Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit från och till sen 20 igår. Så FÖRBANNAT trött på drömmar.
Dricker kaffe och tittar på Nyhetsmorgon.
Laddar för dagens joggingrunda.
Fått bilder från päronen som är på väg till GC. Så glad att dom lever livet fullt ut!
 
Nu ska jag åka till stallet och mata i min kära ponny ett äpple som jag "snodde" på jobbet. Det blir alltid äpplen över i fruktkorgen, och jag tycker det är dumt att de slängs på fredag eftermiddag. Så de blir ponny-godis istället. Den här veckan var det bara ett äpple över, stackars häst.
 
Jag såg 5 människor som demonstrerade mot abort på sergels torg i går. Tänkte inte så mycket på dem då, förutom att de var omåttligt korkade.
Men det satte sig tydligen på hjärnan för jag har inte kunnat sluta tänka på det och drömde mardrömmar om det. Det liksom växer i obehaglighet konstant.

Försöker nu titta på forskningen de gjorde där de upptäckte att humlor leker med kulor för att rensa skallen.
 
Hästarna utsläppta och stallet fixat och matte ska äta frukost nummer två sen sov en stund. Idag ska vi fira Pappa som fyller jämt med hejdundrande kalas 🥂🥳 Har en känsla av att han sätt fram i mot detta då det kommer en del gamla vänner från förr och hälsar på.

Trule min käre häst han laddar genom hagen i full fart och sen slår han bakut så fölis hoppar ur skinnet 😂 Massagen och elterapi tog där den skulle, han är smidig som en katt när han kommer i sin travar trav, han kan inte riktigt galoppera 😂
 
Uppe med tuppen (nåja, allt är relativt och jag har faktiskt varit vaken sen 07 min tid) och på väg till Glencoe för vandring tillsammans med två kompisar :love: Sjukt nöjd över att inte vara den som kör (här får man inte ens köra andras bilar så jag kan liksom inte ens erbjuda mig) så att jag kan sitta i baksätet och mysa :angel:
 
Nu ska jag åka till stallet och mata i min kära ponny ett äpple som jag "snodde" på jobbet. Det blir alltid äpplen över i fruktkorgen, och jag tycker det är dumt att de slängs på fredag eftermiddag. Så de blir ponny-godis istället. Den här veckan var det bara ett äpple över, stackars häst.

Hästen klarar sig nog på det, äpplesyran sliter tänderna 🙃
 
När man börjar skriva på en uppgift som ska landa på 2000-2500 ord och man börjar fundera på hur sjutton man ska kunna klämma in allt som ska med. Ligger redan på ca 850 ord, och jag tycker att jag bara har börjat.... :nailbiting: Det blir till att använda ett synnerligen effektivt språk.... :D
 
12000 steg.
Vad som återstår: Diska, städa, handla, måla lite på en dörrkarm, raka hästarna, hundpromenader x flera och säkert något mer :D
 

Bifogade filer

  • F29CA4D8-4742-493E-8B53-BEE8D5E260AC.jpeg
    F29CA4D8-4742-493E-8B53-BEE8D5E260AC.jpeg
    537,8 KB · Visningar: 24
Maken jobbar och jag ska ta upp mina sista dahlior, kratta löv och greja ute. Ska även motionera hundar och hästar, får se hur delaktig ungarna vill vara i det. Smidigt när dom är så stora att dom kan välja på att va hemma istället om dom vill. Ikväll ska maken på kalas och jag och ungarna ska på spökvandring :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 882
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 078
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 912
Senast: Marita73
·
Svar
763
· Visningar
39 880
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp