat en massa drama. Du kanske borde söka dig därifrån?
 
Måste vara jobbigt att arbeta på en arbetsplats som är så dysfunktionell och liksom suger ut all ens energi? Hade aldrig pallat en massa drama. Du kanske borde söka dig därifrån?
Det är apjobbigt. Som tur är, är närmsta kollegorna hur bra som helst.
Nu valde jag att flytta innan jag söker nytt jobb, iom att jag känner mig lite sådär på gränsen till in i väggen har jag bestämt i samtal med mig själv att flytten ska ske först, och när allt är lugnt och klart där och jag fått återhämta mig någon månad efter den, ska jag söka mig bort.:)

Har hur länge som helst trott att jag är vek och svag och bara inte klarar av en helt vanlig arbetsplats. Tack och lov hamnade jag på Buke där folk kunde tala om för mig att så inte var fallet :angel:
 
Det är apjobbigt. Som tur är, är närmsta kollegorna hur bra som helst.
Nu valde jag att flytta innan jag söker nytt jobb, iom att jag känner mig lite sådär på gränsen till in i väggen har jag bestämt i samtal med mig själv att flytten ska ske först, och när allt är lugnt och klart där och jag fått återhämta mig någon månad efter den, ska jag söka mig bort.:)

Har hur länge som helst trott att jag är vek och svag och bara inte klarar av en helt vanlig arbetsplats. Tack och lov hamnade jag på Buke där folk kunde tala om för mig att så inte var fallet :angel:

Nej det låter inte normalt. Du kan kanske ta ett okvalificerat jobb tillsvidare medan du söker? Det är ju inget du behöver ta med på cvt om du inte vill sen
 
Det är apjobbigt. Som tur är, är närmsta kollegorna hur bra som helst.
Nu valde jag att flytta innan jag söker nytt jobb, iom att jag känner mig lite sådär på gränsen till in i väggen har jag bestämt i samtal med mig själv att flytten ska ske först, och när allt är lugnt och klart där och jag fått återhämta mig någon månad efter den, ska jag söka mig bort.:)

Har hur länge som helst trott att jag är vek och svag och bara inte klarar av en helt vanlig arbetsplats. Tack och lov hamnade jag på Buke där folk kunde tala om för mig att så inte var fallet :angel:
Var försiktig och ta hand om dig! :heartheart:heart
 
Fy vilket otrevligt möte. En kollega pressades på svar där han på studs skulle säga ja eller nej till en stor sak gällande hela vår enhet. Som får stora konsekvenser beroende på vad han säger.
Chefen blev aggressiv och otrevlig och kallade sin egen chef befängd och gnällde allmänt om hur synd det var om sig själv.

Kollegan var duktig och stod på sig, jag höll med, försökte medla och de-eskalera situationen som bara blev mer och mer invecklad och opassande.
"Nu får du ju lägga ner den aggressiva tonen förstår du väl? Så här låter inte en chef. Inte ens medkollegor, det är oprofessionellt" sa jag, man får inte säga så till sin chef - men jag gjorde det i alla fall :angel:
Snacka om svansen mellan benen efter det.

Nu har jag erbjudit kollegan att vara stöd på mötet hen kommer behöva gå på i eftermiddag, eftersom chef tyckte att det var nödvändigt att dra in högre chef för att "diskutera" med kollega.

Är så arg så jag skakar. :rage:
Låter som om du hanterade det hela utmärkt, och jo, man får säga så till en chef som du gjorde. Beter de sig sådär är det helt ok att säga ifrån! (Jag har "skällt ut" min chef och andra ansvariga flera gånger när jag ansett att de betett sig på ett sätt som inte var ok, det har blivit bättre efter det). Hoppas verkligen att du hittar nytt jobb snart...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 256
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 388
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
853
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp