Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig lite irriterad/frustrerad. Kanske är det för att jag sitter med en arbetsuppgift som känns krävande och tråkig.
 
Sitter och äter lunch. Snart dags att åka ut med moppen, och det är så sjukt jävla halt ute att jag helst inte vill ut alls... Vurpade två gånger med cykeln på den (normalt sett) 7 minuter långa turen till jobbet, så tja... :crazy:
 
Reflekterar över tillvaron, efter att en gammal vän och kollega fallit ifrån i morse. Det börjar märkas att man blir äldre, har varit på jobbigt många begravningar senaste åren.
 
Tanken var att jag skulle sitta på kontoret på förmiddagen men har istället plockat bort nästan alla julsaker :cautious:. Det tog verkligen längre tid än det såg ut att ta. Och oj vad ljust det blev! Det gör mycket när det är mindre saker och mindre rött överallt.
Och jösses vad granen barrade! Tror att mer än hälften redan ramlade av när jag passerade köket.
Nu tar jag en kaffetår med bulle till.
Edit: kan tillägga att jag brukar vara sen med att ta bort julpyntet så detta år är jag Ovanligt tidig!
 
Har ni i en hel grönsaksbuljong @Angua och @hastflicka ?

Det beror helt pa hur mycket vatten det ar, men jag har i mer buljong i potatisvatten an i ris da potatisvattnet ju halls ut, och beroende pa vad jag lagar for mat till riset/potatisen kan jag ocksa ha i en del kryddor, allt fran en rejal knippa dill/persilja/rosemary/etc till nagot typ tacoblandning, eller annat jag rakar ha hemma.

Nä! Har råkat klippa av fingertoppen men benet sitter där det ska.

Jag hackade av mig halva toppen pa ena lillfingret med en mandolin nar jag lagade mat for ett tag sedan :angel: Det blodde som katten och tog nagra dagar innan det slutade att bloda och gora ont. Nu ar det lakt och ser lite knepigt ut da fingret ar snett och inte har normal kansel just dar. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 370
· Visningar
74 364
Senast: kma
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 672
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 422
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp