Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite irriterad och besviken, jag sa ju upp mig o det var kaos. Nu ska jag skriva rekryteringsannonsen själv, min chef skrev lite och skickade till mig och jag inser, efter 9 år och 9 månader att min chef inte vet vad jag gör…
Perfekt tillfälle att skriva en lista på allt och ge till chefen lagom till att du slutar ;)

Jag hittade en annons om städjobb på en skola igår och tror att jag ska höra av mig för mer info om timmar etc - lönen är högre och jag skulle tro att skiften skulle passa mig bättre än på hotellet. Å andra sidan finns väl risken att det blir långtråkigt och jag antar att de inte är okej med att jag svassar runt och lyssnar på ljudbok. 😅
En familjemedlem till mig jobbade en period som städare på högstadieskola och där hade praktiskt taget alla städare lurar med musik eller radio. Men så var det väldigt hög ljudnivå så fort det blev rast, högstadieelever är sällan tysta...
Hör dig för, högre lön och potentiellt bättre tider låter ju jättebra!
 
Jag har druckit kaffe och samlar energi för att tvätta och städa. Grannbarnen har fört lite liv på morgonen, en familj skulle iväg och ett barn vägrade ta med jacka. När de väl kom iväg så kom resten av barnen ut på gården och det första de gör är att bråka 😅 Tur det inte är allt för ofta det är såhär livat :p

Har dessutom en trött Lilla herrn i knät så känner mig lite elak som kommer springa runt med både snabeldraken och skurmoppen idag :sorry: Får muta honom lite extra :heart Lillkatten kommer ha kul däremot, är ju sååå spännande när matte städar :D
 
Jag är jättejättesugen på att köpa en "badbalja" för vuxna, så att jag kan lyxa till det med en massa badbomber och badskum från Lush nu i höst/vinter. VILL HA! :arghh::o:angel:


Jag pausar i tvättandet. Sambon fixade scones till frukost och städade, och så kånkade vi ner lite från balkongen till förrådet. (Vi har haft odling på balkongen i sommar, men nu har vi börjat plocka undan det eftersom temperaturen sjunker. En tomatplanta är still going strong, dock!) I fotöljen bredvid myser stora katten. Jag ska ta en promenad i solen snart, tror jag, ska bara låta frukosten sjunka lite till :p .
 
Jag är jättejättesugen på att köpa en "badbalja" för vuxna, så att jag kan lyxa till det med en massa badbomber och badskum från Lush nu i höst/vinter. VILL HA! :arghh::o:angel:


Jag pausar i tvättandet. Sambon fixade scones till frukost och städade, och så kånkade vi ner lite från balkongen till förrådet. (Vi har haft odling på balkongen i sommar, men nu har vi börjat plocka undan det eftersom temperaturen sjunker. En tomatplanta är still going strong, dock!) I fotöljen bredvid myser stora katten. Jag ska ta en promenad i solen snart, tror jag, ska bara låta frukosten sjunka lite till :p .
Vad hindrar dig?!?! :)
 
Jag hittade en annons om städjobb på en skola igår och tror att jag ska höra av mig för mer info om timmar etc - lönen är högre och jag skulle tro att skiften skulle passa mig bättre än på hotellet. Å andra sidan finns väl risken att det blir långtråkigt och jag antar att de inte är okej med att jag svassar runt och lyssnar på ljudbok. 😅
Kolla du, jag har svårt att se att det skulle vara ett problem att lyssna på ljudbok, så länge du hör om någon pratar med dig. ;)
 
Är det allt vi får? Inga härliga anekdoter? ;) Kom du dit i tid ändå, var det ooohs and aaah's? :heart

Haha 😆 Gled in typ 1 minut över. Det var massa folk hela kvällen. Allt avlöpte bra. Skönt att vara mingel-tränad sen tidigare från modebranschen!. Same shit different people ;) Flera grannar och kompisar kom också förbi under kvällen. Kul också att en av mina modeller dök upp! Det var ett roligt inslag
 
Vad hindrar dig?!?! :)

Just precis nu säger den kloka vuxna delen av hjärnan: Att katterna kostat ungefär halva min lön den här månaden, hittills (bunkrat sand och mat, och den ena katten opererades i munnen i torsdags. Risk finns för fler veterinärbesök framöver.).

Men, jag VILL, och tror faktiskt att jag skulle använda den en hel del under den inte varma delen av året.. Ska fundera lite :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 713
Senast: manda
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: astronaut
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: sicx
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 536
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp