Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Sitter med våra bingolotter och väntar på att de ska sluta prata så mycket så vi får börja spela någon gång. :p
 
Köpte just detta på Ica. Rimlig julshopping :laugh:

0DBBF25B-AD71-4C79-AD69-2FC969DB0110.jpeg
 
Snart landar maken på Arlanda :) Funderar på att dra mig tillbaka till hotellet och vila en stund innan han kommer, känner mig mer sovande än vaken just nu.

Hade tänkt köpa teaterbiljetter till mina föräldrar i julklapp så borde fixa det också. Det är visst julafton imorgon.
 
Vet ni en sak? Bingolotto är skittråkigt :meh:
Vad gör ni andra ikväll?

Småpratar med mina föräldrar just nu. Hade gärna gått ut och tagit ett glas vin eller så när maken kommer in till stan, men känner på mig att vi båda kommer att vara för trötta och slockna tidigt ikväll.
 
Fick precis en liten "julklapp" av morsan. Hon hade varit in till en finsk butik i stan och där hittat en påse Fazers Bästa som hon köpt till mig. Alltså. Det är världens absolut godaste godisar, så gott att jag blir helt lycklig bara av tanken på att jag kommer få äta dem, och jag har inte ätit dem på flera år(!) eftersom de är så jävla skitsvåra att hitta här i Sverige. Och nu äntligen så har jag en påse igen :love: :d
 
Småpratar med mina föräldrar just nu. Hade gärna gått ut och tagit ett glas vin eller så när maken kommer in till stan, men känner på mig att vi båda kommer att vara för trötta och slockna tidigt ikväll.
Vin lät gott, måste erkänna att jag är pinsamt dålig på sorter dock.

@RedChili Lät också gott.
Vi hade en ridskola med bara islandshästar här ett tag, de sålde isländskt godis i kafeterian som var otroligt gott. Också sådant som är hopplöst att få tag i här
 
Småpratar med mina föräldrar just nu. Hade gärna gått ut och tagit ett glas vin eller så när maken kommer in till stan, men känner på mig att vi båda kommer att vara för trötta och slockna tidigt ikväll.

Bor ni på hotell? Vart? Kan tipsa om bra barer ;)
 
Vin lät gott, måste erkänna att jag är pinsamt dålig på sorter dock.

@RedChili Lät också gott.
Vi hade en ridskola med bara islandshästar här ett tag, de sålde isländskt godis i kafeterian som var otroligt gott. Också sådant som är hopplöst att få tag i här

Jag brukar beställa ett glas rött och hoppas på att få något gott. Jag är inte så kinkig ;)
 
Jag bor på Clarion Stockholm vid Skanstull. En vän tipsade om att de har goda drinkar i hotellbaren så det behöver ju inte vara ett stort projekt för ikväll. Men tar gärna emot tips antingen på söder eller odenplan/st eriksplan, hade tänkt gå ut lite senare i veckan om inte annat :)

Vid st Eriksplan har du massa bra hak!
Erlands café är ett hål i väggen vid Vasaparken. Härligt retro hak, prisbelönta cocktails.
Sen mitt på St Eriksplan har du Apropos bar. Lite i samma stil som Erlands, supernajs retro inredning osv jättemysigt. Han som äger det var tidigare barchef på Erlands vilket syns ;) Vägg i vägg med Apropos ligger Portal Restaurang. Typ stans bästa hak att äta på. Dock tror jag att det är stängt under mellandagarna.
Sveriges bästa ramen äter du sen på Totemo Ramen (runt hörnet). Men var beredd att köa ;)
På Rörstrandsgatan runt nästa hörn har du massa caféer och småbutiker. Vill du glo på classy bio ala Art Deco har du också en biosalong med pampig inramning. Du kan även dricka vin vid biobesöket!

Yes jag bor i kvarteret :angel:

Närmare Odenplan har du också klassikern Tennstopet! Dekadent kvarterskrog fylld av skumma stammisar, väl värd ett besök!
 
Vid st Eriksplan har du massa bra hak!
Erlands café är ett hål i väggen vid Vasaparken. Härligt retro hak, prisbelönta cocktails.
Sen mitt på St Eriksplan har du Apropos bar. Lite i samma stil som Erlands, supernajs retro inredning osv jättemysigt. Han som äger det var tidigare barchef på Erlands vilket syns ;) Vägg i vägg med Apropos ligger Portal Restaurang. Typ stans bästa hak att äta på. Dock tror jag att det är stängt under mellandagarna.
Sveriges bästa ramen äter du sen på Totemo Ramen (runt hörnet). Men var beredd att köa ;)
På Rörstrandsgatan runt nästa hörn har du massa caféer och småbutiker. Vill du glo på classy bio ala Art Deco har du också en biosalong med pampig inramning. Du kan även dricka vin vid biobesöket!

Yes jag bor i kvarteret :angel:

Närmare Odenplan har du också klassikern Tennstopet! Dekadent kvarterskrog fylld av skumma stammisar, väl värd ett besök!

Tack för tipsen! Jag känner spontant att Erlands och bra ramen låter :up:
 
Ska jobba imorgon och håller på att göra en jullista ala tung hip-hop. Vi kör typ alltid old school hiphop men tror jag kommer lyckas hålla temat haha :D

Just nu kör jag denna låt:

 

Liknande trådar

Svar
1 993
· Visningar
108 255
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
5 103
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 860
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 533
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp