Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

I sann Halv åtta hos mig-stil har jag just förberett kvällens måltid så långt det går. Kycklinggratängen står i kylen, färdig för att åka i ugnen när det är dags. Röran till förrätten är står också i kylen och väntar på att läggas på crostini. Marängen är klar...... Jag känner mig så.....ordentlig...... :D:p
 
Gjort vb och pumpracet i alla 7 kar. Storstädat hos landisarna. Så nu har de julfint:love:
Grilerjat skinkan. Ska snart äta middag - Grillad kyckling, pommes och sötsur sås :d
Ikväll blir det chips och dip till kvällfikat och dumburken
 
Jag har julpyntat!! Är lite besviken på att det mesta är rött och vitt (lite grönt med) och inte blått, men det är fint ändå :love:

Nu sitter jag i soffan och tänkte se något på tv, en av mina favoritserie visas (visades) men tog slut precis när jag satte på tv:n, typiskt! :mad:

Jag måste äta lunch och duscha idag också. Fast med största sannolikhet stryks den första saken från dagens schema, det känns lite för sent för lunch nu och dessutom tar det mig minst en timme att bara äta :cautious:. Duscha är tråkigt, så det skjuter jag upp några timmar till :angel:
 
Vad vill @godisklubba ha för färger då?

Min kära mor är här nu och ska hjälpa mig med det sista. Jäklar vad undan det går när hon sätter igång!

Inte den snyggaste granen, men pyntad nu iaf. Måste komma ihåg och köpa ny julgransfot till nästa år. Denna läcker :rage:
68D58B1C-9F06-4868-843A-3D406081B6DF.jpeg

Fick ta ett snöre påväggen. Annars välter den. Ser inte riktigt klok ut :rofl:
 
När jag reste till Japan så tyckte jag inte heller att tidsomställningen kändes så mycket. Men det var kanske lite mer spännande än att resa till Stockholm :p

Det var sakert spanningen ... det ar ocksa mycket lattare om tidsomstallningen ar for att man aker vasterut an om man aker osterut.;)

Jag är på väg dit nu! Vi kanske ses? :D

En impromptu buke traff. Nu ar jag avis igen. :cautious:

Vad vill @godisklubba ha för färger då?

Min kära mor är här nu och ska hjälpa mig med det sista. Jäklar vad undan det går när hon sätter igång!

Inte den snyggaste granen, men pyntad nu iaf. Måste komma ihåg och köpa ny julgransfot till nästa år. Denna läcker :rage:Visa bifogad fil 22967
Fick ta ett snöre påväggen. Annars välter den. Ser inte riktigt klok ut :rofl:

En sadan underbar gran! :love: Sa brukade vara granar se ut nar vi bodde i Sverige. :p 6 grenar som spretar at olika hall.:rofl:
 
2018 års händelse inträffade just. In kommer en snubbe ala Snoop. Tänk mörk, hip-hop style, feta guldkedjor osv. Han står och ser lite förvirrad ut så jag går fram och frågar om han vill ha hjälp med ngt. Han bara ”actually I just wanted to ask you out on a date”.

:laugh::laugh::laugh:
 
Vad vill @godisklubba ha för färger då?

Min kära mor är här nu och ska hjälpa mig med det sista. Jäklar vad undan det går när hon sätter igång!

Inte den snyggaste granen, men pyntad nu iaf. Måste komma ihåg och köpa ny julgransfot till nästa år. Denna läcker :rage:Visa bifogad fil 22967
Fick ta ett snöre påväggen. Annars välter den. Ser inte riktigt klok ut :rofl:
Som jag skrev är jag lite besviken på att det inte är blått, men det blev fint ändå och för mig symboliserar rött, vitt och grönt julen så det hade blivit rött, vitt och grönt oavsett. Har så mycket blåa saker resten av året så det blir som en liten variation typ :)
 

Liknande trådar

Svar
1 593
· Visningar
86 440
Senast: sthu
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 389
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 334
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 928
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp