Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten tyckte jag skulle äta fågel till mellanmål :cautious: Den här gången hade hon iaf haft ihjäl den innan hon kom in med den :meh:
Mums.... :wtf: ! Kanske om du lägger den i röken..... :D

Igår såg jag en märklig syn. Ett gäng skator som slogs över en stor mus/liten råtta. Har definitivt aldrig sett det förut, och jag kunde inte låta bli att undra vad som hade hänt med musen/råttan. Kan skator fånga och ta död på något sådant :confused: ? Eller hade de hittat den redan död??

Edit: Skatorna hade kanske omringat en stackars katt och stulit bytet..... :nailbiting: :eek::D
 
Håller på med bilderna från förra helgen. Mår betydligt bättre idag än igår och hittar flera riktigt bra bilder som lätt går att få klara för publicering, behöver i princip bara beskära dem och ibland lätta upp någon skugga så är det klart. Inte lätt att fotografera svart hund som springer med nästan vit hund i 60-70km/h! :D
 
Inser plötsligt att det är löningshelg. Och jag som behöver åka och handla. Hade jag fattat det tidigare så hade jag klarat av den resan före lunch. Nu måste jag vänta tills brödet gräddat klart. Dvs lagom till att folk slutat jobbet....

Bra jobbat tanten :meh:
 
Vattnat lite växter inne, mitt senaste tillskott sloka lite väl mycket 🤨 Förstår inte hur den kan vara så törstig. Men men varmt uppe hos oss.

Lyssnar på ljudbok och mest bara lallar omkring 😂
 
Såhär i bärtider brukar folk få problem med ryggen....Mina ögon knotar mer...Tur jag körde linsfritt från början 😝. Blev skogen flera timmar idag med. Så harmoniskt bara höra vinden sus...Mindre rofyllt att flyga upp från marken med svidande röv för man satt ner arslet rakt över en halv miljon pissmyror!
 
Av två onda ting.... ;) Jag hade ALDRIG plockat utan plockare, men jag kan inte precis säga att jag älskar att rensa bären heller.... :D

Min mormor plockade alltid med plockare. Hon forsokte lara mig. Manga, manga ganger, men jag kunde aldrig fa in snitsen, det var mer skrot i plockaren an bar nar jag tomde den. Nar det gick att tomma. Valdigt ofta fastnade den och alla bar (dock inte alla kvistar och skrap) for ut medan jag ryckte och slet i for att fa bort den ... och mormor suckade. :cautious:

Chika blev stucken i munnen av en geting på vägen hem från lanthandeln för ett tag sedan, knäppa hund! Jag blev så himla förskräckt och ringde veterinären ungefär tio sekunder efter det hände. Kommer hennes hals att svälla igen så att hon inte kan andas?! Typ. :arghh:😅 Tur att jag har en klok vet.
Hon mår utmärkt, slickar sig bara om munnen lite mer än vanligt... men jag blev helt förstörd.

Sonen's Dobis blev stucken i munnen, efter det var hon ute efter alla flygfan, det hande att hon borjade fundera pa att jaga smafaglar i sin ilska over att bli biten. 🙄 En client hund jagar ocksa bin, getingar och allt annat som sticks/bits ... familjen kallar det for henne's "snack bite appetizers" :D
 
Inser plötsligt att det är löningshelg. Och jag som behöver åka och handla. Hade jag fattat det tidigare så hade jag klarat av den resan före lunch. Nu måste jag vänta tills brödet gräddat klart. Dvs lagom till att folk slutat jobbet....

Bra jobbat tanten :meh:
Undrar om det är mycket folk imorgon runt 10 tiden 🤔
Jag måste också handla 🙄
 
@hastflicka hur går det för er, är ni nära bränderna?

Vi har 18 (tror jag det var) storre brander som ar helt "uncontained" och 83 brander runt staten som brannt ner ungefar 1.5 millioner acres (vilket ar straxt over 600 000 hektar) vilket ar aldels for tidigt for sa manga brander. De flesta branderna ar i ostra Oregon, sa langt fran oss annu, men de kommer till den har sidan av Cascade bergskedja snart nog.

I vanliga fall brukar man saga att det inte regnar har mellan July 4 och forsta helgen i September ... I ar var sista regnet vi fick May 28. Det ar torrt tidigt och med jatte varmeboljan med temperaturer upp till 50*C (och over det inne i Portland) torkade marken och vaxter ut tidigt i ar. Vi har ett trad som vi vattnar varje ar nar det far bruna flackar pa bladen. Det brukar vara i mitten pa Augusti, nu har vi vattnat det i ett par veckor redan.
Just nu ar temperaturen battre an vanligt, det ligger runt 25-28*C som varmast, med kalla natter ner till 10-13*C sa vi hoppas kunna halla ut lite langre innan vi far stor brander har ocksa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 311
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 254
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 485
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
78 098
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp