Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vanliga otur.

Var iväg för att ta andra sprutan. Vid första vaccinationen var det bara att köra fram till sköterskan via en drive-inport, få sprutan, köra vidare. Jag behövde inte kliva ur bilen.

Den här gången trodde jag att det skulle vara samma sak. Eftersom jag bara hade tänkt vara hemma resten av dagen brydde jag mig inte om att klä mig ordentligt, "ingen ser ju ändå vad jag har på underdelen om jag bara sitter i bilen" så jag drog på mig en T-shirt och ett par pyjamasbyxor som jag knappt kunde med att gå till parkeringen 2 minuter bort i.

Tror ni inte då att det är ett helt annat upplägg den här gången?! Nu skulle man parkera bilen, gå 50 meter bort till en annan byggnad, stå i kö där för att komma in, sen blev jag hänvisad till ett bås längst in i lokalen (fick gå förbi alla som satt i båsen innan), fick till slut min spruta och därefter var det bara att sätta sig en kvart i det stora väntrummet där alla andra också skulle sitta i en kvart.

I MINA BLOMMIGA, SLITNA, ASFULA PYJAMASBYXOR SOM HAR HÅL SÅ ATT MAN SER MINA TROSOR BÅDE FRAM OCH BAK!!!

Alltså jag vill bara dö nu.
 
Min vanliga otur.

Var iväg för att ta andra sprutan. Vid första vaccinationen var det bara att köra fram till sköterskan via en drive-inport, få sprutan, köra vidare. Jag behövde inte kliva ur bilen.

Den här gången trodde jag att det skulle vara samma sak. Eftersom jag bara hade tänkt vara hemma resten av dagen brydde jag mig inte om att klä mig ordentligt, "ingen ser ju ändå vad jag har på underdelen om jag bara sitter i bilen" så jag drog på mig en T-shirt och ett par pyjamasbyxor som jag knappt kunde med att gå till parkeringen 2 minuter bort i.

Tror ni inte då att det är ett helt annat upplägg den här gången?! Nu skulle man parkera bilen, gå 50 meter bort till en annan byggnad, stå i kö där för att komma in, sen blev jag hänvisad till ett bås längst in i lokalen (fick gå förbi alla som satt i båsen innan), fick till slut min spruta och därefter var det bara att sätta sig en kvart i det stora väntrummet där alla andra också skulle sitta i en kvart.

I MINA BLOMMIGA, SLITNA, ASFULA PYJAMASBYXOR SOM HAR HÅL SÅ ATT MAN SER MINA TROSOR BÅDE FRAM OCH BAK!!!

Alltså jag vill bara dö nu.
Var glad för att du i alla fall hade trosor på dig.
 
Ledsen och arg på mig själv för att jag är det... närmaste släkten tyckte att det inte var värt mödan att komma ihåg min födelsedag, som vanligt. Jag borde ha lärt mig vid det här laget men efter att vi pratade rätt mycket kring mammas död trodde jag väl att de kanske skulle börja bry sig men inte.
Inte kul.
Hoppas du får en bra födelsedag ändå.
 
Nej men var klar i stallet strax före två 😂🙈 Alltså dagen har bara sprungit iväg men märker inte tiden när jag är med Trulen ❤️ De kan gå 10 minuter upp till flera timmar funderar inte ens över de.

Kom hem satt igång disk och tvättmaskin 😅 Måste ha kläder till Måndag insåg jag nu när man måste träffa folk 😏 Nu kaffe, behövs för att ladda om lite 🙈
 
Köpte ny mobil.

satte mig för att föra över allt från gamla luren. Funkade klockrent. Till jag skule installera bankID. Då krävdes bankdosa. Den hade slut på batteri. Jahapp. Bara att boka tid på lilla bankkontoret för att få ny.

Jag loggade in på internetbanken med bankID på datorn men för att bekräfta bankID behövdes dosan. Morr. Jag använder aldrig dosan och det var säkert fyra år sedan jag senast behövde installera bankID i en mobil senast.
 
Min vanliga otur.

Var iväg för att ta andra sprutan. Vid första vaccinationen var det bara att köra fram till sköterskan via en drive-inport, få sprutan, köra vidare. Jag behövde inte kliva ur bilen.

Den här gången trodde jag att det skulle vara samma sak. Eftersom jag bara hade tänkt vara hemma resten av dagen brydde jag mig inte om att klä mig ordentligt, "ingen ser ju ändå vad jag har på underdelen om jag bara sitter i bilen" så jag drog på mig en T-shirt och ett par pyjamasbyxor som jag knappt kunde med att gå till parkeringen 2 minuter bort i.

Tror ni inte då att det är ett helt annat upplägg den här gången?! Nu skulle man parkera bilen, gå 50 meter bort till en annan byggnad, stå i kö där för att komma in, sen blev jag hänvisad till ett bås längst in i lokalen (fick gå förbi alla som satt i båsen innan), fick till slut min spruta och därefter var det bara att sätta sig en kvart i det stora väntrummet där alla andra också skulle sitta i en kvart.

I MINA BLOMMIGA, SLITNA, ASFULA PYJAMASBYXOR SOM HAR HÅL SÅ ATT MAN SER MINA TROSOR BÅDE FRAM OCH BAK!!!

Alltså jag vill bara dö nu.
Känner rent spontant att det kanske är dags att skaffa nya :idea:

Tills nästa gång :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 672
Senast: manda
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: astronaut
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
294
Senast: sicx
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 429
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp