Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig som världens sämsta mamma 😔
Sonen (6år) var bjuden på disco hos bästa kompisen i lördags. Kompisen som ska flytta till ett annat land nu i augusti.

Jag kom på det idag :banghead: :banghead: :banghead:

Han blev såklart jätteledsen. Och jag som lovat mig själv att inte bli som min mor kan nu bocka av första punkten i hur man inte ska göra som förälder.

Det gör fysiskt ont i mig.

Jag :banghead: är:banghead::banghead: jävla :banghead: dålig :banghead:
Var snäll mot dig själv, saker kan vara svårt utan att man klankar på sig själv.
 
Hemma efter utflyktsdag med vänner och Torsten.

På ett av ställena vi var på ropade en äldre dam efter mig. Hon hade haft en pappis och ville så gärna hälsa på Torsten. Så vi blev pratandes en stund.

Köpte en vacker tekopp i en hantverksbod. Det liksom stod avkomman på den :)
Passerade avkommans hus på väg hem. Blev mött i dörren med ett glatt fniss. Jag hade också en present att vänta. Ett nytt te. Så vi bytte tekopp mot te. :D Great minds..


Nu ska jag sikta på sängen. Vi är trötta - och nöjda - både hunden och jag. :love:
 
:rofl::heart

Dagens bästa från mig idag när mamma bjöd på lunch:
Mamma: vill du ha mer?
Jag: nej tack, jag är mött och näjd…eh jag menar nött och mäjd…alltså nätt och möjd. Äh, jag går och vilar. :rofl:

För övrigt jobbar jag på att tina i ett varmt bad med varm choklad. Kallt idag!

Edit: låter lite som jag badar i varm choklad, men det är vatten. Med lavendelolja.
Åherre :p jaa ibland blir det bara dåligt 🙈
 
Känner mig som världens sämsta mamma 😔
Sonen (6år) var bjuden på disco hos bästa kompisen i lördags. Kompisen som ska flytta till ett annat land nu i augusti.

Jag kom på det idag :banghead: :banghead: :banghead:

Han blev såklart jätteledsen. Och jag som lovat mig själv att inte bli som min mor kan nu bocka av första punkten i hur man inte ska göra som förälder.

Det gör fysiskt ont i mig.

Jag :banghead: är:banghead::banghead: jävla :banghead: dålig :banghead:
Du är ingen dålig mamma. Har man mycket I huvudet så har man

Och sen så har sommaren sprungit iväg
 
Känner mig som världens sämsta mamma 😔
Sonen (6år) var bjuden på disco hos bästa kompisen i lördags. Kompisen som ska flytta till ett annat land nu i augusti.

Jag kom på det idag :banghead: :banghead: :banghead:

Han blev såklart jätteledsen. Och jag som lovat mig själv att inte bli som min mor kan nu bocka av första punkten i hur man inte ska göra som förälder.

Det gör fysiskt ont i mig.

Jag :banghead: är:banghead::banghead: jävla :banghead: dålig :banghead:

Sagt i all välmening: tycker du att din partner är världens sämsta pappa? Troligen inte, för alla människor kan glömma och du befinner dig väl dessutom på gränsen till utmattningssyndrom(?). Uppenbarligen var det inte bara du som glömde. Försök att vara snäll mot dig själv. :)
 
Mått bättre ett par veckor nu, men ikväll känner jag att det börjar gå utför med paranoian igen. Så himla less på att jag inte kan styra mina tankar ordentligt och att tankarna blir orimliga.
Men ändå är det så verkligt, känns så sant allting.

Får väl iofs vara nöjd med att jag fortfarande kan hålla distans till tankarna, så länge jag kan det är jag inte helt galen iaf.

Nu ska jag försöka sova och hoppas på att hjärnan uppför sig imorgon.
 
Ridit 2,5h igen varav 1h i hällregn 🥵

Men det är ju så jävla underbart!
Sen hem och mötte upp vän som kom över på bubbel, räkor och bröd.

Ligger nu i ryggläge i soffan framför hopp-repriser från OS och försöker förbereda mig mentalt för morgondagen.
Kontoret hela dan, sen ridlektion och sen uteritt. Igen 😅❤️
 
Barnet kom just in med en lång pinne i handen och ropade ”Törnis jag trollar nu så att du vaknar. MAGIIIII”!

Ok spårade precis ut lite och tillverkade ett ”riktigt trollspö” som jag la fram på vedspisen inför morgondagen.

F6200079-1A7D-4C2D-8A56-BC1B1D39158B.jpeg


Kanske inte blev det mest snygga/trovärdiga MEN med tanke på att barnet köper storyn om att troll är stenar i skogen som äter bananer så känner jag ändå ”fair enough”! 😆😅
 
Sagt i all välmening: tycker du att din partner är världens sämsta pappa? Troligen inte, för alla människor kan glömma och du befinner dig väl dessutom på gränsen till utmattningssyndrom(?). Uppenbarligen var det inte bara du som glömde. Försök att vara snäll mot dig själv. :)
Nej, jag tror att jag tar det så oerhört hårt iom att min mor alltid glömde allt. Att jag skulle iväg på något, vilken tid vi skulle iväg, att jag skulle hämtas (hej vänta i 3 timmar), att jag fyllde år osv.

Det är så oerhört viktigt för mig att vara precis tvärtom henne på alla sätt och vis i mitt föräldraskap och nu blev det verkligen som ett slag i magen.

Mannen skäms också lite men han har en annan uppväxt och kan, som ni andra, se att man fallerar ibland. Jag har istället världens ångest även om vi för fullt håller på att planera in en "filmkväll" för sonen och hans bästisar. Kompisen som ska flytta kunde tydligen några dagar denna veckan 👍 men ångesten är brutal. Jag värderar mig själv efter hur jag presterar så just nu är jag ju inte vatten värd i mina ögon. (värderar inte andra så och vet att man inte är sin prestation men..)
 
En vecka kvar i bushen. Hade för några veckor sen en ganska långt gången tanke på att sälja mitt krypin i stan och köpa en enslig gård nånstans i skogen, klappa katter, elda och dricka rödvin. Inser nu att jag nog (precis som tex @tanten försökte påpeka :angel: ) haft en relativt romantiserad bild av livet på landet. Även om jag kan köpa italiensk kitsch på loppis för 10kr styck så börjar jag bli tämligen uttråkad 😅😅
 
Jag firar in min sista semestervecka genom att ligga sömnlös och stressa upp mig över jobbet. Tre hela veckor, men det känns som om semestern precis bara har börjat. Jag känner mig inte ett dugg klar med den än. Och inte blir det något bättre av att min smarta hjärna tydligen har ställt in sig på att den redan är över..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 613
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 889
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 122
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 052
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp