Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har valpfebern satt in rejält! Bara 2 dagar kvar!
Ska lite senare åka och handla lite prytlar till det lilla livet. Och så måste jag valpsäkra huset.
Sambon ska jobba i DK mån-tors nästa vecka. Så då får jag och valpen egentid och kan lära känna varann och hon vänja sig vid boendet här. Ska bli SÅÅÅÅ mysigt! Åh, vad jag längtar!:heart
Så underbart!! :love1:
 
Fixade allt i stallet och rullade in vagnen inför kvällens körning 🐎 Hoppas värmen ska släppa fram på eftermiddagen/kvällen. Sambon är bänkad framför TVn och fotbollen.

Själv ligger jag framför fläkten hehe 😆 Lagom aktivitet just nu.
 
Hm! Är enligt schema ledig måndag, sen har jag ju 1 semdag kvar så frågan e om chefen lägger den på tis och jag börjar jobba ons....Vore ju trevligt om värmeböljan går över tills dess
😉
😃
 
Så underbart!! :love1:
Ja, verkligen! Jag saknar vovvi så enormt mycket. Och även om det inte är hon så tror jag att en till liten kompis hjälper väldigt.

Jag har ju haft pappisar i 32 år och har bara varit utan några få veckor just innan Vovvi bara. Då fixade min uppfödare så fort hon kunde en passande vovve - Vovvi.
En gammal barndomsvän som varit med länge i mitt liv sa: "Du får inte vara utan såna. Det är ju DU liksom!"
Och det är nog så. Jag har ju haft dem sen jag var 9år. Jag kan inte vara utan pappisar. :heart
 
Nu har valpfebern satt in rejält! Bara 2 dagar kvar!
Ska lite senare åka och handla lite prytlar till det lilla livet. Och så måste jag valpsäkra huset.
Sambon ska jobba i DK mån-tors nästa vecka. Så då får jag och valpen egentid och kan lära känna varann och hon vänja sig vid boendet här. Ska bli SÅÅÅÅ mysigt! Åh, vad jag längtar!:heart
Blir nog valp vartefter med, eller ja hos grannarna vägg i vägg då eftersom gamla schäfern gick bort nyss. Min favoritvovve av hennes gäng som jag hjälpt till och rastat då och då under några år :heart . Hann bara träffa dem en gång innan första rastningen och det var inget vaktande alls, bara "åh är det du som ska rasta oss?!? KUL!!* typ , underbara hundar, så gamle tanta somm var sååå klok är saknad :heart.
 
Jag har sökt ett annat jobb på myndigheten och har just haft intervju. En timmes anspänning där man försöker verka både positiv och smart. Inte lätt för en bitter person som mig. ;)

Men eftersom jag öppnade datorn vid 0700 i morse så är arbetsdagen snart slut. Dags att göra helg.
 
Vaknade av att jag svettades och tänkte jäklar nu kommer bi-effekterna från vaccinet igår. Insåg sedan att det var mycket varmt i mitt sovrum som vetter mot sydväst och att jag hade en katt på fötterna under täcket. Vaknade sent eftersom jag kollade på Tampa-Islander i natt.

Nu sitter jag i arbetsrummet, det är svalt och skönt och fläktar pga korsdrag. Myser och är produktiv. Åkte och köpte jordgubbar och lämnade in en gammal favorittunika från Hunky Dory som hade gått sönder. Det blåser ganska rejält vilket är skönt men torkar ur jorden så jag fortsätter ösa på vatten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 248
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 870
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 216
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp