Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch ja... Vet inte om jag ska hoppas att "alla" sökt "allt" och därför tackar nej i större grad...
Kan bara hålla tummarna I guess.

Usch, tanken på att vara kvar på jobbet gör mig illamående.

Mitt vikariat går ut 31aug, då borde man vara eligible (vad heter det?) för a-kassa väl? Om inget annat löst sig... Gäller det även om de erbjuder att skriva ett nytt kontrakt för ett år till? Hmm. 🤔
Vi får hoppas!!! .......Förstår dig. Även om jag inte har något löst ännu och är arbetslös om 5 veckor drygt så är jag sååå glad att jag sa upp mig! Osäker på hur a-kassan funkar, har iaf hått med i den för ett tag sen.
 
Använder ständigt salubrins myggmedel. Ändå ett gäng nya myggbett som driver mig till vansinne. "Mycket effektiv" står det på flaskan. Undrar om de menar det vid överdosering eller om det eg. borde stå "mycket oeffektiv" 😆. Vad är väl "sommarben" utan myggbett? Inte möjligt för mig I alla fall, bara att inse 😅.
 
Alltså, våfflor med hallon, hallonsylt (ja, båda, det blir inte lika surt som bara hallon, inte lika sötsliskigt som ren sylt) och så grädde till det... Herregud så gott det var! :d :d

Nu skriver jag packlista inför vandringen och letar fram lite småsaker. Känns bra. Funderar på att ta med mig riktiga kameran den här gången också. Killen jag träffar ska bära tältet så jag sparar en del vikt på det :angel:
 
"Jobbar". Det har i ärlighetens namn inte blivit många jobbtimmar den här veckan, men varje gång jag får dåligt samvete över det påminner jag mig om vilket smått kaotiskt halvår jag har bakom mig med alldeles för mycket jobb (och noll ersättning för övertid). Jag gick till och med tillbaka och läste några av mina Buke-inlägg från den perioden för att riktigt påminna mig om hur jobbigt det var och hur nära det kändes som att jag var den där väggen. Efter allt det har jag förtjänat en superlugn vecka, så det så! Tre kollegor är på semester och på chefens Skype står det "last seen 5h ago" så något säger mig att jag inte är den enda som passar på att ta det lite piano :p

Snart ska jag byta om och möta upp en kompis för Aperol Spritz i solen! :love:
 
Sitter i fåtölj under altantaket. Försöker städa upp vardagsrummet inför mäklarfoton men det är tungt i denna värme. Jag som inte brukar lida av värmen (grejar i vanliga fall även att springa halvlånga rundor närmare milen såna här dagar om jag har lite vätskeersättning med mig) går runt i underkläder och tar kallduschar med jämna mellanrum 🙈
 
Chefen mejlade ut förut att han beordrar ledighet från kl 15 idag. Jobbar vi efter kl 15 behövde vi inte komma på måndag 😂 Är visst någon fotbollsmatch idag 🤷‍♀️

Chefen frågade vid frukostbordet idag om någon skulle se matchen, måttligt intresse, så han ryckte på axlarna och sa något i stil med "Så synd då, jag som tänkte att vi kunde slutat klockan tre idag 🤷‍♂️"

Jag slutar nog vid tre ändå tror jag :angel:
 
Chefen frågade vid frukostbordet idag om någon skulle se matchen, måttligt intresse, så han ryckte på axlarna och sa något i stil med "Så synd då, jag som tänkte att vi kunde slutat klockan tre idag 🤷‍♂️"

Jag slutar nog vid tre ändå tror jag :angel:

Ja jag hade nog slutat vid 15 oavsett. Brukar försöka se till så jag jobbat ikapp och kan göra det på fredagar :D
 
Nu har valpfebern satt in rejält! Bara 2 dagar kvar!
Ska lite senare åka och handla lite prytlar till det lilla livet. Och så måste jag valpsäkra huset.
Sambon ska jobba i DK mån-tors nästa vecka. Så då får jag och valpen egentid och kan lära känna varann och hon vänja sig vid boendet här. Ska bli SÅÅÅÅ mysigt! Åh, vad jag längtar!:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 248
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 892
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 216
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp