Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Låter som en perfekt söndagkväll.
@Scata Åh te lät gott, ska nog göra en kopp här också.
@GoLightly Funkar ju, vore kul att kunna lite om vilka sorter som finns alla fall

Jag fick vinprovning hos systembolaget i present för ett antal år sedan. Var väldigt intressant och jag fick dricka en massa vin så det kan jag rekommendera (finns säkert många andra som anordnar sånt också). En del av de som var där smakade bara och spottade sedan ut det, som jag antar att man "ska", men det skulle jag aldrig få för mig att göra :p
 
Min resa höll på att sluta på Landvetter. När jag kom till hyrbilsfirman för att hämta ut hyrbilen ville de ha en deposition på 1000:-. Inga problem tyckte jag och tog fram mitt tyska EC kort. "Nej vi accepterar inte det kortet". Nähä. Då började jag ta fram kontanter istället. "Nej, vi accepterar inte kontanter". Men va f-n!!!? Tack och lov har jag skaffat ett Visa kort just för att ha på resor så det accepterades även utan kod. Pust.

Någon som vet vilken sorts bensin en Toyota Yaris går på? Glömde att fråga.
 
Min resa höll på att sluta på Landvetter. När jag kom till hyrbilsfirman för att hämta ut hyrbilen ville de ha en deposition på 1000:-. Inga problem tyckte jag och tog fram mitt tyska EC kort. "Nej vi accepterar inte det kortet". Nähä. Då började jag ta fram kontanter istället. "Nej, vi accepterar inte kontanter". Men va f-n!!!? Tack och lov har jag skaffat ett Visa kort just för att ha på resor så det accepteradessa även utan kod. Pust.

Någon som vet vilken sorts bensin en Toyota Yaris går på? Glömde att fråga.
Det brukar stå i tanklocket.
 
Jag fick vinprovning hos systembolaget i present för ett antal år sedan. Var väldigt intressant och jag fick dricka en massa vin så det kan jag rekommendera (finns säkert många andra som anordnar sånt också). En del av de som var där smakade bara och spottade sedan ut det, som jag antar att man "ska", men det skulle jag aldrig få för mig att göra :p
Kanske vore kul att göra någon gång :)
Hehe nej, är det gott spottar man ju inte ut det
 
Alltså hela stan är öde. Var tvungen att kolla ut.. Inte en käft ute. Inga bilar, inga "stadsljud". Inte ens några tåg. Eller bara för det gick ett förbi.. men det är verkligen helt dött ute. Alla har nog flytt stan
 
Jag såg på sorgliga dokumentärer hela kvällen :cautious: så nu laddar jag istället upp mig med "jul på centralen" på svtplay! Någon julkänsla får det vara! :bump:
 
Fast nära skjuter inget vildsvin @Mirre ... har också en Bingolotto menjösses vad seeegt och jag dom aldrig köper annars.

Men missade fram till 4:ans bingo för haft bastukväll. Välbehövligt :bow: men det går att kolla va om man har vunnit? Vart ser man det?
 
Min resa höll på att sluta på Landvetter. När jag kom till hyrbilsfirman för att hämta ut hyrbilen ville de ha en deposition på 1000:-. Inga problem tyckte jag och tog fram mitt tyska EC kort. "Nej vi accepterar inte det kortet". Nähä. Då började jag ta fram kontanter istället. "Nej, vi accepterar inte kontanter". Men va f-n!!!? Tack och lov har jag skaffat ett Visa kort just för att ha på resor så det accepterades även utan kod. Pust.

Någon som vet vilken sorts bensin en Toyota Yaris går på? Glömde att fråga.
Alla går på gröna pumpen, 95 oktan.
 
Idag har vi letat gran. Jag ställde mig med kikare och sonderade terrängen. Hittade en fin en. Tog med en gammal pulka att dra motorsåg och gran på.
Passade på att fixa granris att lägga vid båda entréer också.
Sen kan jag och hunden åkt pulka. Helt normalt när man närmar sig 40... :angel:
Sen har vi julstädat, lagat mer julmat, slagit in paket och däckat i soffan med en film.
Sambon gjorde sjukt god mat också.
 

Liknande trådar

Svar
1 190
· Visningar
64 503
Senast: Enya
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 710
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 039
Senast: Marita73
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp