Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha ja. Gick in på 1177 för att kolla när det var jag skulle vara hos astmasköterskan. Tydligen har jag en tid hos sjukgymnast på måndag, som jag inte får nån kallelse till och tiden passar allmänt skitdåligt. Bra att få en tid, men hade varit ännu bättre om tiden kommunicerats på något sätt. Var ju bara slump att jag gick in och tittade nu.
 
Borde sätta fart men är hel slut. Trots att jag sov till halv 8 efter att jag ställt om klockan.
Tänkt hinna en del hemma men tror jag skippar det. Får bli en annan dag.
Du har sorg och har varit på högvarv i flera veckor nu, inte så konstigt att du är helt utmattad. Det kommer efter nu när det mesta är avklarat. Ta hand om dig, vila och resten finns kvar när du fått vila lite och slickar såren. ❤️‍🩹
 
Igår fick jag en varning om snöfall i SHMI-appen men det stämde inte vilket jag är glad för :D Här vid kusten så är det massa regn och plusgrader, lagomt tycker jag. Ska bli soligt och 11 grader i helgen :laugh:

Nyss klivit upp, börjar sent idag. Är dags fixa nån frukost.
 
Huvudet är en väldigt smärtsam gelé. Finns typ inga känslor kvar. Sov inget alls i natt utan låg mest och stirrade.
Ska ta mig i kragen och ringa mamma för att be om förlåtelse snart. Måste även ta mig i kragen och ringa bvc? eller gynekolog? Jag kan inte ha det så här med pmsen, jag har tröttnat.

Inte hade jackan torkat efter gårdagens långa promenad hem i ösregn, så har någon form av lager på lager fest med diverse andra jackor och mössor och vantar och skit.:cautious:
 
Hallelujah, surdegen verkar fått liv! Första matningen gjord så nu får vi se vad som händer.
Fick för mig att testa att göra min första poolish igår också som har dragit igång riktigt rejält! Den ska få stå till lunch och sen ska jag testa.
Men först ska jag sminka mig ( 🙀) och sen åka till köpcentrum. Mina sista jeans sprack häromdagen och mina sista strumpbyxor har hål i tån, så om jag ska slippa gå i mjukisbyxor fram till jul måste jag tyvärr shoppa lite.
 
Mamma var inte allt för arg som tur var, så jag är välkommen att hälsa på katten på torsdag. Vi skulle ringas i eftermiddag och prata mer.
Fattar inte varför jag blir så vansinnigt triggad av mamma när hon bara ringer för att hjälpa till. Jag tror det är hennes förmåga att alltid vara känslokall och liksom "jaja men lugna dig nu" :cautious: önskar jag var lika känslokall.
 
Ska vara hästvakt fr.om idag åt stallkompisen två pållar i 2 veckor. Hon håller redan på o sms-bombar o är orolig för hur de mår. Hoppas inte hon ska göra det hela tiden, får nippran av o höra telefonen ligga o plinga :crazy:
:crazy:

En uppdatering om dagen känns ju skönt men väljer man att vara borta två veckor - och hästarna är tillsammans i sin vanliga miljö i övrigt? - kan jag hålla med om att man får klara av att behärska sig lite eller så kan man stanna hemma.

Jag har tänkt fråga om en uppdatering när jag lämnat unghästen och han ska släppas ihop med en ny hagkompis i morgon, för det är ändå nervöst innan man vet att de kommer överens och att ingen är skadad eller uppstressad. Men när jag vet att han har kommit tillrätta i sin nya miljö så får jag ju stålsätta mig - även om det känns jobbigt! - och låta utbildaren jobba i fred och själv välja när hon hör av sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 360
Senast: Sleepan
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 939
Senast: farin
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
20 21 22
Svar
426
· Visningar
26 483
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 996
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp