Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte helt rätt årstid kanske om man nu är kinkig eller har traditioner men så gott: klenäter.
Ja jag är sötsugen ja men jag vägrar får räcka med socker i te och kaffe.
Jag är inte så jätteförtjust i klenäter faktiskt :o men struvor (om vi ska fortsätta lite på samma tema) DET är gott :d ! Fast jag äger inget struvjärn, så det får bli något annat idag.
 
Jag och katten kom just hem. Borta bra men hemma är bäst tycker vi båda två. O ljuvliga tystnad och ro. Alltid trevligt att träffa familjen men nio vuxna och åtta barn i ålder 21 till 6 månader är utmattande. Plus två katter och en unghund förutom jag och katten. Lite lätt jobbigt eftersom hon hatar katter hett och innerligt och unghunden vill leka konstant med henne. Nikita var helt cool, ett visp eller två med tassen i början för att visa vem som bestämmer och sedan var det nog. Tyvärr var glad unghund glad (just fyllt ett år, labb) och när hon började sniffa katten i baken blev det lite mer vispande med tassen. Fullt förståeligt enligt mig. Ok att katter sniffar andra katter i baken och hundar likaså. Men en hund som nosar i baken på en katt? :idea:
 
Också gott, men degarna till schackrutor ligger redan och vilar i kylen :) !

Jag har alltid älskat strassburgare även om spritsandet är meckigt och svårt ibland att få rätt konsistens på degen så den inte flyter ut för mycket. Mandelmusslor är en annan favorit. Varför bakar man dem bara till jul egentligen?
 
För att det är så meckigt och besvärligt att få dem ur formarna.... ;) ? Skämt åsido, så har jag faktiskt också funderat över det och tycker inte att det finns något som hindrar att man äter mandelmusslor när som!

Inte om man har silikonformar som jag, det är mest att det tar så förbannat lång tid att peta in dem, och likt pepparkakor, att degen aldrig tar slut. :cautious:

Jag kanske skulle baka en sats, med grädde och färska jordgubbar är det inte helt fel i sommarvärmen :d
 
Inte om man har silikonformar som jag, det är mest att det tar så förbannat lång tid att peta in dem, och likt pepparkakor, att degen aldrig tar slut. :cautious:

Jag kanske skulle baka en sats, med grädde och färska jordgubbar är det inte helt fel i sommarvärmen :d
Var hittar du silikonformar till mandelmussor? Det vill jag testa :) ! Tycker ABSOLUT att du ska göra en sats med jordgubbar och grädde - låter mumsigt :d !!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 135
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
9 694
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
874
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 613
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp