Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näbbmöss brukar dom bara döda men aldrig har någon av mina katter ätit dom

Det var det jag menade, min katt jagar ingenting hon äter utan bara det hon kan döda, vare sig det är näbbmöss (som släpades in levande i huset och sprang in under ett extremt tungt skåp) eller Da Bird. Aldrig att hon skulle äta en fluga eller liknande. Vilket jag är tacksam för när det gäller bin och getingar.
 
Det var det jag menade, min katt jagar ingenting hon äter utan bara det hon kan döda, vare sig det är näbbmöss (som släpades in levande i huset och sprang in under ett extremt tungt skåp) eller Da Bird. Aldrig att hon skulle äta en fluga eller liknande. Vilket jag är tacksam för när det gäller bin och getingar.
Min käkar flugor men han är nästan innekatt och livrädd för möss så där får jag stå för dödandet .Han leker med dom tills dom börja pipa sedan släpper han dom.En av mina gamla katter jag hade förut .Hon släpade in en stor sork och hennes bror tuggade i sig nästan hela hur tusan han klarade av det med tanke på storleken på sorken ska kolla om jag hittar bilden på den
 
Du har ingen flugjagande katt? Vissa är helt fenomenala på att döda (och äta :yuck:) flugor. Min tittar lite förstrött :meh: och anser att enbart näbbmöss och Da Bird är acceptabla.
Flugor och spindlar är totalt ointressant för fröken katt, malar, möss och fåglar däremot är jätteroliga att jaga.
Jag har en spindel som springer runt i mitt sovrumstak, misstänker att den spinner ett nät. Ser vissa fördelar med det, förutsatt att den bestämmer sig för att hålla sig där uppe och inte komma ner. :cautious:
 
Min käkar flugor men han är nästan innekatt och livrädd för möss så där får jag stå för dödandet .Han leker med dom tills dom börja pipa sedan släpper han dom.En av mina gamla katter jag hade förut .Hon släpade in en stor sork och hennes bror tuggade i sig nästan hela hur tusan han klarade av det med tanke på storleken på sorken ska kolla om jag hittar bilden på den
Min första katt klättrade upp i våra träd och plockade duvor O_o Hon drog också hem råttor då och då, knastrade som sjutton när hon tuggade i sig dem :yuck: aldrig haft en bättre jägare. Hade vi möss inne fick hon komma in, klapp musen på ett par minuter och sprang sen fort ut igen för att äta den. Honan vi har nu rynkar på nosen åt allt :D Hanen äter däremot gärna både spindlar och flugor, allra bäst är såna harkrankar. Han river allt i sin väg för att få tag på dem!
 
Min käkar flugor men han är nästan innekatt och livrädd för möss så där får jag stå för dödandet .Han leker med dom tills dom börja pipa sedan släpper han dom.En av mina gamla katter jag hade förut .Hon släpade in en stor sork och hennes bror tuggade i sig nästan hela hur tusan han klarade av det med tanke på storleken på sorken ska kolla om jag hittar bilden på den
Min är snabb som en vessla när det gäller att fånga möss, men flugor tittar hon inte ens på
 
Har insett att samojeden kan få mer aktivering och stimulans hos min mor. Det känns åt helvete rent ut sagt men samtidigt är det en karamell jag gått och sugit på ett tag... Det känns ändå bra att hon kommer att finnas så pass nära, och hon kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta efter allt vi har gått igenom tillsammans, för att inte tala om alla gånger hon har räddat livet på mig när jag var deprimerad och inte hade någon lust att leva mer. Det är inte mer än rätt att hon ska få ha det så bra som det bara går även om det gör ont :heart
 
Har insett att samojeden kan få mer aktivering och stimulans hos min mor. Det känns åt helvete rent ut sagt men samtidigt är det en karamell jag gått och sugit på ett tag... Det känns ändå bra att hon kommer att finnas så pass nära, och hon kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta efter allt vi har gått igenom tillsammans, för att inte tala om alla gånger hon har räddat livet på mig när jag var deprimerad och inte hade någon lust att leva mer. Det är inte mer än rätt att hon ska få ha det så bra som det bara går även om det gör ont :heart
:heartheart:heart så fint av dig!
 
Nu märker jag att värmen är på väg tillbaka. Min lägenhet är en bastu. Klockan är 00.42 och temperaturen i mitt sovrum är 28 grader :banghead:
 
Känner att jag har svårt att slappna av efter dagens tidigare hundattack på hönsen (finns att läsa i hönstråden under Andra djur). Tänker "om jag gjort si eller så", även fast jag vet att det inte går att ändra på nåt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 130
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
9 680
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
873
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 605
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp