Vad gör vi? Del XCV

Nej, läraren blev tvungen att dra iväg idag så hon ringer mig i morgon. Pappan svarar inte på sms, inte när jag ringer och han ringer inte upp. Så han skiter ju helt enkelt bara i att svara. Vilket känns som ett svar i sig
Hmm 🤔 känns mer och mer att det är pappan som ligger bakom. Hoppas du får klarhet oavsett, inge roligt och vad mer ”sker bakom kulisserna” liksom
 
Hmm 🤔 känns mer och mer att det är pappan som ligger bakom. Hoppas du får klarhet oavsett, inge roligt och vad mer ”sker bakom kulisserna” liksom
Ja och jag fattar inte hur han kan göra så. Det drabbar ju inte mig, jag klarar mig alltid, det är ju sonen som drabbas hårdast. Men det fattar inte den där jäkla rövhatten
 
Har lagt barnen, rastat hunden och matat katten. Väntar på att en kollega ska komma hit med två lampor jag ska köpa av henne. Har huvudvärken from hell som vägrar ge sig trots alvedon och massa vatten.
 
Kaffe och cigg. Kl är 06.40 här i Aus. Åka till jobbet om nån halvtimme...

Usch... jag har fått ett meddelande på messenger från nån jag inte vill veta vad det står. Jag vet att det kommer vara nåt dåligt.
Har inte läst meddelandet än. Låtsas som att jag inte sett det så kanske det försvinner? :cautious:
 
Sitter och äter frukost och försöker peppa mig själv inför idag. Igår var det massor av saker som jag inte fick gjort på det sätt jag ville, för att jag blir så nojig och hamnar i negativa tankespiraler osv. På kvällen satt jag sedan och bollade tankar och idéer med en underbar vän, konstaterade att jag nog överdriver och tja... Idag ska jag försöka göra så som jag vill göra. Det kanske blir skitläskigt, men det är nog bättre att få det gjort än att gå runt med tusen tankar kring det som snurrar runt i skallen i på tok för hög hastighet. Tror jag.
 
MÅSTE få lite ordning på ena hallen. Där finns en hemtillverkad hatthylla/klädhängare som jag inte vill plocka bort för att någon en gång byggde den för mitt hus. Den får stanna :) ! Under den tänkte jag trycka in en byrå - max 40 cm bred och kanske ca 60 cm hög (för de hängande klädernas skull). Tänkte att vi kunde ha varsin låda att förvara vantar, mössor, osv i (dvs allt som nu ligger i en slarvig hopplös hög ovanpå hatthyllan). Kan nog bli bra :) ! Synd bara att utrymmet är så begränsat, men det finns några stycken byråer i IKEAs sortiment som passar måtten. Så någon av dem får det bli, helt enkelt. Jag hade gärna kört på en 40 cm x ca 100 cm, för då får man ju många fler lådor (4 jämfört med 2), men jag är rädd för att det bara blir något man retar sig på pga att kläderna hänger i vägen??
 
Mutter.. Försöker hitta en hästtransport att hyra men ingen verkar ha någon.. La ut en efterlysning på Facebook, en massa personer blev taggade men ingen svarade. Jag får väl kontakta de som taggades och fråga. Börjar bli lite kris nu. Eller ja, jag har två veckor på mig att hitta ett släp.
 
Allt mer pekar på att det är sonens pappa som skrivit på hans jeans. Men hur hanterar jag det? Ringer jag soc? Eller var vänder jag mig? Pappan vägrar fortfarande att svara och jag känner att jag kan inte bara släppa det, såhär kan han ju inte hålla på.
 
Nehej, nu ska jag ta ett rens i garderoben och packa ner alla sommarkläder. Ska nog ta ett rejält röj bland tygerna också, har mer än vad som är rimligt :D Jag kan dessutom ha köpt ännu mer på second hand :angel:
Borde rensa på vinden också men det är så förbenat kallt däruppe! Väntar nog med det (så det blir ännu kallare :angel:). Kan ju börja packa ner köksgrejer också, de kommer inte användas mer. Jag lever på typ kaffe och nudlar när jag är här.

Nu ska jag sluta söla och börja packa!
 

Liknande trådar

Svar
734
· Visningar
38 258
Senast: Sryoqwe
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 864
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 829
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp