Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
De ryttarna har nog aldrig upplevt äkta form utan bara hört andra berätta om det. Det är iaf min teori.

Det håller jag med om! Vi hade en superfin ponny på ridskolan som så många ville rida eftersom han var "så lätt att få i form", men det var samma sak där: han böjde lite på nacken utan att engagera särskilt mycket annat :D

För att vara on topic så ser jag på ett avsnitt av Long Lost Family.
 
Schackrutor :d!
IMG_20180624_181219_993.jpg
 
Det var otroligt gulligt i morse innan jag åkte. Systerdotter som är fem år har drömt om att få lära sig rida. Så i sommar får hon gå på ridläger och vi (mormor, moster - jag - mamma och pappa, storebror och lillasyster) följde alla med. Fyra småtjejer, en shettis, ett russ och en welsh, minsta tjejen skulle åka vagn tillsammans med en av lärarna. Alla andra hade också stora delar av familjen med sig. Underbart ställe i Roslagen nära havet. Till min stora glädje blev min systerdotter tilldelad russet :up: de började med att ta in från hagen och det blev lite problem när russinet hellre vill beta än gå in i stallet. :D Trevligt upplägg först fick de lära sig borsta och kratsa hovar läraren frågade om de visste vad ett träns var och hur de trodde att det skulle sitta. Sedan skulle de rida lite försiktigt, mellis med saft och glass och sedan lite mer hästar. Ponnyerna verkade vara så där lite loja stensäkra barnponnys.

Hon var så stolt och ivrig i nya ridbyxor och stövlar - hjälm och väst fick de låna - att man smälte. :heart
 
Gått loss med röjsåg och gräsklipparen runt stallet, sladdat ridbanan och fått upp stolp så jag kan dela av en beteshage till hingstarna. Måste ha mer tråd bara, men det går ju snabbt att dra sen.

Bäbishästen har haft besök av svägerskan med dotter och blivit grundligt gosad och borstad.

Nu ska jag ta in hästar och åka hem till maten :)
 
Sätt i båten idag och skulle ta in saker i mitt lilla bårhus men fick se att några andra redan flyttat in. Ett getingbo lika stort som en honungsmelon sätt i dörröppningen. Så det var bara att gå hem och hämta radarn .väntade tills det var lugnt runt boet och sprutade rakt upp i öppningen tills det slutade surra inne. Några getingar föll ner och blockerade utgången så alla blev kvar. Känns inte bra att döda dom . Har försökt få dom att flyttat förut men det har inte gått utan dom byggt igen. Ska jobba ikväll igen och var iväg på morgonen åxå. Måste lära tjejen hur man slänger i städtanten
 
Fel i sista avdelningen men insatsen dubbelt tillbaka på 6 och 5 rätt. Men pensionen ser inte ut att bli ett kok potatis ibland på den lilla slanten. *mutter, mutter* :meh:
 
Suckar djupt över hur värdelöst det är att hitta en bra cykelkärra till barnen. Nästan lika omöjligt som att hitta en bra sadel :mad:
 
Det håller jag med om! Vi hade en superfin ponny på ridskolan som så många ville rida eftersom han var "så lätt att få i form", men det var samma sak där: han böjde lite på nacken utan att engagera särskilt mycket annat :D

För att vara on topic så ser jag på ett avsnitt av Long Lost Family.
En sån hade vi också, en welsh sek B ljus ljus fux, nästan åt isabellhållet, med bred bläs och fyra höga strumpor. Tror du han var poppis?
 
Nä och vi har tomt mot en å så allt sånt går bort. Har använt ogräs ättika men det hjälper bara i 2 veckor sedan växer skiten upp igen.

Det är lönn och hallon:devil: överallt på tomten och jag är redigt less på dom för jag orkar inte gräva upp rötterna för hand.
Kor over alltihopa med grasklippare. Efter tva sasonger har rotterna pa de flesta vaxter dott om de inte far komma upp i luften och solen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 121
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 586
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
467
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
733
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp