Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis varit upp till den lokala djuraffären och handlat lite grejer till hunden, kom på sen när jag kom hem att jag borde hoppat in på skoaffären i byn och tittat efter ett par snygga vinterstövlar. Är glad att vi har några småbutiker kvar här i byn och att folk stöttar dem.
 
Skulle egentligen varit pa dejt igar, men ar fortfarande inte frisk fran snuvan, sa istallet blev det tidigt till sang och en produktiv morgon. Har kopt en micro, sladdorganisering och pa nagon satt lyckats spendera 1900 pa IKEA (?!) Det enda jag egentligen behovde var nya sugproppar till dushkorgarna, men sa blev det kuddar, ljus, forlangningsladdar osv. Jag har lange stort mig pa att behova koppla om en laddar till flera grejer, sa nu har jag ordnat sa att mobilen, hogtalaren och batteriet har dedikerade platser att laddas, dar kablarna kommer vara snyggt gomda.

haa... lordagar som 30+/...
 
Det blåste rejält men kunde ändå kavla upp tröjärmarna på slutet av rundan. Låt värmen hålla i sig!
Resten av dagen blir det ny bok, hockey, travX2 och Så mycket bättre.
DE24595B-E421-4E5D-BB98-B12B1420265E.jpeg
 
I ambitionen att kunna fixa nytt kort provade jag med att gå till huvudkontoret här i stan som enligt information på nätet skulle vara öppet.

Jag fick en promenad i alla fall.

Fortsätter att dricka kaffe då och väntar på att klockan ska bli 12.
 
Har bakat sockerkakor till kiosken på morgondagens tävling samtidigt som jag supportar A som karvar pumpa. Försöker låta bli att hamna i vänteläge, så jag antar att jag snart går ut och packar inför tävlingen åt henne :angel: den här gången verkar vi iaf slippa regn!
 
Nu är allt i stallet färdigt. Eller ja, allt tråkigt iaf :p
Ska ut i skogen med en ponny nu och sen hem och försöka piffa till hemmet lite. Sätta igång tvättmaskinen, röja undan lite och sånt. På vägen till stallet lämnade jag kartong och plast på återvinningen så det är åtminstone klart :)
 
Har gjort en Att göra-lista men fastnade i ett slukhål av att göra räkneexempel på elpriser i Sverige.. för det kändes rimligt?

Nu ska jag ta tag i listan iaf! Först ut blir att sortera papper och plocka undan inne i datorrummet/kontoret/the man cave. Det har jag laddat för i flera månader!
 
Ska klippa gräset, för sista gången i år hoppas jag. Samtidigt ska jag glädjas åt korparna som leker och glidflyger i blåsten.
Växer det såpass fortfarande? Vi klippte vårt gräs för sista gången för några veckor sedan. Fast mossa kanske inte växer så fort..... :angel: ?

Skriver på min uppgift och våndas fortfarande lite över hur jag ska "sy ihop det" med bara 2000-2500 ord att få använda. Och sedan ska första delen vara ungefär lika stor som den sista, vilket innebär att jag bara har ungefär 300 ord kvar att fördela på första delen.... :nailbiting: Det GÅR inte att beskriva Piaget och Vygotsky i alldeles för korta ordalag!
 
Nu sitter jag och forbereder for jobbintervju.
Har lange funderat pa att byta jobb, och att tom byta bana. Nu blev jag for nagra veckor sedan kontaktat av en rekryterare for ett mycket prestigefullt bolag i min industri, dar det bara blev omojligt att saga nej.

Hade ett forsta informellt samtal med en chef pa det nya bolaget i veckan, och nu har HR skickat mig ett langt mejl som forklarar deras rekryteringsprocesses, sa jag maste borja forbereda mig da detta ar en chans jag inte vill sabba av att vara underforberedd (sen om jag inte ar tillrackligt "bra" for dem anda ar ju en annan sak, men jag vill kunna kanna att jag gett mig sjalv en god chans)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 071
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
276
· Visningar
18 356
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 584
Senast: Marita73
·
Svar
1 013
· Visningar
55 720
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp