Vad gör vi? Del XCV

Vi hade så härlig ledig dag. Bion var så sorglig att jag grinat så jag behöver Resorb typ.
Maten goood!
Nu står sambo och grannen och försöker fundera över värme och rör här i huset. Allt verkar heta ”han” för grannen, rör som värmeagregat som bilar etc.
 
Nattat barn och vikt tvätt och upptäckte att jag snällt fick köra en maskin också, hoppades kunna vänta tills i morgon men fanns kläder som behövs i morgon så det måste tvättas nu. Sitter nu i soffan med en stor kopp te och tittar på En timme att rädda ditt liv. Mycket intressant program :up:
Tvätten är ungefär den nyttan jag gjort idag men det behövdes en sådan dag kände jag.

Vi har nåt knas med elen i vår hall som vi inte blir riktigt kloka på. Mycket irriterande
 
God morgon! Sista dagen med symaskinen :( För den här gången vill säga. Önskar jag kunde ta med dem, men det finns ingen plats..

Mina eksem har blossat upp igen. Den här gången på ögonlocket :mad: Satan vad ont det gör! Det svider i hela ögat. Glömde givetvis salvan i Småland.. Så jag får stå ut med svid och kli hela dagen. Hata eksem!

Nu ska jag ner och tända i pannan. Det är kallt inne! Fattar inte varför jag inte får upp nån vidare värme, förra vintern gick det ju bra.
Jag fasar för kommande elräkning.. Vi kör ju på elpatron när vi inte är hemma, det lär kosta en hel del..
 
Ska köra förbi systembolaget och skaffa lite vin innan jag åker hem idag. Kan nog behövas innan jag tacklar IKEA-byrån.... ;) Det är bara en LITEN byrå, men man ska inte låta sig luras av det. Det lär ligga femtielva små bitar inuti paketet..... Men vad SKÖNT det ska bli med lite ordning i hallen :up: ! Slippa alla vantar och mössor som trillar ner i huvudet på en från hatthyllan......
 
Ska köra förbi systembolaget och skaffa lite vin innan jag åker hem idag. Kan nog behövas innan jag tacklar IKEA-byrån.... ;) Det är bara en LITEN byrå, men man ska inte låta sig luras av det. Det lär ligga femtielva små bitar inuti paketet..... Men vad SKÖNT det ska bli med lite ordning i hallen :up: ! Slippa alla vantar och mössor som trillar ner i huvudet på en från hatthyllan......
Vi har också ställt en byrå i hallen istället för att ha allt på hatthyllan. Otroligt smidigt, blev så mycket mer ordning och ungarna hittar sina mössor och vantar mycket lättare
 

Bifogade filer

  • 20181115_173315.jpg
    20181115_173315.jpg
    159,6 KB · Visningar: 18
Nu ska jag bära in ved, sen åker jag nog hem igen. Eller vilket som är hem nuförtiden. Funderar skarpt på att ta med symaskinerna. Men de får nog bo kvar här ett litet tag till.
Borde packa ner lite mer grejer i flyttlådor. Och rensa bland alla prylar. Men jag känner mer för att pilla navelludd och ta det lugnt.

Skärpning! Ut och bär ved med dig!
 
Kvinnan som gav oflytet ett ansikte...

Servade ju bilen för 16 papp nyligen. Där upptäcktes att en styrled är rejält glapp och måste bytas, plus nåt annat litet - 4 papp till.

Igår fick jag besked om att sista dec är min sista arbetsdag här. Nu ringer jag till verkstaden för att fråga om ett varningsmeddelande på bilen. Detmåste fixas om bilen ska gå att köra. Reservdelen kostar 2 papp plus arbetet. Och så ska jag till tandläkaren nästa vecka.

Utgifter motsvarande ett års besparingar och bara en lön till innan jag blir utan jobb.

Hej nudlar, bönor och svamp......
 
Kvinnan som gav oflytet ett ansikte...

Servade ju bilen för 16 papp nyligen. Där upptäcktes att en styrled är rejält glapp och måste bytas, plus nåt annat litet - 4 papp till.

Igår fick jag besked om att sista dec är min sista arbetsdag här. Nu ringer jag till verkstaden för att fråga om ett varningsmeddelande på bilen. Detmåste fixas om bilen ska gå att köra. Reservdelen kostar 2 papp plus arbetet. Och så ska jag till tandläkaren nästa vecka.

Utgifter motsvarande ett års besparingar och bara en lön till innan jag blir utan jobb.

Hej nudlar, bönor och svamp......
Men vad är det för en hemsk bil du har :confused::mad:???
 
Kvinnan som gav oflytet ett ansikte...

Servade ju bilen för 16 papp nyligen. Där upptäcktes att en styrled är rejält glapp och måste bytas, plus nåt annat litet - 4 papp till.

Igår fick jag besked om att sista dec är min sista arbetsdag här. Nu ringer jag till verkstaden för att fråga om ett varningsmeddelande på bilen. Detmåste fixas om bilen ska gå att köra. Reservdelen kostar 2 papp plus arbetet. Och så ska jag till tandläkaren nästa vecka.

Utgifter motsvarande ett års besparingar och bara en lön till innan jag blir utan jobb.

Hej nudlar, bönor och svamp......

Men fan vad drygt :mad: och typiskt att de var tvungna att annonsera ut tjänsten...
 
Har hur mycket som helst att göra men kan inte sitta still...

Ska väg till tandläkaren efter lunch. Kommer få mina tänder (saknar ju massor med tänder) och det kommer göra oooooont! Tandköttet har växt över skruvarna på ett ställe.'

Fasen också.

Har redan rejäl tandläkarskräck.
 
Har hur mycket som helst att göra men kan inte sitta still...

Ska väg till tandläkaren efter lunch. Kommer få mina tänder (saknar ju massor med tänder) och det kommer göra oooooont! Tandköttet har växt över skruvarna på ett ställe.'

Fasen också.

Har redan rejäl tandläkarskräck.
Känner med dig :nailbiting:, Kram
 

Liknande trådar

Svar
817
· Visningar
43 199
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 000
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 072
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp